بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
عبدالله عبدالله نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پیروزی خود را در این رقابت اعلام کرد.
تدبیر24: این در حالی است که روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام نتایج اولیه، اشرف غنی احمدزی را با کسب بیش از 50 درصد آراء پیشتاز اعلام کرده بود.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، نامزد معترض دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یک روز پس از اعلام نتایج ابتدایی، در کابل گردهمایی اعتراضی برگزار کرد.

عبدالله نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را "کودتا علیه آرای پاک مردم" خوانده و گفته است که دیگر نهادهای انتخاباتی مشروعیتی نزد او و تیمش ندارند.

وی در این گردهمایی در سخنرانی گفت: "مثلث ارگ ریاست جمهوری، کمیسیون انتخابات و یک تیم انتخاباتی (تحول و تداوم) تصمیم گرفتند که نتیجه تقلب را اعلام کنند. من به ملت با اراده، با غیرت و با شهامت و ملت آزادی دوست و حق پرست و عدالت پرست افغانستان اطمینان می دهم که نتیجه تقلب را نمی پذیریم."

عبدالله تاکید کرد: حکومتی که به رای پاک مردم افغانستان آمده پا برجای می‌ماند. این خواست مردم افغانستان است. مردم می خواهند و در انتظار بودند و هستند که ما حکومت خود را اعلام کنیم.

وی افزود: لحظاتی پیش با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشته و "کری گفته که روز جمعه می‌آید" و در مورد جداسازی آرای پاک و ناپاک صحبت خواهد کرد. مردم از من انتظار دارند که حکومت خود را اعلام کنم و من نیز حکومت را اعلام خواهم کرد اما از هواداران خود می‌خواهم که به من برای اعلام حکومت چند روز دیگر وقت بدهند.

گردهمایی ستاد انتخاباتی عبدالله در تالار لویه جرگه افغانستان برگزار می شود. تالار لویه جرگه در روند انتخابات محل برگزاری تعدادی از مبارزات انتخاباتی بوده و دولت هم نشست‌های مهم خود را در آن برگزار می‌کند.

در این گردهمایی هواداران عبدالله عبدالله پوستر حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان را از دیوار تالار لویه جرگه پایین و آن را پاره کردند و تصویر عبدالله عبدالله نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری را با آن جا به جا کردند.

عبدالله گفت که قلبا با این اقدام مخالف است.

وی در ادامه سخنان خود گفت که تیم انتخاباتی‌اش آخرین تلاش‌های خود را برای جداسازی "اوراق پاک از ناپاک" به خرج داده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها