بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد خوزستان معتقد است که کارلوس کی‌روش به دلیل ضعف فدراسیون فوتبال، مجبور بود فراتر از وظایفش کار کند و این مساله به او قدرت داده بود.
تدبیر24: یکی از انتقادهایی که از فدراسیون فوتبال می‌شود این است که چرا نتوانست کی‌روش را کنترل کند و در واقع این کی‌روش بوده که برای فدراسیون خط مشی تعیین می کرده است.

در همین ارتباط، مسعود رضاییان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داد به این دلیل نبود که خدای نکرده کی‌روش آدم زیاده خواهی باشد، بلکه او در شرایطی قرار گرفت که احساس کرد می‌تواند آن طور که می‌خواهد تغییراتی ایجاد کند و به خواسته‌هایش برسد.

وی ادامه داد: فدراسیون قدرت لازم را برای انجام وظایفش نداشت و این مساله شرایط را طوری شکل داد که فدراسیون تابع کی‌روش شود. او هم عادت کرده که این طور کار کند و فکر می‌کنم اگر روال به همین شکل باشد، چیزی عوض نمی‌شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه فولاد همچنین گفت: کی‌روش اکنون دارای اقتدار و سلطه کامل نیست، ولی شرایط باعث شد که قدرت کسب کند. نمی‌خواهم کسی را زیر سوال ببرم، اما محیط کار ضعف داشته که باعث شده کی‌روش چنین قدرتی کسب کند.

وی درباره آینده همکاری کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران نیز گفت: کی‌روش سه سال و نیم در ایران کار کرده و نمی‌توان انتظار داشت شرایط کارش تغییر کند. او احساس می‌کند که به کارها و فدراسیون تسلط دارد. بنابراین چیزی عوض نمی‌شود مگر این که تغییری صورت بگیرد.

رضاییان در توضیح "تغییری" که اشاره کرد، گفت: یا مربی تیم ملی باید عوض شود و به فرد جدید گفته شود که چه وظایف و حدود اختیاراتی دارد، یا آدم‌های فدراسیون عوض شوند و افراد جدید به کی‌روش بگویند که شرایط کارشان با قبل فرق دارد.

وی ادامه داد: قطعا فدراسیون در اجرای وظایفش ضعف داشته که کی‌روش ناچار شده مثلا برای تدارک بازی دوستانه شخصا وارد مذاکره شود. اگر فدراسیون آدم‌های توانمندی در این زمینه به کار گیرد و کی‌روش هم ببیند که آنها آگاه هستند و تلاش می‌کنند که استانداردها را فراهم کنند، اعتماد می‌کند و کار را به فدراسیون می‌سپارد.

رضاییان افزود: کی‌روش نشان داده که خود را تافته جدا بافته نمی‌داند و اگر ببیند که فردی تلاش می‌کند و شایسته است، پشت او می‌ایستد، نمونه بارزش دفاع تمام قد کی‌روش از مارکار آقاجانیان است.

این مدیر با سابقه فوتبالی در ادامه گفت: فدراسیون باید افراد توانمندی را به کار بگیرد و برای انجام وظایفش تعهد داشته باشد و گرنه اگر آدم‌ها همان قبلی‌ها باشند و روال همان باشد، چیزی عوض نمی‌شود.

وی درباره این که فدراسیون در آینده باید چه روندی را پی بگیرد نیز گفت: ابتدا باید دید که هدفگذاری فدراسیون چیست؟ آیا می‌خواهیم در دو المپیک پیاپی تیم خوب داشته باشیم یا می‌خواهیم علاوه بر صعود به جام جهانی 2018 یک مرحله هم بالاتر برویم. اگر هدف مشخص باشد، آن وقت می‌توانیم برنامه و ابزار لازم را فراهم کنیم.

رضاییان همچنین با اشاره به نوع فعالیت فدراسیون‌های دیگر مانند والیبال در تعامل با کشورهای دیگر گفت: شک نکنید که اگر فوتبال ما قوی بود، کشورهای دیگر آرزو می‌کردند با ما بازی کنند و بحث تحریم ها چندان قابل توجه نبود. اصلا چه کسی گفته که در ورزش تحریم هستیم؟ ضمن این که ما توانسته‌ایم تحریم‌ها را در خیلی از موارد دور بزنیم.

وی افزود: البته وضع فوتبال با رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال خیلی فرق دارد و نمی‌شود برای آنها نسخه یکسانی پیچید. در فوتبال مدعی‌ها بیشتر هستند و باید بیشتر جنگید. چالش‌هایی که در فوتبال هست در هیچ رشته ای نیست.

به گزارش ایسنا، در حالی ایران کاندیدای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 شده که دغدغه‌ اصلی سرمربی تیم ملی‌اش داشتن یک زمین تمرین خوب است. رضاییان در این باره گفت: کمپ تیم ملی باید اصلاح شود، چون از نظر کی‌روش ایده‌آل نیست. این یک بحث است، اما حتی میزبانی جام ملت‌ها و مزایای برگزاری چنین مسابقه‌ای در ایران بحث دیگری است که می‌شود به آن پرداخت.

وی ادامه داد: مگر قطر کاندیدای میزبانی جام جهانی نشد؟ ما هم اگر می‌خواهیم روزی جام جهانی را در ایران برگزار کنیم، نخست باید جام ملت‌ها را میزبانی کنیم. زمانی در اهواز در ورزشگاه تختی بازی می‌کردیم، ولی امروز ورزشگاه خوب غدیر را – هر چند هنوز کامل نیست- در اختیار داریم. همین طور ورزشگاه‌های یادگار امام (ره) تبریز، نقش جهان اصفهان، آزادی تهران و یک ورزشگاه خوب هم در مشهد داریم.

رضاییان همچنین گفت: ما از خیلی از کشورهایی که میزبان مسابقات جام ملت‌ها بوده‌اند از نظر شرایط اقلیمی، جاذبه‌های گردشگری و میزان علاقه مردم به فوتبال، بهتریم. فیفا و AFC از برگزاری جام ملت‌های آسیا در ایران لذت می برند و ما تجربه خوبی برای سایر کشورها می‌شویم.

معاون ورزشی باشگاه نفت آبادان در پایان درباره وضعیت این باشگاه ریشه دار گفت: نوید داده‌اند که هفته‌ آینده تکلیف هیات رییسه مشخص می‌شود. هر چند کمی دیر شده، ولی امیدوارم که هر چه سریع‌تر این کار سامان پیدا کند. حیف شد که باشگاه‌های مثل برق شیراز و شاهین بوشهر نابود شدند و حیف است که نفت آبادان – که در دنیا یک برند محسوب می‌شود – از بین برود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها