بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
عبدالعلی دستغیب گفت کهولت سن و بیماری‌های ناشی از آن دیگر به او اجازه نوشتن نمی‌دهد.
تدبیر24:این نویسنده و منتقد ادبی که در 83 سالگی به سر می‌برد به ایسنا، گفت: به‌علت کهولت سن و بیماری‌های ناشی از آن مثل سرگیجه و کمردرد و پادرد دیگر نمی‌توانم چیزی بنویسم یا ترجمه کنم. تنها اگر بتوانم گاهی روزی 10 صفحه کتاب می‌خوانم.

او درباره کتاب‌هایش نیز گفت: هنوز تعدادی از کتاب‌هایی که چند سال پیش نوشته‌ام و برای انتشار به ناشر سپرده‌ام به چاپ نرسیده‌اند. این کتاب‌ها از سوی انتشارات نوید شیراز به وزارت ارشاد رفته‌اند و مجوز چاپ هم گرفته‌اند ولی نمی‌دانم چرا ناشر آن‌ها را چاپ نمی‌کند. البته لابد دلیل چاپ نشدن‌شان همان گرانی کاغذ است.

دستغیب افزود: کتاب‌های «تاریخ فلسفه مدرن»، «نیما و شاعران بعد از نیما»، «منطق گفت‌وگو» و «سه نمایشنامه از استریندبرگ» از جمله این کتاب‌ها هستند که هنوز به چاپ نرسیده‌اند.

عبدالعلی دستغیب شانزدهم آبان‌ماه 1310 در شیراز به دنیا آمده است. از جمله آثار او در زمینه نقد ادبی به نقد آثار نیما یوشیج، احمد شاملو، غلامحسین ساعدی، محمدعلی جمالزاده، صادق هدایت، بزرگ علوی، محمود اعتمادزاده، محمود دولت‌آبادی و احمد محمود می‌توان اشاره کرد.

تحلیلی از شعر نو فارسی، سایه روشن شعر نو فارسی، هجوم اردوی مغول به ایران (تحقیق تاریخی)، حافظ‌شناخت (دو جلد)، از حافظ به گوته، گذشته و آینده فرهنگی، به‌سوی داستان بومی و در آینه نقد، از دیگر آثار او هستند.

دستغیب به ترجمه هم پرداخته است و شامگاه بت‌ها، رجال (نیچه)، فلسفه شوپنهاور، فلسفه نیچه، فلسفه مارکس، فلسفه هگل، چرا مسیحی نیستم (برتراند راسل)، هایدگر و شاعران، طوفان شکسپیر و مرثیه‌های شمال (آنا آخماتوا) از ترجمه‌های او هستند.

او همچنین سروده‌های خود را در دفتر شعری با عنوان «گل‌های تاریک» منتشر کرده است.
برچسب ها: دستغیب ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها