بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۵۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
غلارضا انصاری
تدبیر24: طی روزهای گذشته بخشنامهٔ محرمانه‌ای که از سوی شهردار تهران صادر شده بود، در رسانه‌ها علنی شد. مطابق این بخشنامه همهٔ مدیران ارشد و ردهٔ میانی شهرداری تهران موظف شده‌اند که تنها از کارمندان مرد برای سمت‌های منشی‌گری، ماشین‌نویس، مسئول دفتر و مسئول پی‌گیری استفاده کنند. علاوه بر این، شهرداری تهران اعلام کرده که اتاق‌های زنان و مردان در ادارات شهرداری جدا باید باشند. این اقدام انتقادات بسیاری از فعالان مدنی و مذهبی را در پی داشت و برخی این اقدام را در جهت تبعیض جنسیتی و ایجاد محیط کاری همراه با فشار روانی را برای زنان متصور شدند. باید به این نکته تاکید کرد که چنین اقدامات به ظاهر ساده‌ای که توجیهات مذهبی را به دنبال خود دارد، سوء استفاده از اصول دین و نوعی بی‌حرمتی به زنانی بوده که پا به پای مردان در این جامعه کار می‌کنند تا بحران اقتصادی که حاصل هشت سال سوء مدیریت دوستان همین مدیران اصولگرا است را پشت سر بگذارند. در همین رابطه دکتر غلارضا انصاری در مصاحبه‌ای با سلام نو انتقاداتی را طرح کرده که در ادامه می‌خوانید:

این عضو شورای شهر تهران گفت: این حرف‌ها در ملکت ما باز هم بعد از سی سال مطرح است. اوایل انقلاب هم جریان تندرویی به دنبال تفکیک جنسیتی بودند ولی بنیانگذار جمهوری اسلامی چنین اجازه‌ای را ندادند. قطعا ما نمی‌توانیم در جامعه دیوار بکشیم. این مسئله هم به شخصیت زن و هم به مرد نوعی توهین تلقی می‌شود. مهم‌تر از عفاف و حجاب بحث اخلاق و بحث زدودن دروغ باید مطرح باشد. باید کاری کنیم مسائل ناشایستی مانند اختلاس و ارتشاع از میان برود. باید در جامعه منکرات مانند دروغ را از جامعه کم کنیم تا مانند نقل و نباید بر زبان‌ها جاری نشود.

دکتر غلامرضا انصاری در گفت‌و‌گو با «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» تاکید کرد: خود به خود در یک جامعهٔ اخلاقی، عفاف و حجاب هم در حد ایده آل خود اتفاق خواهد افتاد. این تصمیمات نه تنها تاثیر مثبت به همراه ندارد بلکه تاثیر منفی هم در روند کار خواهد داشت و هم نمود بسیار بد و زشتی را در محافل بین المللی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: فکر می‌کنم اگر شهرداری بخواهد کاری را در خصوص مسائل اخلاقی انجام دهد باید سه مورد گفته شده را مد نظر قرار دهد. این مسائل به مراتب مهم‌تر از آن است که بخواهیم شان زن را پایین آوریم و اتاق زن و مرد را جدا کنیم. اصلا اتاق کارمندان زن و مرد را جدا کنید، خیابان را چه می‌کنید؟

این عضو بنیاد باران افزود: در محافل دینی و مذهبی و در حرم ائمه زن و مرد جدا نیستند، در مکه و مدینه چنین اتفاقی رخ نداده است. حال ما بخواهیم در یک محیط اداری این کار را انجام دهیم، نمود خوبی نخواهد داشت. آن هم در شرایطی که جهان اسلام درگیر یک سری حرکت‌ها غیر منطقی است و گروهی چهرهٔ بسیار زشتی را از اسلام رحمانی در سطح بین المللی نمایش می‌دهد. در داخل کشور یک سری مسائل را مطرح کردن، دور از عقل و انصاف است

انصاری در پایان در خصوص رویکرد شورای شهر تهران به تصمیمات شهردار گفت: شورای به این مسئله ورود علنی پیدا نکرده است و بحثی را در این خصوص نداشته است و بعید هم می‌دانم در این مورد دخالتی انجام دهد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
تینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
5
7
اولا که شما چرا ناراحتی حالا!!!
دوم اینکه شما توی خیابون که مردم از کنار هم رد میشن رو با اتاقی که هرروز چند تا زن و مرد همدیگر رو میبنند مقایسه میکنید!!!
خیلی معذرت میخوام شما یا توی باغ نیستی یا خودتون رو زدید به اون راه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
احسنت
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
2
2
یاد دوران ابتدایی خودم افتادم.
به نظرم دو شیفتش کنید بهتره..صبح آقایون عصر خانوما!!!!!!!!!!!
معلمی مثل دکتر شریعتی لازمه تا به اینا یاد بده بعضی چیزا رو
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
نه عزیزم
شریعتی لازم نسیت، کمی عقل لازمه تا بعضی مسائل جامعه رو بفهمی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها