بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۹۵۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
نگرانی تندروها از بازگشت قدرتمند هاشمی رفسنجانی
تندروهای این جریان اصرار دارند که به این روند ادامه دهند؛ هرچند می‌دانند پس از تکذیب آیت‌ا... طباطبایی‌نژاد ادعاهایشان به اسباب خنده تبدیل خواهد شد. . .

تدبیر24 : این روزها تقریبا همه نیک می‌دانند حل مشکلات تنها یک راه دارد و آن هم ورود به جاده اعتدال است اما برخی که چندان نسبتی با میانه‌روی ندارند هم دریافته‌اند که منافع آنها در هجمه به میانه‌روها تامین خواهد شد و بس! تنفس در فضای آرامش برای برخی به‌مثابه تنفس در فضایی مسموم است چراکه با کوچک‌ترین دمی در این هوا به سرفه می‌افتند و توان ادامه تنفس ندارند پس به اقدامی برای بقا نیاز دارند؛ در این شرایط اولین موضوعی که برای ادامه حیات به ذهن این افراد خطور می‌کند، بهره‌گیری از بزرگان است. چه بهانه‌ای بهتر از اینکه با تحریف اظهارات آنها از جمله آیت‌ا...‌ هاشمی درباره سوریه اذهان را به این موضوع مشغول و از خود غافل کنند و سپس نواری منتشر شود که بر ادعای خود تایید بگذارند!

 در کنار این موضوعات باید به انتشار سخنان منتشرنشده آیت‌ا... ‌هاشمی درباره سوریه پرداخت که اخیرا در سایت او منتشر شده است؛ «بالاخره بعد از کشته‌شدن این همه آدم، آواره‌ها و تخریب‌ها اوضاع هم سخت شده است. همین امروز (دیروز) خبر بسیار تلخی در دنیا منتشر شد که در یکی از شهرک‌های اطراف حماء به صف نانوایی حمله کردند و حدود 90 نفر از افرادی که آمده بودند نان بخرند چه زن و چه کودک کشته شده‌اند. این چیزها کار را مشکل می‌کند هم در دنیا و هم داخل سوریه. به هر حال سوری‌ها هم انسان‌های سختی هستند و به‌سادگی نمی‌گذرند. به‌خصوص اینکه الان گروه‌های مسلح زیادی در سوریه هستند که تحت هیچ فرمانی نیستند. انسان نگران می‌شود که اگر مساله سوریه تمام شود اینها به سمت عراق بیایند. اینها شیعه نیستند. سلفی‌ها هستند و غیرسلفی‌هایشان هم انسان‌های تند و تیزی هستند که مسائل نظامی را بر سیاسی مقدم می‌دانند. سلاح‌های سوریه اگر دست این‌گونه آدم‌ها بیفتد خطرناک است چون هم سلاح شیمیایی دارند و هم سلاح‌های دیگر. سوءاستفاده اسرائیل مساله دیگری است که به همه ما برمی‌گردد.» این سطور خود بهترین گواه است بر مواضع حقیقی آیت‌ا... ‌هاشمی‌ درمورد سوریه. در این روزها چند روایت درباره آنچه آیت‌ا...‌هاشمی درباره سوریه گفت وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

روز گذشته نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات اخیر منتسب به آیت‌ا... ‌هاشمی گفت: به‌نظرم آقای ‌هاشمی این حرف را زده و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، اما اظهاراتشان به معنی حمایت از حمله آمریکا به سوریه نیست. علی مطهری اظهار کرد: درست است که روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات منتسب به آیت‌ا... ‌هاشمی را تکذیب کرده اما فیلم اظهاراتشان وجود دارد، من خودم این فیلم را دیدم و قاعدتا آن فیلم نمی‌تواند ساختگی باشد. وی افزود: به‌نظرم آقای ‌هاشمی این حرف را زده و نظرش همین است و می‌خواهد راه جدیدی باز کند، لابد ایشان مصلحت را در این می‌بیند. به‌نظر من باید از وی توضیح خواسته شود و ایشان صریحا موضوع را توضیح دهند. این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: برخی می‌خواهند بگویند که اظهارات ایشان نوعی همکاری با آمریکاست، درحالی که این‌طور نیست، آقای ‌هاشمی در عین حال آمریکا را محکوم می‌کند، مثلا اگر دولت سوریه بمباران شیمیایی کرده باشد این کار را محکوم می‌کنیم اما دست از حمایت از سوریه هنوز برنمی‌داریم ولی این به آن معنا نیست که ما مجوز حمله آمریکا به سوریه را صادر کنیم و از این کار حمایت کنیم. نماینده تهران در مجلس ادامه داد: به هر حال خود آقای ‌هاشمی باید راجع به این موضوع توضیح دهد اما ممکن است ایشان اطلاعات، اخبار و اسنادی داشته باشد که به این نقطه رسیده که دولت سوریه حمله شیمیایی کرده؛ اگر این‌طور است ایشان می‌خواهد بگوید که ایران و انقلاب اسلامی بیش از حد مایه نگذارد و می‌خواهد از این موضوع جلوگیری کند، شاید ایشان چنین هدفی دارد، اینها باید روشن شود. مطهری اضافه کرد: اگر این‌طور باشد به آن معنا نیست که ‌هاشمی بخواهد تجاوز آمریکا به سوریه را تایید کند، ما با این موضوع مخالفیم و همچنان از دولت سوریه حمایت می‌کنیم اما اگر فرضا چنین کاری کرده باشد (حمله شیمیایی) آن را محکوم می‌کنیم. قاعدتا موضع آقای‌ هاشمی هم همین است. مطهری در پاسخ به این سوال که حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه باید چه میزان باشد؟ تاکید کرد: تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از حکومتشان حمایت می‌کنند ما هم حمایت می‌کنیم، حمایت از سوریه برای ایران هم بسیار مهم است زیرا سوریه محور مقاومت است، اگر دولت سوریه از بین برود، حزب‌ا... نیز دیگر کارایی نخواهد داشت، لذا تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از دولت بشاراسد حمایت می‌کنند ما هم باید از آن حمایت کنیم. وی تاکید کرد: البته معتقدیم دولت سوریه هم باید اصلاحات لازم را انجام دهد و اگر از همان ابتدا هم در مقابل اعتراضات بخشی از مردم خشونت به خرج نمی‌داد به این نقطه نمی‌رسیدیم، از ابتدا اشتباه کرد ولی در مجموع ما این دولت را مورد تایید اکثریت مردم می‌دانیم لذا فعلا از آن به‌دلیل مساله فلسطین و منافع ملی و اسلامی حمایت می‌کنیم.

اما روایت دیگری هم منتشر شد که راوی، امام‌جمعه اصفهان و عضو مجلس خبرگان است که برای حضور در اجلاس خبرگان رهبری به تهران آمده است. آیت‌ا... سیدیوسف طباطبایی‌نژاد به پرسش و پاسخ مستقیم و رودرروی خود با آیت‌ا... ‌هاشمی اشاره کرد و گفت: وی صراحتا تاکید کرد که صدای منتشره منتسب به وی جعلی است و وی دولت سوریه را درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه مردمش متهم نکرده است. آیت‌ا... طباطبایی‌نژاد با اشاره به نوار صوتی منتشرشده منتسب به‌ آیت‌ا... هاشمی با مضمون اتهام‌افکنی علیه حکومت سوریه درباره استفاده از بمب‌های شیمیایی علیه مردمش، خاطرنشان کرد: من وقتی این خبرها و پیامک‌ها را دیدم، پیش خودم گفتم که بهترین راه آن است که از خودش (آیت‌ا... هاشمی‌) بپرسم.

وقتی از وی صحت و سقم این گفته‌هایش را پرسیدم، دیدم خیلی ناراحت است. ‌هاشمی‌ به من گفت: هیچ عاقلی قبول می‌کند که من چنین حرفی را زده باشم؟ آیت‌ا... طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: من به ‌هاشمی گفتم که آنها صدا را دارند. ‌هاشمی‌ در پاسخ به من گفت: «من صدا را خودم شنیدم. صدا را درست کرد‌ه‌اند و خواسته‌اند که مثل من حرف بزنند. اصلا این حرف و موضع من نیست. من گفتم آمریکا بهانه کرده که دولت سوریه علیه مردمش بمب‌های شیمیایی زده. گفتم آمریکا این‌طور گفته است نه‌اینکه موضع من باشد. این جزو اسرائیلیات است که من چنین حرفی را زده باشم.» این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «در جلسه خبرگان بعضی آقایان به من اعتراض کردند و گفتند که صدای‌ هاشمی هم منتشر شده»، اظهار کرد: من به آنها گفتم وقتی خودش این‌طور می‌گوید: «نه این‌طور نیست و نگفته‌ام» چرا باید بگوییم که این شخصیت این حرف غیرمرتبط نامربوط را زده است. روایت داریم اگر 50نفر هم بگویند فردی حرفی را زده ولی خود آن فرد بگوید نگفته‌ام، فصدقه و کذبهم (آن فرد را تصدیق کن و آنها را که می‌گویند گفته، تکذیب کن!). این روایت امام صادق(ع) است.

اصرار تندروها ادامه دارد

تکذیبیه‌ این روحانی همسو با اصولگرایان هم اما به نظر موثر واقع نشده و تندروهای این جریان اصرار دارند که به این روند ادامه دهند؛ هرچند می‌دانند پس از تکذیب آیت‌ا... طباطبایی‌نژاد ادعاهایشان به اسباب خنده تبدیل خواهد شد. دیروز یکی از این نمایندگان تندرو اظهار کرد: بی‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای‌ هاشمی و اعلام مواضع صریح و درست از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات می‌خواهیم موضوع را بررسی و اصل آن را به اطلاع مردم برساند. علیرضا زاکانی توضیح داد: با کمال تعجب اخیرا صوتی منتسب به آقای ‌هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است که حرف‌های بسیار نادرست و خطرناکی را بیان کرده‌اند. ما امیدواریم که این صوت ساختگی و جعلی باشد که در این صورت همه ما از این موضوع خوشحال خواهیم شد، چراکه هیچ علاقه‌ای به آسیب خوردن به جناب آقای ‌هاشمی نداریم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
دکترعباس حاتمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
3
16
نظرات آیت ا...هاشمی درددل مردم است...
ایشان به روستاهاوشهرستانهاسفرکنندودرنمازجمعه حضوریابند.
پاسخ ها
شهروند
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
ایشون اول خانواده شون رو از اتهامات فساد اقتصادی مبرا کنند بعد نگران دل مشغولی های مردم باشند
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
11
8
بابا هاشمی رو ول کنید بزارید راحت باشه تو آخرای عمرش
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
تو خودت فکر آخر عمرت باشد لازم نیست برای حضرت آیت الله دل بسوزانی.
نا شناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
مثل اینکه وجود ایشان برای شما خیلی......است.در تمام دنیا سیاستمدارانشان بدون نظر افراد باتجربه از اجرای سیاست جدید شان هراسانند.حالا ما بیاییم این مرد بزرگ وکوهی از تجربه را کنار بگذاریم غافل ازاینکه هاشمی از پیشتازان نهضت امام است.مگر شخص امام و مقام معظم رهبری با درایت خاصشان همه ی امور را ادراه نکرده اند و نمی کنند؟آنچه جوان در آیینه بیند، پیر در خشت خام.
موسی
| UNITED STATES |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
آقای شهروند.ایشان وخانواده ی محترمشان از آب باران هم زلالترند.شما مثل مرغ هرخاک بریزید اول بر سر خودتان پاشده میشود.هشت سال احمدی نژادباهمین لجن پراکنی ایران را ویران وچیب دشمنان داخلی وخارجی وخودش را پر کرد.مردم عاقلتر از چاپاسه ها هستند.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
4
13
اگه این حزب اللهی های ... قدر و قدرت هاشمی رو می دونستند که الان وضعیت داخلی و خارجیمون بهتر از این بود
دارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
5
11
حرف هاشمی ، ترجمان دل پردرد مردم ایران و سوریه است .
سام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
3
6
اقای زاکانی از اطلاعات هم درخواست کنند که چند میلیارد بابت ماهنامه و شبنامه ا پول گرفتند.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها