بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۲۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
دولتٍ متهم به براندازی، مورد اعتماد رهبری است؛
رفتار مخالفان نشان داده است که دلواپسان رفتار دولت یازدهم، پیام مردم را نشنیده‌اند و همچنان رفتار خود را انجام می‌دهند ولی امروز و پس از بیانات رهبرمعظم انقلاب این انتظار از جریان که خود را پیرو رهبری می‌دانند، می‌رود که حداقل پیام ایشان را درک کنند
تدبیر24: مصطفی داننده - از زمان پیروزی حسن روحانی تا به امروز جریان مخالف دولت یازدهم، در حال اجرای تئوری بی اعتماد کردن مردم نسبت به دولت روحانی است. آنها در تلاش هستند در اولین گام سیاسی خود، دولت را ناکارآمد نشان دهند و اینگونه به مردم القا کنند که دولت، سیاست‌های نادرستی را در قبال مشکلات آنان به کار گرفته است. نمونه بارز آن سبد کالا و ثبت نام در هدفمندی‌ یارانه‌ها بود. مخالفان دولت در این دو زمینه اقتصادی، شمشیر خود را برای روحانی از رو بستند تا نشان دهند عزم خود را برای ناکارآمد نشان دادن دولت جزم کرده‌اند.

دومین گام آنها، وابسته نشان دادن مسئولان کشور به غرب بود. تلقین این نگاه که روحانی و تیم او بیش از این که نگاه به داخل داشته باشد به خارج از کشور چشم دوخته است، شاه بیت این تئوری مخالفان بود. تحصیلات اکثر دولتمردان به ویژه شخص رئیس جمهور خارج از مرزهای ایران، دلیلی دیگری بود تا این مخالفان، دولت را متهم به غرب گرایی کنند و بگویند تفکرات این دولت انقلابی نیست. کنایه‌ها و سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در مورد دولت یازدهم، به خوبی بیانگر همین معناست. رئیس موسسه امام خمینی در یکی از سخنرانی‌های خود گفته بود:« حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن ها را کسانی معرفی می کنند که اسلام را نشناخته اند و آن ها را متهم به توهم می کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟»

سومین گام این جریان، زدن اتهامات واهی به دولت یازدهم بود. استفاده از عناصر حوادث سال 88، پایبند نبودن به شعارهای انقلاب و در آخر اتهام براندازی به دولت روحانی. کریمی قدوسی به عنوان سخنگوی این تئوری در یکی از سخنرانی‌های خود در مهدیه مشهد با اشاره به شرایط کشور و شعار دولت روحانی گفت:« رمزگشایی از شعار اعتدال امر مهمی است چرا که اعتدال پوششی برای براندازی نظام است.» و حتی او یک بار در صحن علنی مجلس از رئیس جمهور در خواست کرد که بگوید« زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد». او ادامه داده بود:« در دیدار با پرسنل وزارت اطلاعات می‌گویید یک کشور است، یک رهبر است. افراطیون دم از ولایت می‌زنند ولی در عمل ژست اپوزیسیون می‌گیرند و ملت عزیز می‌دانند که موانع و مشکلات رفع نشده ریشه در ولایت ستیزی برخی از مسئولان و مقامات دارد. آقای روحانی اعتدال یک بینش و روش است آیا قرار است رساله دکترای خود را که در دانشگاه گلاسکوی انگلیس ارائه دادید که مربوط به تعطیلی شرع اسلام می‌شد و اطلاعات مهمی را در آن با وقاحت در اختیار انگلیسی‌ها قرار دادید با شعار اعتدال فرقه‌گرایی دیگری پایه‌گذاری کنید”»

این استراتژی‌ها توسط مخالفان دولت در حالی اجرایی شد که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مراسم افطاری با حضور کارگزاران نظام به اعتماد خود به دولت اشاره فرموند و تصریح کردند:

« بنده دولت را تأیید و حمایت می کنم و از همه توانی که در اختیار دارم، برای حمایت از دولت استفاده خواهم کرد و به مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم. همه این دولتها دارای نقاط مثبت و نقاط منفی بودند و نقد دولتهای گذشته باید بصورت کارشناسی باشد و نقد در منبرهای عمومی خیلی به مصلحت نیست.: البته درخصوص دولت کنونی نیز هرگونه نقدی، باید منصفانه و محترمانه و دلسوزانه و به دور از هرگونه مچ گیری و اذیت رساندن به دولت باشد.»

این سخنان صریح رهبرانقلاب نشان می‌دهد که ایشان برخلاف آقایان دلواپس، به دولتمردان جمهوری اسلامی اعتماد دارند. اعتمادی که موجب شد در هنگامه مذاکره، عباس عراقچی در پیامی اعلام کند: اعتماد رهبری، بزرگترین پشتوانه ماست.

قبل از بیانات مقام معظم رهبری، بارها در نوشته‌ها و مقالات خود به مخالفان دولت توصیه کردیم که پیام ملت را در انتخابات 24 خرداد سال 92 بشنوند و اجازه بدهند دولت فعالیت‌هایی را که آغاز کرده است به سرانجام برساند. به آنها گفتیم که هنوز دولت به عمر یک سالگی خود نرسیده است، چگونه می‌شود این همه انتقاد بی رحمانه در مجلس و رسانه‌ها را به سمت دولت سوق داد؟

رفتار مخالفان نشان داده است که دلواپسان رفتار دولت یازدهم، پیام مردم را نشنیده‌اند و همچنان رفتار خود را انجام می‌دهند ولی امروز و پس از بیانات رهبرمعظم انقلاب این انتظار از جریان که خود را پیرو رهبری می‌دانند، می‌رود که حداقل پیام ایشان را درک کنند و دست از دشمنی‌های سیاسی با دولت روحانی بردارند و اجازه بدهند دولت مورد اعتماد رهبری، به کشور و مشکلات آن سروسامان دهد. امروز بهترین زمان برای اثبات ولایت مداری این گروه است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
3
7
قابل توجه کیهان صفتان
اصلاح طلب
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
8
5
میگم اگه بقیه مطالب سخنرانی رهبر رو هم میزدید بد نبود ها!!!!
شما ها فقط مطالبی رو میزنید که به دردتون بخوره.
شما شرق صفتان و ارمان صفتان هم حواستون باشه تا با کلمه ی (اعتدال) جوانان مومن و انقلابی رو کنار نزنید.
(طبق صحبت های دیروز رهبر)
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
8
4
خوب وقتی دولت تدبیر مجری برنامه کودک عمو پورنگ را بدلیل نشان دادن کلید اخراج میشود
ولی در دوره احمدی نژاد پیش آمد همین مجری اسم سگ پسری را پرسید و در جواب اسم ا... را گفت
پس چرا....؟
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
2
2
شما اول جواب انتقاداتی که به توافق وارد شده توسط آقایان ناصر نوبری(سفیر ایران در شوروی سابق) دکتر سعید زیباکلام(با سابقه سالها کار در وزارت خارجه) و دیگرانی همچون نبویان، رسایی، کوشکی، پرفسور صفرزاده، دکتر مصطفی جعفری، استاد تمام علوم سیاسی علی محمد ابراهیمی،
مهندس حمید ساقی، مغز متفکر حوزه علمیه دکتر عباس مطیعی و همچنین محمد امین ابولحسنی از اعضای مرکز تدوین متون درسی و نویسنده قبسات الیقین و سید علی موسوی فضل از اعضای یکی از نهادهای امنیتی و... رو بدید بعد توقع دل آرامی داشته باشید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها