بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
یک دوستدار محیط زیست از جزئیات زنده‎گیری یک توله پلنگ در شهرستان نورآباد خبر داد.
تدبیر24: میلاد کاکایی بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال‎ دو چوپان در دامنه کوه‎های نورآباد شهرستان دلفان یک توله پلنگ را رؤیت می‎کنند و در همان جا پنهان می‎شوند که مادر آن به سراغش بیاید.

وی اضافه کرد: چند وقتی را به همین منوال می‌گذرانند و وقتی خبری از مادر توله پلنگ نمی‎شود با پسردایی من تماس گرفته و جزئیات را برای او شرح می‎دهند. پسردایی من نیز توله را به خانه آورده و شب آن را در منزل نگهداری می‎کند و از آن چند عکس نیز می‎گیرد.

این شهروند خرم‎آبادی ادامه‌داد: صبح آن روز توله را برای مراقبت و تیمار بهتر به اداره محیط‌زیست دلفان تحویل می‎دهد.

کاکایی اظهارکرد: پسردایی‎ام جزئیات ماجرا را برای من تعریف کرد و وقتی پیگیر وضعیت حیوان شدیم محیط زیست شهرستان گفتند که این حیوان مرده و در ضمن پلنگ نبوده بلکه یک بچه گربه بوده!

وی تصریح‌کرد: از طریق اداره کل نیز پیگیر موضوع شدیم اظهار بی‎اطلاعی کردند و با سازمان محیط زیست نیز تماس گرفتیم که باید شاکی خصوصی محیط‌زیست شویم تا موضوع بررسی شود.

این علاقه‎مند محیط زیست افزود: حال سؤالی که پیش می‎آید این است که اگر گربه بود چرا تحویل گرفتند و آن موقع نگفتند گربه است و همچنین این اداره که حتی نمی‎تواند یک گربه را نگهداری کند چطور یک گونه نادر را می‎تواند مراقبت کند؟

دکتر ایمان معماریان دامپزشک کلینیک پردیسان در رابطه با عکس توله‌پلنگ نورآبادی گفت: با توجه به عکس این گونه قطعاً پلنگ نیست اما با توجه به جثه آن نسبت به دستی که آن‌ را گرفته از گربه‌خانگی بزرگتر است و گربه خانگی نیز نیست، احتمالاً این عکس گربه جنگلی است.

وی اضافه کرد: این عکس نشان می‎دهد که حیوان زمان زیادی از تولد آن نمی‎گذرد چرا که چشمان آن هنوز باز نشده و ممکن است یک سیاهگوش یا گربه جنگلی (lynx) باشد.

معماریان ادامه داد: در حال حاضر گونه گربه جنگلی جزء گونه‎های مورد حمایت و حفاظت است.

برچسب ها: تدبیر24 ، توله‌پلنگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها