بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
ابتکار جالب پزشک تهرانی
اینکه قبل یا بعد از زمان افطار در مکانی حاضر باشیم و با زمان افطار در تداخل نباشیم یکی از معضلات روزه داران در ماه مبارک رمضان است .
تدبیر24: چرا که هم قبل و گاهی هم بعد از افطار برخی مکان ها مملو از مراجعینی می شود که می خواهند حداقل در مکانی به جز خیابان افطاری باز کنند.
 
به عبارت دیگر یکی از مسایلی که در ایام ماه مبارک رمضان موجب تغییر در برنامه معمول روزانه ما می شود، تنظیم زمان برای حضور بر سر سفره افطاری در هنگام اذان مغرب است.  
 
این امر در کلان شهرهایی همچون تهران موجب پدیدار شدن ترافیک سنگین در ساعات نزدیک افطار می شود که می تواند موجبات از دست رفتن وقت به ویژه برای کارهایی را که در آن ساعات در نظر گرفته شده فراهم کند.
 
تمایل به ماندن در کنار کانون گرم خانواده به اضافه رخوتی که پس از افطاری در پی یک روزه طولانی در این ایام گرم سال رخ می دهد نیز مانعی دیگر بر سر راه افراد قرار می دهد که نتوانند پس از افطار به امور جا مانده در ساعات پیشین رسیدگی کنند. البته باید به این عوامل اوقات دیرهنگام شرعی اذان مغرب را هم اضافه کرد.
 
تصور کنید که همه بخواهند بعد از افطار برخی امور خود از جمله مراجعه به پزشک را انجام دهند . آنوقت است که با حجم بالایی از مراجعه کننده به مطب پزشکان مواجه هستیم که مطمئنا این موضوع برای بیماران امری ناخوشایند و آزاردهنده است .
 
به همین علت برخی مراجعه کنندگان به مطب پزشکان گاهی اوقات ترجیح می دهند که بعد از افطار به پزشک خود مراجعه کنند و اگر سایر بیماران هم به همین موضوع فکر کنند، مشاهده می کنیم که برخی مطب ها بعد از زمان افطار پر از بیمار می شود.
 
در این میان یکی از پزشکان تهرانی اقدامی خداپسندانه می خواهد انجام دهد و از امروز - اول ماه روزه داری - اعلام کرده است که سفره افطاری ساده با بیماران در مطب باز می کند.
 
این پزشک تهرانی با این اقدام هم مانع از شلوغی مطب اش در زمان پس از افطار شده و هم اینکه بیمار خود را از دغدغه تداخل زمانی افطار و مراجعه به مطب خلاص کرده است.
 
این پزشک که خواست نامش فاش نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در ایام ماه مبارک رمضان، مطب ، بعد از زمان افطار پر از بیمار می شود که گاهی پذیرش تمام آنها میسر نیست.
 
این اقدام شایسته پزشک یا پزشکان کشورمان می تواند الگویی برای سایر سازمان ها و مکان هایی باشد که ارباب رجوع های خود را دارند چرا که نان، پنیر و خرما به همراه استکانی چای ، افطاری ساده ای است که مطمئنا بسیاری از عهده آن بر می آیند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها