بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کاهش 73درصدی سرقت از موزه ها در مقایسه با سال های 91 و 92در کشور خبر داد.
تدبیر24: سرهنگ محمد کربلایی حریری با اعلام آمار برنامه های پیشگیرانه یکان حفاظت گفت: در این مدت همچنین با افزایش 10/25 درصدی دستگیری مجرمان حوزه میراث فرهنگی و نیز حفاری های غیرمجاز و همچنین افزایش 17/07درصدی روند تشکیل پرونده های قضایی دررابطه با جرائم علیه میراث فرهنگی روبرو بودیم.

به گزارش روز سه شنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وی با اشاره به اینکه برابر اعلام پلیس همه ساله در ماه های حرام آمار بزهکاری کاهش چشمگیری دارد، افزود: با بررسی شاخص های عملکردی یگان که به صورت مستمر و با روش های گوناگون رصد می شود و با توجه به عملیات های مورد لزوم در جرائم، شاخصه های کمی و کیفی کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

کربلائی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش حفاری های غیرمجاز در یگان حفاظت سازمان برنامه های گوناگونی در دستور کار قرار دارد، افزود: این برنامه ها با توجه به افزایش آثار و ثبت ملی و جهانی و به منظور حفاظت مطلوب، از ابتدای سال جاری در جلسات تخصصی مورد بازبینی قرار گرفته و برای تایید نهائی به سازمان ارسال شده است.

وی جذب تعدادی نیروی کادر و ایجاد سامانه های هوشمند برای پاسخگویی مناسب به نیازهای آینده به ویژه در حوزه گردشگری را از جمله این برنامه ها دانست و تصریح کرد: تخصیص ردیف بودجه متناسب با ماموریت های یگان از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه تجهیزات لازم از جمله موتور، امکانات حمل و نقل و سامانه های هوشمند مورد نیاز در پیشگیری از وقوع جرائم تاثیرگذار است.

فرمانده یگان حفاظت یادآور شد: با توجه به اولویت اول سازمان در بحث حفظ آثار و رونق گردشگری که نیازمند تامین امنیت برای حضور گردشگران است، ساختار سازمانی یگان حفاظت باید به روز و مطابق با استانداردها باشد، در این راستا با دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی طرح بازبینی ساختار یگان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و پس از تایید این طرح به تصویب رسید.

وی در پایان تاکید کرد: برابر دستورالعمل اجرایی، یگان حفاظت استانها که در سلسله مراتب آن قراردارند باید به منظور تحقق ماموریتها و وظایف ذاتی و به منظور ایجاد وحدت رویه و فرماندهی در همه امور با مرکز فرماندهی هماهنگ باشند و در تعامل تنگاتنگ انجام وظیفه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها