بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
در حالی که کارخانه‌های لبنی هفته گذشته قیمت شیر در بسته‌بندی‌های مختلف را افزایش دادند این هفته با شیب ملایم‌تر به سراغ افزایش قیمت ماست رفتند.
تدبیر24:در شرایطی که انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد کارخانه‌ها می‌توانند تا ۱۵ درصد قیمت انواع محصولات لبنی خود را افزایش دهند هفته گذشته کارخانه‌های مختلف لبنی قیمت انواع شیر در بسته بندی‌های مختلف و خامه را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که قیمت شیر کم چرب و پر چرب نایلونی از ۱۲۵۰ به ۱۵۰۰ تومان، شیر کم چرب بطری از ۱۶۰۰ به ۲۰۰۰ تومان و شیر پرچرب بطری از ۲۱۰۰ به ۲۵۰۰ تومان رسید.

همچنین قیمت شیر کاکائو ۲۵۰ سی سی نیز از هزار تومان به ۱۲۰۰ تومان و قیمت خامه ۱۰۰ گرمی از ۱۱۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان افزایش یافت.

و اما این هفته نوبت به افزایش قیمت ماست رسید که البته به نظر می‌رسد که کارخانه‌های صنایع لبنی با شیب ملایم‌تری به سراغ این محصول رفتند چرا که براساس ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان این کارخانه‌ها بازار کشش افزایش قیمت لبنیات بیش از این را ندارند.

در این راستا امروز برخی از برندهای معتبر تولیدکننده محصولات لبنی، قیمت ماست در بسته‌بندی‌های مختلف را افزایش دادند؛ به گونه‌ای که ماست ۱.۵ کیلویی یکی از برندهای معتبر از ۴۵۰۰ تومان به ۵۲۰۰ تومان و ماست نیم کیلویی برندی دیگر از ۱۳۵۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان رسید.

همچنین شیر کاکائو یک لیتری یک برند معتبر از ۳۵۵۰ تومان به ۴۱۰۰ تومان افزایش یافت.

البته براساس اطلاعات به دست آمده خبرنگار ایسنا مابقی کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی به دلیل نبود کشش مناسب در بازار داخلی قیمت انواع ماست را افزایش نمی‌دهند. از سوی دیگر درصدد هستند با همکاری مشترک بتوانند از هفته آینده قیمت انواع پنیر در قالب‌های مختلف را با شیبی ملایم افزایش دهند.

یکی از نگرانی‌های عمده کارخانه‌های تولیدکننده محصولات لبنی این است که افزایش قیمت محصولات آن‌ها منجر به کاهش قدرت مصرف‌کنندگان و پس زدن این محصولات شود بنابراین برخی برندهای تولیدکننده لبنیات تنها درصدد هستند قیمت شیر و نهایتا پنیر را که بیشترین مصرف شیر خام از آن‌هاست افزایش دهند.
برچسب ها: لبنیات ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها