بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۹۰۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
مهمان ویژه ای آشنا با قواعد بازی
تجارب بالای او در عرصه بین المللی است و اینکه حسین فریدون تنها نقش خبر رسان را بر عهده نگرفته و به قواعد بازی تسلط دارد...
تدبیر24: مذاکرات حقوقی پرونده هسته ای ایران پس از قریب به 12 سال کش و قوس آخرین روزهای خود برای رسیدن به نتیجه نهایی را سپری می کند و تیم مذاکره کننده ایرانی با یک مهمان ویژه و تازه وارد در حال تلاش برای انعقاد قراردادی در راستای منافع ملی است. مهمان تازه وارد هر فردی بود، شاید چندان مورد تحقیق دقیق رسانه ها قرار نمی گرفت اما حضور برادر رئیس جمهور موضوع را از حالت خبری جزئی به خبری بزرگ تبدیل کرد.

  

به گزارش خبرنگار سیاسی تدبیر24، حسین فریدون برادر رئیس جمهور به تیم مذاکره کننده ایران اضافه شده است، ورودی که با حرف و حدیث ها و البته گمانه زنی هایی درباره چرایی حضور " دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی " همراه شده است. محمدرضا صادق مشاور حسن روحانی و همچنین یکی از اعضا تیم مذاکره کننده این موضوع را با درخواست محمد جواد ظریف به علت عدم امکان ارائه گزارش اقدامات و انتقال اخبار به رئیس جمهور دانسته اند. همچنین شبکه بلومبرگ تحلیل کرد: " ایران برای اولین بار برادر رییس جمهور خود را به عنوان یک شاهد به مذاکرات هسته ای در وین فرستاده است که نشان می دهد هفته آخر مذاکرات ایران و گروه 1+5 تا پیش از ضرب الاجل 20 ژوئیه تا چه اندازه برای این کشور مهم است. "
 
رئیس جمهور درباره او می نویسد: " حسین فریدون پیش از انقلاب در مبارزه علیه رژیم پهلوی همواره پیشگام بوده و جز فعالین این عرصه بوده است؛ حسین آقا همچنین در زمان بازگشت حضرت امام به کشور در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷، جزو تیم حفاظتی و امنیتی بوده است و مسئولیت برقراری نظم و مدیریت مراسم انتقال امام از فرودگاه به بهشت زهرا را بر عهده داشته است. " وی پس از انقلاب فرماندار نیشابور و کرج می شود و سپس به وزارت امور خارجه نقل مکان می کند. سپس او را در سمت سفیری ایران در مالزی می بینیم و با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام وی مشاور ارشد رئیس وقت مرکز می شود.

پس از رئیس جمهور شدن حسن روحانی گمانه زنی هایی مبنی بر اینکه وی نیز مانند محمد هاشمی رفسنجانی، علی خاتمی و داوود احمدی نژاد به عنوان رئیس دفتر برادرش منصوب می شود به وجود آمد اما در حکم حسن روحانی خبری از این پست برای حسین فریدون نبود. به عبارتی رئیس جمهور با انتصاب برادرش به عنوان " دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی " نشان داد قصد دارد از تجربه های او استفاده کند نه اینکه تنها یک صندلی در دفترش برای یک عضو خانواده کنار گذارد.
 
حالا در شرایطی که مذاکرات آخرین روزهای خود را سپری می کند او به وین رفته است، اخبار می گوید حسین فریدون برای انتقال خبرها به روحانی راهی این سفر شده؛ نکته ای که با توجه به سابقه همکاری او با حسن روحانی و اطمینان بالای رئیس جمهور نمی تواند امر چندان عجیبی باشد. اما چیزی که روشن است تجارب بالای او در عرصه بین المللی است و اینکه حسین فریدون تنها نقش خبر رسان را بر عهده نگرفته و به قواعد بازی تسلط دارد . باتوجه به سخنان ظریف درخصوص حضور فریدون در وین میتوان گمانه زنی هایی درباره دلیل حضور وی جهت بهره مندی از تجربیات و سنگین تر شدن وزنه تیم مذاکره کننده ایرانی از جهت تسلط به امور دیپلماتیک و نزدیکی به شخص رئیس جمهور داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
8
8
چرا الکی برای یه بدعت دلیل تراشی میکنید؟!
گیرم در عرصه بین الملل تجربه داره...بقیه جاها چی؟ اونجاها هم تجربه داره؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
7
5
حسین فریدون در وین چه می کند؟
...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
درود بر سانسورچی های تدبیر24
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
6
6
به ما چه مربوط که چکار میکند؟!!!!!
هرکس در کار دولت اظهار نظر اضافی بکند افراطی است.
پاسخ ها
قلاح
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
سلام
دقیقا همینطور است، هرکه دولت را نقد کند افراطی،بیسواد، بی شناسنامه،از جایی معلوم پول میگیره و....... متهم میشود.
وهر کاری دولت انجام دهد صحیح وبا به به وچه چه اشرافگران مواجه می گیرد، بخصوص اقای نوبخت که از نحوه صحبت متملقانه اش ادم حالش بهم میخورد، (هیچ گاه فکر نمی کند انتخابات تمام شده ویک سال از عمر دولت گذشته است.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
2
2
به به. آفرین. چه کار خوبی. سوت. کف. هورا....
من فقط از دولت تعریف می کنم. پس کامنتم را متشر کنید!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها