بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
تصاویر 32 گونه درحال انقراض درجام جهانی 2014
تلاش فعالان محیط زیست در معرفی 32 گونه جانور درحال انقراض در جهان منجر به ایجاد زیست توپی شد که قرار بود در بازی با آرژانتین به لیونل مسی کاپیتان تیم اهدا شود، اما این اقدام بین المللی و نمادین ایران نه در آن بازی که تاکنون عملی نشده است.
تدبیر24: نصب تصویر یوزپلنگ آسیایی در خطر انقراض بر روی پیراهن تیم ملی در جام جهانی 2014 برزیل و طراحی زیست توپ، ایران را به پرچمدار جهانی حمایت از گونه های در خطر انقراض تبدیل کرده است.

در این راستا جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار با استفاده از ظرفیت جام جهانی 2014 برزیل طرح زیست توپ و نصب یوزپلنگ آسیایی را بر روی پیراهن بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مطرح کرد.

سابقه این موضوع به دعوت معصومه ابتکار سکاندار محیط زیست کشور در آبان 92 از سپ بلاتر رییس فیفا برای بازدید از موزه تنوع زیستی سازمان محیط زیست ایران بر می گردد. در همان دیدار موضوع قرار گرفتن طرح یوزپلنگ آسیایی بر روی پیراهن تیم ملی برای جام جهانی 2014 مطرح و تایید شد.

پس از آن بود که تعدادی از فعالان محیط زیست از جمله آرش نورآقایی، پیشنهاد دهنده اولیه قرارگیری طرح یوزپلنگ آسیایی بر روی پیراهن تیم ملی، تهیه توپ زیستی با 32 تکه را مطرح کردند.

وسرانجام توپ فوتبالی ارائه شد که بر روی 32 تکه آن ،تصویر 32 گونه در خطر انقراض کشورهای جهان نصب و در مراسم بزرگداشت روز جهانی محیط زیست رونمایی شد.

به گفته نور آقایی تصاویر 32 گونه جانور در خطر انقراض که بر روی زیست توپ آمده، به شرح ذیل است:

یوزپلنگ آسیایی ایران ، گرگ قرمز آمریکا، یک نوع نهنگ آبهای ژاپن، لاک پشت پوزه عقابی کاستاریکا، گوریل کامرون غربی ، عقاب امپراطوری کروواسی ، خوک آبی مدیترانه ای یونان، مارمولک مردابی هندوراس، کوسه سر چکشی هلند، پرنده ایبادان نیجریه، مارمولک درختی مکزیک، کروکدیل ارینوکو ، خرس سیاه آسیایی کره جنوبی، آرمادیلو برزیل، سیاه گوش اسپانیایی، پنگوئن ماکارانی شیلی، دست ماهی خالداراسترالیا، کرکس ساحل عاج ، طوطی فیروزه ای اروگوئه، گیتار ماهی انگلیس، افعی علفزار ایتالیا ، سوسک آبی سوییس، قورباغه اونوره اکوادور ، سمور اروپاییفرانسه ، کبوتر بنفش آرژانتین، مارمولک غارزی بوسنی، میش مرغ آلمان، پروانه مادیرایی پرتغال، فیل غنا ، مرغابی سیاه بلژیک، لک لک گرمسیری الجزایر و سایکا مغولی روسیه .

ابتکار در روز عزیمت تیم ملی به برزیل، زیست توپ را به جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران داد. قرار بود این توپ در بازی ایران و آرژانتین به ˈ لیونل مسی ˈ کاپیتان تیم آرژانتین اهدا شود که این کار انجام نشد.

به نظر می رسد تلاش سازمان حفاظت محیط زیست بر این است که چالش های مهم محیط زیست در ایران و جهان را بیشتر مطرح سازد و به همین دلیل با طراحی توپ زیستی برنامه های بین المللی خود را شروع کرد.

محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست دراین زمینه گفت: بعد از اینکه ایده نصب طرح یوزپلنگ آسیایی بر روی پیراهن تیم ملی پذیرفته شد گروهی از فعالان محیط زیست به این فکر افتادند که گونه های در خطر انقراض کشورهای شرکت کننده در جام جهانی 2014 برزیل را معرفی کنند که بر این اساس زیست توپ شکل گرفت.

وی توضیح داد: این توپ دارای 32 تکه است که بر روی هر تکه تصویر یک گونه در خطر انقراض کشورهای شرکت کننده قرار گرفته است و فدراسیون فوتبال آن را به برزیل برده است تا به جهانیان معرفی شود.

درویش اظهار کرد: قرار بود این توپ در بازی ایران و آرژانتین به لیونل مسی داده شود اما این اتفاق نیفتاد و مسوولان فدراسیون فوتبال هم تاکنون در این زمینه هیچ توضیحی نداده اند.

وی در توضیح دلیل زمان بندی ارائه این توپ گفت: طبق بررسی ها ،بازی ایران و آرژانتین یکی از پر بیننده ترین بازی های جام جهانی بود. بنابراین بهترین زمان برای ارائه توپ دراین زمان بود زیرا در این بازی، اقدام ایران ،جهانیان را نسبت به موضوع کنجکاو می کردوایران به هدف خود دراین زمینه دست می یافت.

درویش گفت: چنین اقدامی سبب می شدتا ایران در عرصه بین المللی به عنوان پرچمدار حمایت از گونه های زیستی در خطر انقراض شناخته شود که متاسفانه این فرصت از دست رفت.

درویش تاکید کرد: اگر این توپ زیستی در مقابل چشم هزاران دوربین و میلیون ها بیننده اهدا می شد، ابتکار ایران در سطح جهانی نمود و بازتاب بین المللی می گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
0
گذاشته بودن تو فینال بدنش به برزیل!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها