بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۵۴۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
گرمایش دیگرگونه و زودهنگام تنور انتخابات مجلس
بایدمنتظر ماند و دید که پروژه تخریب آیت الله چه زمانی و با چه تاکتیکی رونمایی خواهد شد. بخصوص که انتخابات حساس خبرگان رهبری نیز ...

تدبیر24:لازم نیست اهل سیاست باشی یا نظریه پرداز و تئوریسین، کافی است اندک آشنایی با جغرافیای سیاسی و اجتماعی ایران داشته باشی تا این نکته را بخوبی درک و فهم کنی که مهم ترین بزنگاه و گرانیگاه حساس و تاثیر گذار عرصه قدرت طی چند سال اخیر در اسفند ماه سال 94 رقم خورده و تمامی تحولات پسینی عرصه سیاسی را دچار تغییر و تحولات شگرفی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24 شاید همین اهمیت خطیر است که بیش و پیش از هر زمانی تنور انتخابات مجلس دهم را از مدت ها پیش تر گرم و پر حرارت کرده است. بطور معمول از آن حیث که ساختار منسجم و شاکله منظم حزبی بر کنش سیاسی در کشور ما حکفرما نیست و فعالیت های سیاسی در قالب موسمی و بصورت تکیه ای کلید می خورد، همواره بیش از عرف متداول جهانی کنش پیشا انتخاباتی در کشور ما آغازیدن می گیرد اما در این دوره تمامی رکوردهای قبلی نیز دچار جابجایی شده و این فعل و انفعالات نشان از اهمیت دوچندان و مضاعف انتخابات آتی مجلس می دهد.

چند نکته را می توان بطور فهرست آور در اهمیت انتخابات آتی مثال آورد. پس از مجلس ششم و طی 12 سال که قوه مقننه به تمامی در کف اختیار اصولگرایان بوده و بعید می نماید که شرایط حال حاضر سیاسی اجازه ترکتازی بی چون و چرا را به اصولگرایان در انتخابات تازه بدهد، دیگر شاخصه و خصیصه متمایز کننده نتایج انتخابات سال 92 برآمدن دولت غیر همسو با اصولگرایان است، از یکطرف طیف سیاسی همگرا با دولت این اطمینان خاطر را دارد که در اضلاع و اجزای انتخابات حامی و ناظر قدرتمندی دارد و از سوی دیگر این پیروزی می تواند نوید بخش موفقیت های آینده باشد البته منوط به عملکردهای دولت در مدت آتی. در دیگر سو اصولگرایان با از دست دادن آخرین سنگر انتخابی قدرت چانه زنی سیاسی خود را بسیار ضعیف تر خواهند یافت به خصوص که این بار اصلاح طلبان و اعتدال گرایان با درس گیری از اشتباهات گذشته اگر بهارستان را در اختیار بگیرند بسیار بعید است که به این راحتی ها عرصه را به رقیب واگذارند و تمامی این نکات بازی انتخابات مجلس دهم را برای اصولگرایان و بخصوص لایه های تندرو آنان بازی مرگ و زندگی کرده است.

حال در این شرایط دو استراتژی در برابر اصولگرایان قرار دارد. اول آنکه آنان در وجه ایجابی و اثباتی به توانمند سازی و تطبیق خود در مسیر خواست و میل اکثریت گام نهند و در راستای جلب اکثریت به سمت و سوی خود حرکت کنند و با گذار از اشتباهات گذشته بر داشته های خود بیافزایند تا بتوانند اکثریت یا اقلیت مقبولی را در مجلس آتی به کف آرند. یا در راهبرد دوم در وجه سلبی با نفی رقبای سیاسی بر دامنه تخریب ها و هجمه ها بیافزایند و با حمله به رقبای سیاسی با استفاده از قدرت فعلی که در پارلمان دارند عرصه را بر رقیب تنگ کرده و به عنوان مثال با کارشکنی در عملکردهای دولت توده حامی آنان را مایوس کرده و اقلیت همیشه همراهی که سبد آرای آنان را همواره تامین کرده اند به فکر پیروزی بر رقیب سیاسی باشند.

از شواهد امر پیداست که تندروهای جریان اصولگرا یا همان هایی که این روزها بیشتر با برند پایداری شناخته می شوند راه حل دوم را برگزیده اند و در این میان توجه خود را بیش و پیش از هر چیزی به یک نقطه کانونی مهم معطوف داشته اند. فعل و انفعالی که یکبار باخت تاریخی و مهمی را بر آنان مستولی کرد و قوه مجریه را از کف شان ربود و اکنون هم بزرگترین نگرانی آنان به این نقطه متوجه شده است.

" اجماع" مهم ترین فعل و انفعالی بود که در خرداد ماه 92 همه معادلات از پیش فرض شده را دچار دگرگونی کرد و چرا یکبار دیگر نتواند به مثابه سلاح استراتژیک باشد؟ در این میان کانون هسته ای این اجماع با محوریت دو تن انسجام و قوام یافت. آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی و اکنون این دو باید لاجرم در چارچوب برنامه ریزی شده تندروها آماج دور تازه ای از حملات باشند.

طرح ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس جمهوری هشت ساله کشور که در نوع خود نه تنها بی سابقه و عجیب و غیر منتظره می نمود بلکه با تمامی اصول اخلاقی و بندهای قانون اساسی نیز در تغایر بود، برآمده از دور تازه همین تحرکات و هدف گذاری هاست. حال اما باید منتظر ماند و دید که تندروها برای آیت الله هاشمی رفسنجانی چه برنامه هایی تدارک دیده اند.

بی شک جایگاه سیاسی هاشمی در حاکمیت اجازه چنین تحرکات سخیفی را به طیف مقابل نمی دهد اما بدیهی است که آنان بی کار نخواهند نشست علی الخصوص که هاشمی بواسطه خاستگاه سیاسی مشترک با دولت و جایگاه ویژه ای که در افکار عمومی و نیز در میان منتقدین سیاسی بدست آورده مهم ترین قطعه پازل موفقیت تحول خواهان در انتخابات آتی بوده و بدیهی است که به میزان این اهمیت برنامه های تقابلی پرو پیمانی برای وی تدارک دیده شده باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که پروژه تخریب هاشمی چه زمانی و با چه تاکتیکی رونمایی خواهد شد به خصوص که انتخابات حساس خبرگان رهبری نیز در راه بوده و در آنجا نیز هاشمی می تواند مهره گرانسنگی برای مقابله با برنامه های تندروها باشد. البته تجربیات چند دهه ای نشان داده که هرگاه دایره تخریب ها و تهدیدها فزونی می یابد در روندی معکوس بر محبوبیت فرد موصوف افزوده خواهد شد نکته ای که البته به نظر می رسد تندروها بواسطه ضعف داشته ها و اندیشه ها آلتنرناتیوی برای آن نداشته و بازهم همین سبک و سیاق را به پیش خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۶
حمید رافعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
7
12
زنده باد هاشمی کبیر
مهدی خلیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
2
7
پارت دیگه چیه؟ فارسی را پاس بداریم
پاسخ ها
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
کسانی که خطشون رو از بیرون میگیرند باید زبانشون رو هم از بیرون بگیرند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
1
4
حق با مهدی هست - تدبیر باید مینوشتی قسمت دوم
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
6
3
امام خمینی:
"من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغل بازی آنان اغفال شده ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند نباید از آن مسایل سوءاستفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی اوست".
حااااااااال فعلی...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
هاشمی مرد شجاع،اهل سیاست،تیزبین و انقلابی همچنان بر مواضع انقلاب ایستادگی می کند و اهل دغل وسالوس نمایی نیست.این را در انتخابات ریاست جمهوری92 ثابت کرد.او همچنان یار رهبری و دوستدار نظام است.
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
چرا به خودت گرفتی ناشناس!!! مگه من منظورم هاشمی بود!!! البته ضمیر به خوبی مرجع خودش رو پیدا کرد... هاشمی...زدی به خال
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تابلوه منظورت هاشمیه! شما بیکارا مگه غیر از انگشت تو چشم هاشمی کردن و نون از قبل خراب کردن امثال هاشمی خوردن مگه کار مفید دیگه ای هم تو این هشت سال کردید؟! بله واقعا درست گفتی: میزان حال فعلی افراد است! حال فعلی شما از نه سال گذشته تا به حال مایه گذاشتن از دین و امام و رهبر مظلوم و ادعا و ادعا و ادعاهای ت... بوده! جواب بدید: چرا در این یک سال دارید فریاد وا اماما و وا اسلاما سر میدید؟ قبلا اوضاع گل و بلبل بود؟ نه برادر! شما هم مانند قبلیهایی که میکوبیدشان درد دین ندارید. غصه ...را میخورید که از دستتان رفت و انشاءاله هرگز به دستتان نخواهد افتاد.
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چه عصبانی...تابلوه منظورم هاشمی بود؟! نه بابا؟!
خوب خودم که همینو گفتم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
پس چرا از ناشناس پرسیدی که مگه من منظورم هاشمی بود؟ بعد هم شما جواب سوالات رو بده کار به عصبانیت ما نداشته باش که اونو تو انتخابات آتی مجلس بهتون قشششنگ نشون میدیم!
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
سوالی که پرسیدی نیاز به جواب من نداره...کافیه یه خورده خودت فکر کنی...
اما خودم جواب میدم چون میدونم که تو...
پرسیدی که چرا فریاد وا اسلاما سر میدیم؟
جواب: در دولت جدید فریاد وا اسلاما سر میدهیم چون:
وزیر ارشاد یک حجاریان ...ت. عدم نگرانی از وضعیت فرهنگی جامعه و القای آرامشی کاذب که صرفا برای فرار از مسئولیت و فعالیت های مقابله ای فرهنگی است. و این همه علاوه بر گلهایی است که در نمایشگاه کتاب با فروش کتابهای ضدفرهنگی کاشته شده است. بگذریم...
فریاد وااسلاما سر میدهیم چون:
منافع ملی و سرمایه های انرژی مملکت رو به خاطر 3/5 میلیارد که آن هم نسیه است و هنوز بخش اعظمی ازآن واریز نشده از دست دادیم که برگرداندش هزینه گزاف دارد...و با اینهمه مسئولین لجوجانه دل آرام اند!
علی علیه السلام در بازارها میگشتند و مردم رو از رفتارهای غیر دینی پرهیز میدادند و مجرمین رو در علن جامعه حد میزدند... اما رییس جمهور مملکت ما میگوید نمیشود مردم را به دینداری مجبور کرد...بله کسی مجبور نمیکنه اما شما هم از وظایف کوتاهی نکنید!
چرا فریاد وا اسلاما سر ندهیم؟!
ما به مشکلات هشت سال پیش اعتراض داشتیم و هم اکنون هم اعتراض داریم
سجاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مخاطبان این سایت با امام هم مشکل دارند ...
آخه وصیت نامه امام رو کسی منفی میده؟!
حتما اصلاحطلب هم هستید؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
4
5
یادش به خیر
زمانی که همین تدبیریها در اسفند 78 آیت الله را (در انتخابات مجلس ششم) جوری تخریب کردند که روی دشمنان نظام سفید شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
4
5
تیم هاشمی کسی رو خراب نکنه؛ کسی کاری به کارش نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
5
3
خوبه می فهمید تخریب ناجوانمردانه و حتی مردانه اثر معکوس می گذارد ولی باز هم از سر عقده و ضعف تخریب احمدی نژاد در دستور کارتان هست چون می دونید پایگاه تو مردم ندارید
اصلاح طلب
|
UNITED STATES
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
2
6
اخه هاشمی که به تخریب احتیاج نداره که!!!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها