بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
حسین مرعشی
تدبیر24: برخی معتقدند که حسن روحانی در بحرانی‌ترین مقطع زمانی دولت را به دست گرفت. وی وارد ساختمان دولتی شد که با انواع فشارهای داخلی و خارجی روبرو بود و عملا از آن ویرانه‌ای ساخته شده بود. اما امروز پس از گذشت نزدیک به یک سال از روی کار آمدن دولت اعتدال، شاهد آن هستیم که حداقل مانعی در مقابل روند رو به سقوط کشور گذاشته شده است. در همین رابطه سلام نو گفتگویی با حسین مرعشی، فعال اصلاح‌طلب انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

حسین مرعشی گفت: خداوند در سال ۹۲ به کشور، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی لطف کرد و در نقطهٔ عطفی با عنوان ۲۴ خرداد ۹۲، با حضور باشکوه مردم روند کشور را از روند تخریبی به سوی مسیر تکامل و بهبود، تغییر جهت داد.

وی ادامه داد: در همین یک سال هم آثار تدبیر و عقلانیت را در همهٔ ابعاد مدیریت کشور می‌بینیم. البته هنوز همهٔ مردم با مشکلات واقعی مواجه هستند و کام مردم به معنای واقعی از کارکرد دولت نتوانسته شیرین شود و در واقع حجم گرفتاری‌ها و مشکلات و آثار ناشی از سیاست‌های غلط در کشور دارای چنان عظیم بوده است که سیاست‌های صحیحی که آثار دولت یازدهم انتخاب کرده است، به سرعت دیده نخواهد شد.

این عضوِ ارشد حزب کارگزاران سازندگی افزود: دولت هم در عرصهٔ سیاست خارجی و در عرصهٔ اقتصاد، فرهنگ و سیاست داخلی حرکتی مثبت و رو به جلو داشته است. سیاست‌های دولت در مسیر کنترل تورم و افزایش خدمات بهداشتی، درمانی و پیشرفت‌های موثری که در روابط بین المللی اتفاق افتاده، تغییر جهت داده است. انشالا که دولت بتواند مردم را در همین مسیر پیش ببرد و نتایج آن هم آشکار شود.

مرعشی تاکید کرد: تندرو‌های داخلی قصد دارند به هر شکل ممکن در روند فعالیت کشور می‌تواند خلل ایجاد کنند، اما ارادهٔ دولت خیلی جدی است. از طرف دیگر رهبری هم حمایت خود را از دولت اعلام کرده‌اند. من فکر می‌کنم تنها را مقابله با افراطیون، در صحنه نگه داشتن مردم است. اگر مردم را در صحنه داشته باشیم، آن‌ها را آگاه کنیم، با صراحت حرف بزنیم و واقعیت‌ها را بیان کنیم، مشکل حادی نخواهیم داشت.

وی در پایان به سلام نو گفت: تندرو‌ها همواره فقط خود را قبول دارند. نه رهبری را قبول دارند و نه امام را قبول داشته‌اند و در واقع توجیه می‌کنند و می‌گویند که دست رهبری بسته است و دست ما باز است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها