بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کری:
جان کری وزیر امور خارجه امریکا گفت که پس از مذاکرات مبسوط با محمد جواد ظریف همتای ا یرانی خود قصد دارد به واشنگتن برود تا درباره گام های بعدی با اوباما و کنکره آن کشور مشورت کند.
تدبیر24: کری ظهر سه شنبه در جمع دهها خبرنگار رسانه های گروهی در مرکز رسانه ای وین گفتˈ به طور قطع ما به کارمان ادامه می دهیم و راه هایی برای دستیابی به توافق وجود دارد. پیشرفت های ملموسی داشته ایم ، هرچند که شکاف و اختلافات در موضوعات اساسی باقی مانده است.

وزیرخارجه امریکا تاکید کرد: می خواهم زیر این عبارت خط بکشم: اهدافی که داریم غیرقابل دسترسی نیستند.

وی گفت: در چند روز گذشته مذاکرات گسترده ای با ظریف داشتیم که دراین باره که چه کار می توانیم بکنیم تا مطمئن شویم خواسته های ایران و امریکا تامین خواهد شد. باید مطمئن شویم برنامه هسته ای ایران اکنون و در اینده صلح امیز خواهد بود. در این فاصله 6 ماه که از توافق ژنو گذشته همه اعضا به ان پایبند بوده ایم ولی کارهای زیادی هنوز باید انجام شود و تیم ما به سختی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

کری گفت برای مشورت با اوباما و کنگره به واشنگتن خواهد رفت و افزود: اوباما دیپلماسی را در اولویت قرار داده است. ترجیح ما دیپلماسی است می خواهیم مطمئن شویم برنامه هسته ای ایران کاملا صلح امیز است.

وی اظهارداشت: صحبت های مفصلی با ظریف داشتیم .پیشرفت های ملموسی در برخی نقاط کلیدی داشتیم ولی باید به دنبال راه هایی باشیم که به طور کامل به ما اطمینان دهد برنامه ایران کاملا صلح امیز است.

وزیر خارجه امریکا افزود: به پیشرفتی که داشتیم احترام می گذاریم و به طور قطع از طریق رسانه ها مذاکره نخواهم کرد و وارد جزییات نخواهم شد. هر دو طرف در حال کار کردن بر روی مسائل باقی مانده هستند.

وی در پاسخ به سوالی گفت که هیچ صحبتی درباره رقم مشخص سانتریفیوژ ها نخواهد کرد.

** 19 هزار سانتریفیوژ زیاد است

کری در پاسخ به سوالی با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیاز غنی سازی ایران به 190 هزار سو گفت: این عدد جدیدی نیست که ما را متعجب کند . نشان دهنده این است که ایران برنامه دراز مدت هسته ای دارد و به گفته ایرانی ها ، می خواهند انرژی تولید کنند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: من وارد موضوع تعداد سانتریفیوژها نمی شوم چون درباره آن مذاکره و صحبت خواهیم کرد.

کری در عین حال اظهار داشت: البته 19 هزار (سانتریفیوژ) عدد خیلی زیادی است.

وی با بیان این که برنامه هسته ای ایران باید صلح امیز باشد به فتوای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این فتوا خیلی جدی است و ما ان را مد نظر داریم.

وزیر خارجه امریکا با تاکید بر اینکه ˈ نیازمند راه های شفاف سازی برای اثبات صلح امیز بودن برنامه هسته ای ایران هستیمˈ گفت: ایران باید به سوالات مختلف آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ دهد و گام های زیادی باید برداشته شود. البته این شرایط فقط مختص ا یران نیست.

کری گفت: در مورد تعداد مشخص سانتریفیوژ ها نمی خواهم صحبت کنم چرا که درباره ارقام ان پشت میز مذاکره حرف خواهیم زد. این بحث صرفا اعتمادسازی نیست. روند راستی آزمایی است و همه اعضای 1+5 و سازمان ملل و شورای امنیت هم خواهان ان هستند. این موضوع ساخته و پرداخته ذهن ما نیست چرا که اعتماد خدشه دار شده است.

** ظریف مذاکره کننده سرسختی است

وزیر خارجه امریکا ، محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود را ˈ مذاکره کننده ای سرسختˈ توصیف کرد و گفت: ا و برای انچه که می خواهد می جنگد . هم ما می دانیم چه باید بکنیم و هم او می داند که چه باید بکند تا به توافقی که مورد نظر طرفین است برسیم.

کری گفت: دو طرف می دانند چه کنند تا به پیشرفت دست یابند. وارد موضوعات گذشته نمی شوم چرا که چیزهایی اتفاق افتاده که باید راستی ازمایی و به این سوالات پاسخ و اطمینان داده شود که برنامه هسته ای ایران به سمت غیرصلح امیز نخواهد رفت. ما به مذاکره ادامه می دهیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها