بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
وی مصیبت و گرفتاری‌ها را زمینه ساز رشد و تعالی بشر دانست و گفت: باید در برابر گرفتاری‌ها صبر و شکیبایی پیشه کنیم زیرا این مصیبت‌ها موجب رشد و تعالی در انسان می‌شود و ایمان او را محک می‌زند.
تدبیر24: یک استاد حوزه علمیه قم گفت: برخی از مصیبت‌ها و بلاهای بشر بر اثر گناه و معصیت است.

ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران و روزه داران در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، افزود: بلاها، مصیبت‌ها و گرفتاری‌های بشر به دو علت مهم است که مهم‌ترین آن بر اثر گناه و معصیت برای انسان اتفاق می‌افتد.

وی در خصوص علت دوم مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها گفت: برخی از بلاها و مصیبت‌ها در واقع امتحان الهی است و خداوند با امتحانات مختلف می‌خواهد افراد در مصیبت‌ها ایمان حقیقی خود را بشناسند.

رفیعی تصریح کرد: اگر کسی در زندگی هیچ گونه مشکل و مصیبتی را تجربه نکرده باشد مشخص می‌شود که خداوند به او عنایتی ندارد تا او را با گرفتاری‌های مختلف بیازماید از این رو در بلاها و گرفتاری‌ها خدا را از یاد نبریم و شکرگذار او حتی در امتحانات و آزمون‌های الهی باشیم.

وی مصیبت و گرفتاری‌ها را زمینه ساز رشد و تعالی بشر دانست و گفت: باید در برابر گرفتاری‌ها صبر و شکیبایی پیشه کنیم زیرا این مصیبت‌ها موجب رشد و تعالی در انسان می‌شود و ایمان او را محک می‌زند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در برابر گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها از خود صبر نشان دادن دارای اهمیت بسیاری است و مومنی که مصیبت‌های خود را از دیگران پنهان کند و بگوید که ما از خدا هستیم و به او باز خواهیم گشت در حقیقت بهشت را از آن خود می‌سازد.

وی یادآوری مرگ را یکی از آثار مهم مصیبت‌ها برشمرد و گفت: انسان با مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها به یاد آخرت می‌افتد پس در برابر مصیبت‌ها به مرگ و آخرت بیندیشیم و از قیامت و روز محشر غافل نباشیم.

رفیعی اظهار کرد: سید الشهدا در حادثه عاشورا با آنکه مصیبت‌های فراوانی را به چشم دید هرگز لب به شکایت باز نکرد و به گونه‌ای در کربلا حضور یافت که گوئی همه مصیبت‌ها برای او و خاندانش نعمتی الهی می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها