بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
امروز پنج شنبه برابر با نوزدهم تیر 1393 هجری خورشیدی، دوازدهم رمضان 1435 هجری قمری، دهم جولای سال 2014 میلادی است. 29 سال پیش در چنین روزی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات قدس 3 را با رمز «یا امام جعفر صادق(ع)»آغاز کرد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:

19 تیر 1368

آیت ‏اللّه مرتضی مظاهری نجفی عالم بزرگ و صاحب آثاری چون نهایه المومول در شرح کفایه الاصول، رساله استدلالیه در مسایل فقهیه و معارف رجالی در 91 سالگی در اصفهان درگذشت.

19 تیر 1364

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات قدس 3 را با رمز یا امام جعفر صادق(ع) در جنوب دهلران با هدف ضربه زدن به دشمن بعثی آغاز کرد.

19 تیر 1353

دولت آمریکا به کشورهای تولیدکننده نفت هشدار داد که اگر باز هم از تولید نفت خود بکاهند این عمل برای آنها مشکلات سیاسی و امنیتی به دنبال خواهد داشت.

19 تیر 1331

محمدرضا پهلوی فرمان نخست وزیری دوباره ی محمد مصدق را امضا کرد. مصدق در 14 تیر ماه استعفا کرده بود اما حمایت مردمی در سرتاسر کشور، تظاهرات و اعتصاب های گسترده و فشار افکار عمومی، محمدرضا پهلوی را وادار به عقب نشینی کرد.

19 تیر 1324

روزنامه ی یزدان در تهران به علت اهانت به محسن صدر (صدرالاشراف) نخست وزیر وقت، 15 روز توقیف و از چاپ و انتشار آن جلوگیری شد.

19 تیر 1320

ایوان مایسکی سفیر شوروی در لندن در دیدار با آنتونی ایدن وزیر امورخارجه انگلیس، تمایل دولتش را برای یک اقدام فوری به منظور رویارویی با خطر نفوذ روزافزون آلمانی ها در ایران به اطلاع وی رساند.

19 تیر 1320

سید حسین بهجتی گنابادی شاعر و ادیب ایرانی بر اثر ابتلا به بیماری سل در زادگاهش گناباد درگذشت. دیوان اشعار وی شامل چهار هزار بیت شعر است.

19 تیر 1313

مسکو گزارشی درباره ی علاقه ی دولت شوروی به برقراری رابطه ی سیاسی و تجاری با ایران به دولت وقت فرستاد.

19 تیر 1305

ششمین دوره ی مجلس شورای ملی با سخنان رضاخان آغاز به کار کرد. این مجلس تا 22 مرداد 1307 به کار خود ادامه داد.


19 تیر 1305

نخستین شماره ی روزنامه اطلاعات بصورت تک برگی به سردبیری عباس مسعودی در تهران منتشر شد.



19 تیر 1302

سفارت آمریکا از وزارت مالیه ایران خواست یک نسخه از قانون تشکیلات اداره ی خزانه داری کل و یک نسخه از نظامنامه ی داخلی وزارت مالیه را برای آنها بفرستد.



19 تیر 1287

روس ‏ها به شمال ایران حمله کردند و به قتل و غارت روستاها پرداختند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها