بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
معاون نوسازی ستاد سوخت تصریح کرد: در حال حاضر 940 هزار خودوری فرسوده در کشور وجود دارد که از این تعداد 460 هزار خودور متعلق به خودروهای سواری شخصی و 490 هزار خودرو نیز وانت بار هستند.
تدبیر24: معاون نوسازی ستاد سوخت گفت: وارد کنندگان خودرو برای آنکه بتوانند خودروی وارداتی را شماره گذاری کنند باید اقدام به اسقاط خودرو های فرسوده کنند که به ازای ورود هر خودروی کمتر از 6 لیتر باید یک خودرو فرسوده اسقاط شود.

محمدحیدری در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به مصوبه هیئت وزیران که واردکنندگان خودرو باید به ازای خودروی وارداتی خودروی فرسوده ای را اسقاط کنند گفت: از تاریخ 26 خرداد سال جاری فرصت یک ماهه ای را به واردکنندگان دادیم تا بتوانند به ازای وادرات خودوریی که انجام دادند خودروی فرسوده ای را اسقاط کنند تا در کار شماره گذاری خودروی وارداتی تسریع شود که خوشبختانه تاکنون 3 هزار و 800 خودوری فرسوده اسقاط شد.

 
معاون نوسازی ستاد سوخت ادامه داد: با توجه به اینکه این مهلت در تاریخ 26 تیرماه به اتمام می رسد خودروسازان باید تا مدت زمان باقی مانده به ازای خودروی وارد شده خودروی فرسوده اسقاط کنند تا در شماره گذاری خودروهای  وارداتی آنها تسریع شود.
 
حیدری تصریح کرد: با شرایطی که معاونت نوسازی ستاد درنظر گرفته است به نظر می رسد تا پایان سال 93 حدود 400 هزار خودروی فرسوده اسقاط شود.
 
وی ادامه داد: پس از اتمام این مهلت خودروسازان تنها در صورتی می توانند خودرو وارد کنند که به ازای آن خودروی فرسوده ای را اسقاط کرده باشند که بر این اساس به ازای ورود هر خودوری زیر 6 لیتر یک خودرو و به ازای ورود هر خودروی بین 6 تا 10 لیتر 4 خودرو و به ازا ورود هر خودروی بالای 10 لیتر مصرف باید 6 خودروی فرسوده اسقاط شود.
 
معاون نوسازی ستاد سوخت خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه نظارت دقیق بر روند اسقاط خودرو توسط ستاد صورت پذیرد کنسرسیومی متشکل از برخی از واردکنندگان و اسقاط کنندگان خودرو تشکیل داده ایم که درواقع این کنسرسیوم بازوی نظارتی ستاد سوخت هستند.
 
حیدری با اشاره به اینکه از امروز ثبت نام تاکسی های فرسوده به منظور اسقاط توسط شرکت‌های تاکسی تابعه صورت می گیرد گفت: تاکسی های مدل 83 و کمتر از آن می توانند با مراجعه به مراکز تاکسی رانی خود اقدام به ثبت نام خودوری فرسوده خود کنند تا از 60 هزار تسهیلات 20 میلیون تومانی با نرخ 15 درصد و مدت بازپرداخت 60 ماهه بهره مند شوند.
 
وی گفت: براین اساس اولویت دریافت وام برای تاکسی هایی درنظر گرفته می شود که زودتر اقدام به ثبت نام کنند.
 
معاون نوسازی ستاد سوخت تصریح کرد: در حال حاضر 940 هزار خودوری فرسوده در کشور وجود دارد که از این تعداد 460 هزار خودور متعلق به خودروهای سواری شخصی و 490 هزار خودرو نیز وانت بار هستند.
 
حیدری خاطرنشان کرد: فرایند انجام عملیات اسقاط خودرو بین 15 روز تا یک ماه است که انتظار داریم با تصمیم جدید دولت مبنی بر ورود وارد کنندگان خودرو به جمع اسقاط کنندگان بتوانیم هرچه زودتر ناوگان حمل و نقل را نوسازی کنیم. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها