بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی از افزایش سن امید به زندگی در کشور به 72 سال خبر داد.
تدبیر24: دکتر ˈرضا ملک زادهˈ عصر چهارشنبه در بازدید از پایگاه طرح کوهورت استان گیلان در شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: در حالیکه سن امید به زندگی در ایران قبل از انقلاب، 55 سال بود هم اینک در مردان به 72 سال و در زنان به 73 سال رسیده است.

وی افزود: 50 درصد بیماری های مردم ایران، بیماری های قلب و عروق، سکته مغزی و قلبی و سرطان ها است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: 80 درصد علل بیماری ها در کشور بیماری های غیرواگیر و مزمن است که در افراد بالای 40 سال دیده می شود.

به گفته ملک زاده؛ این بیماری ها تا 10 سال نخست، هیچ علایمی ندارند و پس از این مدت با بروز علائم، بیماران به پزشک مراجعه می کنند که در این شرایط و برای درمان، متحمل هزینه های سنگینی می شوند.

وی ادامه داد: با پیشگیری از بیماری های مزمن مانند سرطان ها، بیماری های قلبی و عروقی، کلیه و کبد می توان تا 80 درصد جلوی ابتلا به بیماری را گرفت.

معاون وزیر بهداشت در ادامه سخنانش با اشاره به طرح مطالعه هم گروهی موسوم به ˈکوهورتˈ گفت: مطالعات باید بتواند نیازها و مشکلات بخش سلامت جامعه را برطرف کند.

وی بررسی علل بروز بیماری های غیرواگیر و شیوع آن، تشخیص و پیشگیری را از اهداف اجرای این طرح ملی عنوان و در مورد اجرای این طرح در استان گیلان اظهار کرد: در زمان حاضر مراحل مقدماتی اجرای این طرح شامل فضای فیزیکی و پرسنل انجام گرفته که به زودی اجرا خواهد شد.

ملک زاده اضافه کرد: این طرح در پنج استان کشور در حال اجراست و برنامه ریزی های لازم برای اجرای مطالعه هم گروهی موسوم به کوهورت در پنج استان دیگر در دست اقدام می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: در اجرای این طرح، 10 هزار نفر از افراد بالای 40 سال در شهرستان صومعه سرا به صورت سالانه در رابطه با ابتلا به بیماری ها برای شناسایی ریزفاکتورها معاینه می شوند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان جزو 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور است که طرح ملی کوهورت را اجرا می کند.

بازدید از مرکز تحقیقات گوارش و کبد در بیمارستان رازی رشت و نشست با روسای مراکز تحقیقاتی و روسای دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت به استان گیلان است.

شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها