بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مرد شیاد به بهانه فروش یک دستگاه خودرو پراید از چندین نفر 500میلیون‌تومان کلاهبرداری کرد. به گزارش خبرنگار ما فردی روز 29 خرداد با مراجعه به کلانتری شهرک گلستان به ماموران اعلام کرد توسط فردی که مدعی فروش خودرو پراید بود، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
تدبیر24: مالباخته پس از معرفی به پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در حال تردد در خیابان بودم که متوجه اعلان فروش خودرو، پشت شیشه پراید سفیدرنگی شدم که کنار خیابان پارک کرده بود. با شماره‌ای که روی کاغذ نوشته شده بود، تماس گرفتم و جوانی به‌عنوان صاحب خودرو گفت همان نزدیکی است و به‌زودی خودش را به من می‌رساند. پس از دقایقی جوانی 30 تا 35ساله، با ظاهری شیک و آراسته در محل پارک خودرو حاضر شد و خود را مالک پراید معرفی کرد. پس از صحبت بر سر قیمت خودرو متوجه شدم این شخص قصد دارد خودرو را با حدود دو میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت واقعی بفروشد علت را که پرسیدم وی مدعی شد پراید را به‌صورت مزایده‌ای و به قیمتی ارزان‌تر از قیمت بازار خریده و دومیلیون‌تومان سود برای او کافی است.»

مالباخته در ادامه اظهاراتش درخصوص نحوه سرقت مبلغ 11میلیون‌تومان وجه نقد خود به کارآگاهان گفت: «پس از توافق بر سر قیمت خودرو به مبلغ 11میلیون‌تومان، مالک گفت چون پراید را مزایده‌ای خریده است باید مبلغ 9میلیون‌تومان را به حساب شرکت فروشنده خودرو واریز کند تا سند آن آزاد شود. به این بهانه درخواست کرد 11میلیون‌تومان را به صورت نقدی پرداخت کنم تا او نیز بتواند اقدامات قانونی را برای آزادکردن سند خودرو در همان روز انجام بدهد. در نهایت روز قرار وقتی یکدیگر را دیدیم او سوییچ و مدارک را به من داد و پیشنهاد داد برای تست خودرو پشت فرمان بنشینم. خودش نیز در صندلی شاگرد راننده نشست.

این شخص در مسیر رفتن به سمت دفترخانه، 11میلیون‌تومان پول را از من گرفت و داخل داشبورد ماشین گذاشت. پس از رسیدن به دفترخانه، هر دو نفر در حالی‌که پول در داشبورد قرار داشت از ماشین پیاده شدیم و داخل دفترخانه واقع در طبقه دوم ساختمان تجاری رفتیم. دقایقی بیشتر از حضور ما در دفترخانه نگذشته بود که متهم به بهانه گرفتن کپی، مدارک خودرو را خواست. من در همین مدت کوتاه آشنایی به‌واسطه نوع رفتار و گفتار این شخص که خود را مهندس ناظر شرکت ساختمانی معرفی کرده بود به وی اعتماد پیدا کرده بودم از سوی دیگر تصور می‌کردم سوییچ خودرو فقط در اختیار من است به همین دلیل مدارک را برای تهیه کپی تحویل دادم و او نیز بلافاصله از دفترخانه خارج شد. دقایقی از خروج این شخص گذشت اما خبری از او نشد. از دفترخانه که بیرون آمدم، متوجه شدم پراید در محل پارک قرار ندارد و متهم پس از خروج از دفترخانه با استفاده از کلید یدک آن را به همراه 11میلیون‌تومان وجه نقد که داخل داشبورد بود، برداشته است.»

کارآگاهان با بررسی مشخصات خودرو متهم در سیستم جامع پلیس و بررسی شکایت‌های مشابه، موفق به شناسایی ده‌ها مالباخته‌ای شدند که همگی آنها به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد فردی با معرفی خود به‌نام‌های مختلف احمد موسوی، رضا موسوی، هادی علی‌غنی و...، با انجام مانورهای متقلبانه از جمله استفاده از ظاهر آراسته و همراه‌داشتن بی‌سیم و معرفی خود به‌عنوان مهندس ناظر شرکت‌های ساختمان‌سازی معتبر و... اعتماد مالباختگان را جلب و در ادامه وجوه نقد آنها را هنگام خرید خودرو سرقت کرده است. در این میان هیچ‌یک از مالباختگان شماره پلاک خودرو را نمی‌دانستند و فقط مشخصات ظاهری آن را به پلیس اعلام کردند تا اینکه در نهایت طی تحقیقات دو شماره اولیه پلاک خودرو در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

 پس از آن وقوع درگیری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری خانی‌آبادنو اعلام شد. با حضور گشت کلانتری در محل، فردی با مراجعه به ماموران و طرح شکایت از سرنشین جوان پراید سفیدرنگی و معرفی این شخص به‌عنوان کلاهبردار، به ماموران کلانتری گفت: «چندماه پیش دامادمان تصمیم گرفت خودرو این شخص را بخرد و از من به‌خاطر آشنایی با مسایل فنی خواست همراه وی خودرو را بررسی کنم آن روز این جوان را به‌عنوان فروشنده ملاقات کردم اما چندساعت بعد و در حالی‌که برای انتقال اسناد مالکیت خودرو به دفترخانه رفته بودیم، او خیلی راحت و در مقابل چشمانمان به بهانه تسویه خلافی ماشین از دفترخانه خارج شد و بیش از 10میلیون‌تومان پول دامادمان را همراه پراید سرقت کرد تا اینکه امروز به‌صورت کاملا تصادفی وقتی در حال عبور از خیابان بودم این شخص را مجددا در زمان سوارشدن به همان پراید مشاهده کردم.» 

با انتقال این دونفر به کلانتری، یکی از مالباختگان، راننده پراید را شناسایی کرد و بررسی مشخصات خودرو نیز نشان داد دستور توقیف آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده و این پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در حال رسیدگی است به همین دلیل خودرو و راننده آن به پلیس آگاهی منتقل شدند و تحقیق از راننده 31ساله به نام «علی.س» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. بررسی سوابق «علی» نشان داد وی 9 سابقه زندان دارد.

سرهنگ افشار احسانی‌فر، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به ارزش 500میلیون‌تومانی پرونده گفت: «با اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری و شناسایی تعدادی از مالباختگان در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب و همچنین شهرهای اطراف تهران به‌ویژه در کرج، شهریار، اسلامشهر، پاکدشت، درود و...، همچنان احتمال ارتکاب اقدامات متهم در انجام کلاهبرداری به این شیوه و شگرد و افزایش تعداد شکات و مالباختگان در این پرونده وجود دارد.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها