بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۹۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
شورای امنیت سازمان ملل متحد در پشت درهای بسته اوضاع در نوار غزه و امکان برقراری آتش‌بس را بررسی کرده است.
تدبیر24: این شورا در بیانیه‌ای که پس از جلسه اضطراری یکشنبه شب منتشر کرد از افزایش تعداد تلفات در نوار غزه ابراز نگرانی عمیق کرد و بار دیگر خواهان برقراری فوری آتش‌بس شد.

روز گذشته نیروهای اسرائیلی با حمله همه جانبه به منطقه شجاعیه در شرق غزه دست به بزرگترین کشتار جنگ 15 روزه با حماس زده اند. گزارش ها حاکی از ان است که حدود هفتاد نفر در شجاعیه کشته شدند این در حالی است که 34 نفر دیگر نیز در مناطق دیگر غزه در حملات نیروهای اسرائیلی جان خود را از دست دادند.

براساس گزارش ها بیشتر کشته شدگان زنان و کودکانند. به این ترتیب با اتفاقات دیروز غزه تعداد کشته شدگان حملات اسرائیل به حدود 500 نفر و تعداد زخمی 3150 نفر رسیده است.

حملات روز گذشته به شجاعیه یکی از خشونت بارترین درگیری ها در دو هفته گذشته بود. منابع امداد رسانی گزارش دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی آمبولانس‌ها را هنگامی که تلاش می‌کردند کشته شدگان و مجروحان را از منطقه شجاعیه خارج کنند، هدف قرار دادند.

در همین حال ابو احمد، سخنگوی گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با الجزیره با بیان اینکه احتمالا تعداد کشته شدگان منطقه شجاعیه از 100 تن پا فراتر گذاشته است، اعلام کرد که تعدادی اجساد تکه‌تکه شده است.

در همین ارتش اسرائیل هم کشته شدن ۱۳ نفر از سربازانش را در درگیری‌های نوار غزه تایید کرده است. رقم تلفات نظامی اسرائیل به ۱۸ نفر رسیده و دو غیرنظامی اسرائیلی هم در خشونت‌های دو هفته گذشته جان خود را از دست داده اند.

وزارت امور خارجه آمریکا تائید کرده است که دو تن از نظامیان کشته شده اسرائیلی، شهروند آمریکا هستند.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد که یک افسر یگان مرزی ارتش عبری به نام شائول آرون با کد نظامی 6092065 را به اسارت خود درآورده است.

انتشار این خبر با شادمانی و تیراندازی هوایی در نوار غزه همراه بود.اما منابع اسرائیلی تاکنون این موضوع را تائید نکرده اند.

ران پروزور، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد در حاشیه نشست اضطراری شورای امنیت گزارش‌های منتشر شده به وسیله حماس درباره به اسارت گرفتن یک سرباز اسرائیلی در نوار غزه را تکذیب کرد.

یک روز پس از جنایت شجاعیه حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرد "جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هیچ گاه نخواهد توانست اراده ملت ما را در هم بشکند."

 حماس در ادامه اورده است: «خون مردم غزه که به خاطر جنایات صهیونیستی بر زمین ریخته می شود، هدر نمی رود و دست عدالت دیر یا زود گریبان عاملانش را خواهد گرفت.»

همچنین باراک اوباما در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در این تماس تلفنی بار دیگر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز عازم خاورمیانه شده است تا دوشنبه در قاهره با مقام های ارشد مصری و دیگر کشورهای منطقه درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هم امروز در قطر با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس درباره آتش بس گفت و گو می کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم که در دوحه، پایتخت قطر به سر می‌برد، از اسرائیل خواسته است "حداکثر خویشتنداری" را نشان دهد.

بان در کنفرانسی خبری گفت: "تعداد زیادی از افراد بی‌گناه کشته می شوند... و در ترس دائمی زندگی می‌کنند."
منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
0
بیخود! حالا که شروع کردن باید تا تهش برن! به کشته دادن که میفتن آتش بس اعلام میکنن! تموم شد اون وقتی که میزدید و در میرفتید!
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها