بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۶۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
ثروتمندیرن فرد جهان پیشنهاد کرد روزهای کاری به 3 روز در هفته کاهش یابد.
تدبیر24: "کارلوس سلیم" میلیاردر مکزیکی پیشنهاد کرد روزهای کاری تنها به 3 روز در هفته کاهش یابد اما ساعت کاری روزانه به 11 ساعت افزایش و سن بازنشستگی هم به 70 سال ارتقا یابد.
 
این پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان در نشستی در اوروگوئه مطرح شد. در اکثر کشورهای جهان، ساعت کاری، 5 روز کاری در هفته است.
 
وی ادامه داد: افراد باید برای سال های طولانی تری یعنی تا 70 یا 75 سالگی کار کنند اما کار انها در هفته فقط سه روز و روزانه 11 ساعت باشد.
 
کارلوس که هم اکنون مالکیت شرکت های بزرگ مخابراتی به نام های "آمریکا موویل"، "تلمکس" و "تل‌سل" را برعهده دارد تغییراتی را در سن بازنشستگی کارکنانش ایجاد کرده است.
 
در این شرکت ها افراد با شرایطی در سن 50 سالگی بازنشسته می شوند و پس از رسیدن به سن بازنشستگی می توانند با چهار روز کار در هفته، دستمزد کامل دریافت کنند.
 
او ادامه داد: کار هر روز، لذت بردن از زندگی را سخت می کند. کاهش روزهای کاری به سه روز به معنی افزایش زمان برای استراحت، زندگی راحت تر و پرداختن به علاقه مندی هاست.
 
کارلوس سلیم یک مکزیکی لبنانی تبار است که براساس آمار مجله فوربس آمریکا با داشتن ثروتی به ارزش 79.6 میلیارد دلار در جایگاه ثروتمندترین فرد جهان قرار دارد. پس از او  بیل گیتس با داشتن ثروتی به ارزش 79.1 میلیارد دلار در رتبه دوم است.

منبع:فایننشال تایمز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
0
کاش نیم میلیارد دلار داشتم بدم بیل گیتس
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها