بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مصطفي ايزدي فعال سياسي اصلاح طلب
در ايران، روز جمعه، همه خواهند آمد. همه جناح هاي سياسي، همه مردم طرفدار مظلومان، همه حقيقت طلبان و همه کساني که با خشونت و خونريزي و مظلوم کشي مخالفند، در صحنه خواهند بود.
تدبیر24: «غزه» مظلوم در خون است، چون پرنده ريزجثه پروبال شکسته گرفتار در چنگال کرکسي خون آشام و گرسنه. مقاومت و ارزش مقاومت يعني همين. فلسطينيان، سال هاي بسياري است که چون غزه امروز در معرض بلعيدن توسط غاصبان بي رحم سرزمينشان هستند. اما اين رنج ديدگان و مظلومان قرن بيستم، بزرگ تر از آن هستند که به اين شيوه هاي خونباري که بر شهر و زندگي آنان تحميل شده، تن دهند و تسليم صهيونيست هاي ستمگري شوند که متاسفانه از طرف قدرت هاي بزرگ جهان نيز حمايت و پشتيباني مي شوند. صداي مظلوميت زنان و کودکان غزه و تمامي شهروندان بي دفاعي که در زير فشار ددمنشانه رژيم جعلي و بدنام اسراييل قرار دارند، صدايي نيست که در حاشيه مديترانه خاموش شود.

امروز در بسياري از کشورهاي جهان، به ويژه در شهرهاي بزرگ و کوچکي که براي راهپيمايي و اعتراض، مجوز دولتي نياز ندارد، صداي مظلوميت اين مردم مصيبت ديده، توسط ديگر مردم مسلمان و غيرمسلمان به فرياد تبديل شده است. حتي در کشورهايي که دولتمردان آنها رغبت چنداني به معرکه جاري در غزه و فلسطين ندارند و آشکارا از حمايت مظلومان سر باز مي زنند، صداي فلسطينيان در خاک و خون غلتيده، بازتاب مناسب داشته است. اين جريان هاي مردمي حامي مظلومان فلسطيني، مي تواند به مرور بر حاکمان کشورها فشار وارد کند تا لااقل قدري از حمايت هاي ظالمانه دولت ها از رژيم غاصب صهيونيستي بکاهد. اما در ايران اسلامي، در اين چند روز جز از رسانه ها و دولتمردان، حمايت خياباني مشاهده نشد. علي الظاهر با نزديک شدن روز جهاني قدس که روز فرياد عليه ستمگران صهيونيست است، تحرکي جز در آن روز ديده نخواهد شد.

روز جمعه آينده، سوم مرداد، اما روز حضور جمعيت هاي ميليوني و بزرگ در سراسر ايران اسلامي است. در اين روز که آخرين جمعه ماه مبارک رمضان است، در هر گوشه از جهان که براي مردم فرصت فريادزدن عليه صهيونيست ها پيدا شود، مردم به صحنه خواهند آمد و اداي تکليف مي کنند. امسال با شرايط خاصي که در غزه خونين پيش آمده، اين فريادها بلند و بلندتر خواهد شد و البته بايد متضمن بازخواست از حاکمان ساکت در اقصي نقاط گيتي هم باشد. در ايران، روز جمعه، همه خواهند آمد. همه جناح هاي سياسي، همه مردم طرفدار مظلومان، همه حقيقت طلبان و همه کساني که با خشونت و خونريزي و مظلوم کشي مخالفند، در صحنه خواهند بود. حق هم همين است. مسلمانان با هر ديدگاه سياسي و فکري که در معادلات اجتماعي روز مي گذرانند، در روز قدس همگام با يکديگر و به دور از رقابت هاي روزمره، به داد مظلومان فلسطين، به ويژه مردم بال و پر شکسته غزه، پاسخ شايان خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها