بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۹۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
احمدی لاشکی با بیان اینکه روانه کردن نیروهای خدماتی به کلاس های درس و اضافه کردن کلاس های پایه ششم به دروس از ضعف های کنونی آموزش کشور است تصریح کرد: متأسفانه تدریس سه کتاب مختلف از سوی معلمی واحد، معضلی دیگر است که کیفیت آموزش را کاهش داده است.
تدبیر24: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وجود 9 میلیون و 700 هزار بی‌سواد در کشور انتقاد کرد.

قاسم احمدی لاشکی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: یکی از موضوعاتی که در دو سال اخیر مطرح می شود و متأسفانه با آن جدی برخورد نمی شود بحث نیروهای حق التدریس،‌ خرید خدمات آموزشی و نیروهای پیش دبستانی است .

وی ادامه داد: علی رغم اینکه حدود 2 سال گذشته مجلس مصوبه ای در خصوص برگزاری آزمون برای نیروهای حق التدریس داشته اما اخیرا عسگری آزاد در مجلس از ناتوانی دولت برای جذب نیروی جدید خبر می دهد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس خاطر نشان کرد: قصه آموزش و پرورش با همه دستگاه های دیگر متفاوت است باید مشخص شود که چرا از آموزش و پرورش حمایتی صورت نمی گیرد ،رشد و توسعه آموزش و پرورش در کشور به طور مستقیم به معلمان بستگی دارد و باید مشخص شود که چرا در سال های اخیر کیفیت در آموزش و پرورش فدای سایر چیزها شده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه روانه کردن نیروهای خدماتی به کلاس های درس و اضافه کردن کلاس های پایه ششم به دروس از ضعف های کنونی آموزش کشور است تصریح کرد: متأسفانه تدریس سه کتاب مختلف از سوی معلمی واحد، معضلی دیگر است که کیفیت آموزش را کاهش داده است.

وی با تأکید بر اینکه 9 میلیون و 700 هزار بی سواد در حال حاضر در کشور وجود دارد، گفت: جای تأسف دارد که سیستم آموزشی ما در حال حاضر به گونه ای عمل کرده که این تعداد بی سواد در کشور وجود دارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خطاب به معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور اظهار کرد: روزهای گذشته آمارهای خوبی ارائه کردید امید است که درست و دقیق باشد اما در مورد آموزش و پرورش به طور قطع دچار چالش های بسیاری هستیم. اینکه بگوییم 50 هزار معلم کم داریم و 50 هزار معلم مازاد خود یک نقص،‌ انتظار داریم هیأت رئیسه مجلس نسبت به اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس هر چه سریعتر اقدام کند و جلوی خیانت به نیروهای حق التدریس را بگیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها