بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
منتجب نیا:
«من نمی‌دانم چرا یک عده با تحزب مشکل دارند؟ تحزب شکل قانون‌مند فعالیت سیاسی است. فساد سیاسی در فقدان احزاب رخ می‌دهد. احتمال بد عمل کردن آنجا افزایش می‌یابد كه نظارتی وجود ندارد.
تدبیر24: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) ضیافت افطاری به میزبانی حزب اعتمادملی منطقه اصفهان و با حضور فعالان سیاسی اصلاح طلب سراسر استان برگزار شد. در این نشست، حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی و دکتر سمیه طهماسبی، دبیر کمیته بانوان این حزب، سخنرانی کردند.
به گزارش خبرنگار گفت و گو نیوز، حجت الإسلام منتجب نیا ضمن بزرگداشت یاد و خاطره‌ی آیت‌الله طاهری، به خاطرات خود با این شخصیت برجسته‌ی سیاسی و تاریخی اشاره كرد و فقدان ایشان را ضایعه‌ی بزرگی برای جامعه‌ی سیاسی ایران دانست. 
وی که پیش از این ضیافت در جلسه‌ی شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان اصفهان شرکت کرده و از زبان اصلاح طلبان این شورا، در جریان برخی محدودیت‌های استان و عدم هماهنگی مسئولین با فعالان سیاسی و مدنی قرار گرفته بود، در این باره گفت: «من نمی‌دانم چرا یک عده با تحزب مشکل دارند؟ تحزب شکل قانون‌مند فعالیت سیاسی است. فساد سیاسی در فقدان احزاب رخ می‌دهد. احتمال بد عمل کردن آنجا افزایش می‌یابد كه نظارتی وجود ندارد. 
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی اضافه کرد: در دولت پیش، در نبود احزاب سه هزار میلیارد تومان اختلاس شد و اگر کسی از مسئولین کشور از احزاب و فعالیت هایشان جلوگیری می کند، یقیناً ریگی به کفش دارد. 
وی تصریح کرد: وقتی امام ما، رهبر ما، قانون اساسی ما با تحزب مشکلی ندارد و آن را ضرورت هم می‌داند، اگر یک عده مخالفت می‌کنند یقین داشته باشید که خیالی در سر می‌پرورانند، آنها یا برای مال مردم نقشه ای دارند یا برای حیثیت مردم.
وی با بیان این واقعیت كه «دولت گذشته دیگر رفته است»، به مسؤولانی كه هنوز از دولت گذشته در كشور به مدیریت مشغول‌اند اظهار کرد: اگر کسی از دولت گذشته مانده، باید از روحانی تبعیت کند. چرا باید رئیس جمهور از بعضی مسئولین گله داشته باشد؟ این را بگویم آقای روحانی در ضیافت افطاری دیشب با اصلاح طلبان با قاطعیت گفتند: من با خدای خودم پیمان بسته‌ام به آنچه به مردم قول داده‌ام، با تمام توانم عمل کنم، و پای همه‌ی قول‌هایم بایستم حتی اگر به قیمت جانم یا آبرویم تمام بشود. 
منتجب نیا با توجه به این که مجوزهای لازم برای برگزاری مراسم، به موقع توسط مقامات مسئول استان اصفهان صادر نشده و در نتیجه، برگزاری این ضیافت افطاری با ناهماهنگی‌هایی رخ داده بود، گفت: «استاندار محترم، فرماندار محترم! با رییس جمهور هماهنگ بشوید وگرنه اگر رئیس جمهور کنارتان نگذارد مردم کنارتان می‌گذارند. دیدید که چطور مردم دست رد به سینه‌ی دولت قبل زدند؟ پس هرچه سریع‌تر با دولت هماهنگ بشوید.»
منتجب نیا همچنین با اشاره به ریشه‌های گفتمان اصلاحات و اهمیت و ضرورت اصلاح طلبی گفت: «اصلاحات، فرآیندی که ما نیز جزئی از آن هستیم، یک جریان اصیل دینی و تاریخی است. آن قدر درباره‌ی ما حرف زده‌اند که خود ما هم می ترسیم! دیگر خیلی‌ها از ما فکر می‌کنند نکند راستی راستی دین و ایمان آنها از ما قوی‌تر باشد! نخیر، اصلاحات شعار امیرالمؤمنین است، شعار سیدالشهداء است. اصلاحات در برابر افسادات است. 
وی ادامه داد: تنها راه اصلاح، حرکت به پیش است. اصلاحات یعنی برطرف کردن مفاسد، تطبیق وضع موجود با وضع مطلوب، جایگزینی سیاست‌های درست. مگر ما غیر از این را می‌گوییم؟ آنها که از لفظ اصلاح می‌ترسند، از آنها بپرسید: «می‌خواهید چکار کنید که از اصلاحات می‌ترسید؟ می‌خواهید افساد کنید یا دنبال ارتجاع هستید؟ ما اصلاح‌گری هستیم که از علی (ع) پیروی می‌کنیم، از سیدالشهداء (ع) پیروی می کنیم، شما چه می‌گویید؟»
منتجب نیا افزود: اصول‌گرایان را من کاری ندارم؛ به هر حال اصول‌گرایان هم مرامی دارند و محترمند. خطاب بنده به آنها است که در روزنامه‌هایشان همیشه علیه اصلاح طلبی می‌نویسند.»
منتجب‌نیا در ادامه به آسیب‌شناسی عملكرد اصلاح‌طلبان در كشور پرداخت و در فرازی از سخنانش در این رابطه گفت: «این جلسات را افزایش دهید. اصلاح طلبی یک حرکت ریشه‌دار و مذهبی است. شما عزیزانی که از اصلاح‌طلبان شهرهای مختلف حضور دارید، اتحاد و صمیمیت خودتان را حفظ کنید. ما تنگ نظر نیستیم كه بگوییم فقط احزاب اصلاح طلب حضور داشته باشند. ما بر این باوریم كه باید همه‌ی احزاب با قوت و قدرت برنامه داشته باشند. وحدت و انسجام داشته باشید.»
وی در ادامه با اشاره به برخی جریان‌‌های سیاسی که سعی در تضعیف دولت و برنامه‌هایش دارند، گفت: «اقلیت نمی‌توانند فکر و اندیشه‌هایشان را بر اکثریت تحمیل کنند و خودشان را سردمدار اسلام بدانند و برای دیگران دستور صادر کنند. مگر رییس جمهور محترم حرف نابجایی زدند که گفتند: «ما نمی‌توانیم کسی را به زور به بهشت بفرستیم؟» مگر می‌شود افراد را وادار کنیم یک چیزهایی را رعایت کنند؟ چقدر این آقایان جار و جنجال راه انداختند. دولت آقای روحانی مورد حمایت مردم است، روحانی انتخاب مردم است. کجای دنیا مدیران در اقلیت، این طور گستاخانه در مقابل منتخب اکثریت مردم قرار می‌گیرند؟ دولت می‌گوید اولویت ما سیاست خارجی است، یک عده‌ای به تازگی گفته‌اند: دلواپسیم! شما چکاره‌اید؟ جایگاه خودتان را بشناسید. چه کسی به شما اجازه داده با منتخب مردم این طور برخورد کنید؟ این اقلیت افراطی‌اند و مردم ما از افراط متنفر هستند. طبع مردم از شما بیزار است.» 
وی با اشاره به نظریه‌پرداز این جریان افراطی گفت: «این اقلیت باید سرشان را از شرم پایین بیندازند که معلوم است تئوریسین ایشان کیست و فکرش از کجا مایه می گیرد. این اقلیت که یک در هزار هستند و دلواپسند و مورد تنفر عامه مردم هستند بروند سر جای خودشان بنشینند. تئوریسین آنها در قم و تهران، بهتر است خودش را با انقلاب هماهنگ کند. بعضی دلواپسان، دلواپس بسته شدن در کیسه‌ی خودشان هستند؛ دلواپس ندادن پول‌های هزار میلیاردی هستند. ما شما را بزرگ کرده‌ایم، شما را می‌شناسیم، شما و دلواپسی برای مردم؟!»
وی با انتقاد از برخی افراد مسئول در دولت گفت: «ما البته انتقادهایمان را هم داریم؛ مردم از بعضی وزارتخانه‌ها راضی نیستند.
وی افزود: مطلوب است که جناب آقای روحانی از همفکران اعتدال‌گرا در جایگاه‌ها و مسئولیتها استفاده کند.
وی ادامه داد: کسانی که با دولت قبلی، با دولت دروغ، کار کردند، نمی‌توانند با شما کار کنند. ما راضی نیستیم حتی یک نفر اخراج بشود؛ اما مردم و نیروهای سیاسی اصفهان گلایه دارند که همراهان آقای روحانی در استان اصفهان کم هستند.» 
منتجب‌نیا در پایان، در پاسخ به پرسش یکی از حاضرین درباره‌ی حصر دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: «إن شاء الله شورای امنیت و مقامات عالیه‌ی نظام برای رفع حصر کمک می‌کنند و امیدواریم این اتفاق خیلی زود بیفتد.» 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها