بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
خالق اثرˈ صد دانه یاقوت ˈ افزود:قصه گویی در بسیاری از کشورها امری مهم تلقی می شود و این موضوع حق بچه هاست و با داشتن برنامه مناسب در زندگی می توان زمانی را به این مساله اختصاص داد ،
تدبیر24: شاعر و نویسنده حوزه کودک ونوجوان گفت: نگاه والدین به چهره کودک و لمس دست او هنگام خواندن یک شعر ، در دنیایی که امروز کمتر شاهد این ارتباطات هستیم ، در استحکام هر چه بیشتر روابط عاطفی میان فرزند و والدین تاثیر گذار است .
 
مصطفی رحماندوست ، به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان ، پنجشنبه در میان جمعی از مادران و کودکان در خانه فیلم و هنر جزیره کیش ،بیان داشت:در قصه گویی نباید به دنبال تعلیم و تربیت صرف بود و از قصه به عنوان ابزاری برای ترساندن یا محکوم کردن فرزند استفاده کرد .
 
خالق اثرˈ صد دانه یاقوت ˈ افزود:قصه گویی در بسیاری از کشورها امری مهم تلقی می شود و این موضوع حق بچه هاست و با داشتن برنامه مناسب در زندگی می توان زمانی را به این مساله اختصاص داد ،
 
وی، قصه گویی را یکی از راه های ایجاد علاقه به مطالعه دانست و گفت : قصه گویی وقتی از دوران کودکی نهادینه شود در آینده می توان انتظار فرزندانی کتابخوان را داشت که برای تولید فکر و اندیشه گام برمی دارند.
 
رحماندوست افزود: عادت به مطالعه تا سن هشت سالگی در کودکان شکل می گیرد از این رو باید بکوشیم این عادت را حتی با گفتن قصه ای کوتاه و کوچک در آنها نهادینه کنیم .
 
این شاعر و نویسنده حوزه کودک ونوجوان همچنین به اثر منتشرشده خود به نام ˈبازی با انگشتانˈ که حاوی قصه های کوتاه و آهنگین است اشاره کرد و گفت: این اثر قبل از انتشار در ایران در کشور سوئد ترجمه و منتشر شده است .
 
رحماندوست افزود: در سوئد والدین باید برای فرزندان خود قصه بگویند و اگر این کار انجام نشود ، فرزندان آنها حق شکایت از پدر و مادر خود به مرکزی که اعلام کرده اند را دارند اما متاسفانه در کشور ما پدر و مادران معمولا از زیر بار این کار شانه خالی می کنند.
 
وی بیان داشت:امروز اگر شمارگان کتاب از 40 هزار نسخه به دو هزار نسخه رسیده حاکی از این است که بچه ها کتاب نمی خوانند.
 
رحماندوست اظهار کرد:کتاب در کشور ما گران نیست ، ما در زندگی برای اموری هزینه می کنیم که بسیاری از آنها ضروری نیست اما وقتی صحبت از خرید کتاب می شود می گوییم گران است.
 
معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم دراین نشست گفت:اشعار و آثار فراوانی از رحماندوست برجای مانده که والدین می توانند آن را به عنوان هدیه به فرزندان خود اهدا کنند.
 
ابراهیم رضوانی افزود:قرار است فهرستی از کتاب ها و آثار رحماندوست تهیه شود و این آثار به عنوان جایزه در مناسبت های مختلف در اختیار کودکان قرار گیرد.
 
وی گفت: همچنین مقرر شده است این شاعر و نویسنده حوزه کتاب کودک و نوجوان در جزیره کیش به صورت ماهانه نشست قصه گویی برگزار کند.
 
در این نشست مصطفی رحماندوست به پرسش های مادران قصه گو پاسخ گفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها