بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
نوشتاری برای رمضان
در ماه پرهیز و روزه داری میلیون ها مسلمان در اقصی نقاط جهان با وحشت و ترس زندگی می کنند . میلیون ها مسلمان از خانه و کاشانه خود رانده شده اند و یا مجبور به فرار شده اند ، میلیون ها مسلمان در معرض آسیب و جنگ اند و شب هنگام وقتی سر بر بالین می گذارند از فردای نامطمئن خود بیمناک اند.
تدبیر24:  ماه مبارک رمضان را آغاز می کنیم . روزه داری های بلند 17 ساعته در گرمای طاقت فرسای تابستان در نیمکره شمالی. صدای اذان در این ماه بیش از دیگر ماه ها توجه ها را به خود جلب می کند.

خانواده ها نیمه های شب از خواب برخاسته و سحری می خورند و می نوشند. بیشتر از "خوردن" میل به "نوشیدن" است تا بدن ها 17 ساعت بی آبی و تشنگی را تحمل کند.

صدای اذان صبح که بر می خیزد زنگ روزه داری نیز نواخته می شود . دیگر نه باید چیزی خورد و نه باید چیزی نوشید و از دیگر اعمالی که جزء مبطلات روزه داری است، پرهیز کرد.

یک ماه تمام و شاید 29 روز روزه داری تکمیل کننده ماه رمضان می شود. سحرها و افطاری ها و تلاوت قرآن و عبادت به درگاه خدا در شب های قدر.

قرآن در این ماه بر قلب نازنین پیامبراسلام نازل شده است و از همین رو و به صراحت قرآن مجید شب قدر از هزار روز و ماه برتر است. دعا در ماه مبارک رمضان اگر با خلوص نیت و از سر صدق و صفا باشد، اجابت می یابد.

دست های نیاز و زبان راز رو به درگاه احدیت بلند می شود و بندگان می گویند و می خواهند از خداوند و آفریدگار جهان هستی : که بخشش کند و از گناهان و سیئات بندگانش بگذرد و او نیز وعده بخشش داده است.

در این ماه رمضان دست های زیادی از شرق تا به غرب جهان اسلام؛ از سواحل اندونزی (پرجمعیت ترین کشور اسلامی) تا سواحل کشور مغرب در شمال غرب آفریقا به سوی آسمان بلند می شود؛ یعنی در خونین ترین پیکره جهان که گرفتار مصیبت جنگ های فرقه ای و برادر کشی و زمینه ای برای دخالت مداخله گران و توطئه گران خارجی است.

در ماه پرهیز و روزه داری میلیون ها مسلمان در اقصی نقاط جهان با وحشت و ترس زندگی می کنند . میلیون ها مسلمان از خانه و کاشانه خود رانده شده اند و یا مجبور به فرار شده اند ، میلیون ها مسلمان در معرض آسیب و جنگ اند و شب هنگام وقتی سر بر بالین می گذارند از فردای نامطمئن خود بیمناک اند.

بیاییم در این ماه مبارک دعاهای خود را متمرکز بر توقف خشونت و خونریزی در جهان به ویژه در جغرافیای جهان اسلام کنیم . از خدا بخواهیم بصیرتی عطا فرماید بر قلب ها و ذهن های بسته و جاهل و آنها را به صراط رحمت و رحمانیت هدایت فرماید.

 از خدا بخواهیم این ماه رمضان آخرین ماه رمضانی باشد که جمع بزرگی از بندگان مسلمانش در اقصی نقاط جهان اسلام با اشک و خون سحر و افطار می کنند.

از خدا بخواهیم برادر کشی ها پایان یابد و صلح و آرامش میان تمامی ابنای بشر به ویژه بین برادران مسلمان از هر مذهب و آیینی برقرار باشد.

بیاییم دعاهای سحر و افطار خود را متمرکز بر این تمنا از درگاه احدیت سازیم . از او بخواهیم و از او بجوییم باز کردن گره ای را که همچون زنجیر بر دست و پای امت اسلامی زده شده است.

 رمضان ماه دعاست و چه دعایی بهتر از عاقبت بخیری و تسلی آلام دل های دردمند در اقصی نقاط جهان اسلام و توقف جنگ و خشونت و برادر کشی.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها