بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۸۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
ناكامي تندروها براي حذف مطهري از هيات نظارت بر مطبوعات
حالا كه با شكايت و مصاحبه‌هاي مختلف عليه او نتوانستند از ميدان به درش كنند، مي‌خواهند او را از حضور در مراكز تصميم‌گيري نظارتي هم دور كنند. نه تنها او را به عنوان كانديدا براي هيات نظارت بر مطبوعات معرفي نكردند بلكه گزينه‌هايي با تفاوت صد درجه‌يي با گرايشات او را معرفي كردند . . .
تدبیر24: اين‌بار برنامه اين است كه علي مطهري در هيات نظارت بر مطبوعات هم نباشد. علي مطهري كه اين روزها مواضع و برنامه‌هايش به هيچ عنوان به مذاق افراطيون خوش نمي‌آيد محور اصلي برنامه‌ريزي‌هاي افراطي‌ها است. حالا كه با شكايت و مصاحبه‌هاي مختلف عليه او نتوانستند از ميدان به درش كنند، مي‌خواهند او را از حضور در مراكز تصميم‌گيري نظارتي هم دور كنند. نه تنها او را به عنوان كانديدا براي هيات نظارت بر مطبوعات معرفي نكردند بلكه گزينه‌هايي با تفاوت صد درجه‌يي با گرايشات او را معرفي كردند كه يكي از آنها در انتخابات پيشين ناظران هيات نظارت بر مطبوعات تنها پنج راي داشت.

انتخاب ناظران مجلس در دو هيات نظارت بر مطبوعات هم روز گذشته در صحن علني مجلس حاشيه‌ساز شد. كميسيون فرهنگي مجلس دو فردي را معرفي كرد كه با ليست مستقيم جبهه پايداري به مجلس آمده بودند. بهانه هم اين بود كه علي مطهري راي لازم را براي كانديداتوري نياورده است. علي مطهري و ساير نمايندگان مجلس معترض شدند و علي لاريجاني رييس مجلس هم تا حدودي اين اعتراض‌ها را وارد دانست و به ابهام معرفي كانديداها از سوي كميسيون فرهنگي اشاره كرد؛ ابهامي كه بنا شد در جلسه بعدي مجلس كه دو هفته ديگر برگزار مي‌شود به آن رسيدگي شود تا مشخص شود علي مطهري در سمت خود ابقا مي‌شود يا گزينه‌هايي با تفاوت‌هاي بي‌شمار با او جايگزينش مي‌شوند.

بحث از آنجا شروع شد كه حميد رسايي و محمود نبويان، نمايندگان تهران به عنوان دو كانديدا براي عضويت در هيات نظارت بر مطبوعات از سوي كميسيون فرهنگي به صحن علني معرفي شدند تا مجموعه نمايندگان فرد اصلي را انتخاب كنند. افراد معرفي شده از سوي كميسيون فرهنگي اما صداي نمايندگان را درآورد.

نخستين تذكر را كمال پيرموذن، نماينده اردبيل در مجلس شوراي اسلامي داد و با اشاره به انتخاب حميد رسايي و محمود نبويان به عنوان دو عضو ناظر مجلس بر عملكرد صدا و سيما و مطبوعات گفت: كميسيون فرهنگي در انتخاب برخي افراد ديدگاه سياسي داشته است و اين كميسيون مي‌توانست حداقل افراد بيشتري را به عنوان ناظر مجلس انتخاب كند. وي افزود: كميسيون فرهنگي بايد مطهري را به عنوان گزينه در نظر داشته باشد و كميسيون مي‌توانست به اندازه دو برابر كانديدا معرفي كند و مطهري نيز بايد يكي از ناظران مجلس در عملكرد صدا و سيما و مطبوعات انتخاب مي‌شد؛ تذكري كه لاريجاني هم به آن پاسخ داد و با اشاره به آيين نامه داخلي مجلس اشاره كرد كه كميسيون فرهنگي مي‌توانست بيش از دو نفر را انتخاب كند.

 اما احمد سالك رييس كميسيون فرهنگي نيز در تذكري بعد از اظهارات كمال پيرموذن گفت: اين اختيار كميسيون فرهنگي است كه حداقل دو برابر كانديدا معرفي كند و در جلسه كميسيون تمامي افرادي كه نام نويسي كرده بودند صحبت‌هايشان را مطرح كردند و با توجه به برداشتي كه از صحبت‌هاي آنها داشتيم به اين افراد راي داده شد.

وي افزود: اما اينكه آقاي پيرموذن اينگونه برخورد كرده است اين توهيني به كميسيون است و برخي از افرادي كه آوردند در جلسه ديروز راي نياوردند. به گزارش مهر، رييس كميسيون فرهنگي تاكيد كرد: كميسيون به تمام وظايف خود عمل كرده است. لاريجاني رييس مجلس در پاسخ به تذكر سالك اظهار داشت: البته اين انتخاب كمي ابهام دارد و در آيين‌نامه آمده است كه حداقل دو نفر انتخاب شوند، اين به اين معناست كه مي‌توانستيد افراد بيشتري را انتخاب كنيد تا حق كسي ضايع نشود. وي با تاكيد بر ابهام اين بند از ماده 218 آيين نامه داخلي گفت: اشكالي در اين مساله وجود دارد و مي‌توانستيد به نحوه ديگري عمل كنيد.

اما شخص علي مطهري هم از معترضان جدي رويه كميسيون فرهنگي بود و در اين مورد در تذكري با استناد به ماده 218 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: در انتخاب ناظران به عبارت حداقل انتخاب دو نفر توجه نشده و اين امر موجب غفلت واقع شده است. وي افزود: وجود اين حداقل‌ها قابل تغيير است و غير از افرادي كه روز گذشته در كميسيون معرفي شده‌اند افراد ديگري از كميسيون فرهنگي مي‌توانند به عنوان ناظر در عملكرد صدا و سيما و مطبوعات در صحن علني كانديدا شوند تا دست مجلس در اين امر بازتر شود.

نماينده مردم تهران ادامه داد: نبايد به گونه‌يي عمل كرد كه گرايشات سياسي خاصي در انتخاب ناظران تاثيرگذار باشد و دست بر روي گزينه‌هاي اصلح بسته باشد. لاريجاني در پاسخ به تذكر مطهري گفت: همانطور كه گفتم اين بند از آيين نامه ابهاماتي دارد. قبلا چنين ‌بندي وجود نداشت اما از آنجايي كه عبارت حداقل در اين بند از آيين نامه آمده است كميسيون فرهنگي مي‌توانست دو برابر افراد را انتخاب كند تا در صحن مورد راي‌گيري قرار گيرند. وي افزود: ما بار ديگر در هيات رييسه اين مساله را بررسي مي‌كنيم و در اين باره عجله‌يي نيست و فعلا انتخاب ناظران مجلس در مطبوعات و صدا و سيما به تاخير مي‌افتد. تصميم نهايي لاريجاني براي اين تاخير اما صداي منتقدان علي مطهري را هم درآورد. حال بايد ديد كه دلواپسان اين‌بار مي‌توانند مطهري را از ميدان به در كنند يا خير؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
0
0
آقازاده بازی از همین چاها شروع می شود دیگه ... آقای حاچ علی آقا امنیت در خانه را تضمین کردی و گرنه کدام ئانشچوی ذشته حقوق هم نمی داند مفهوم حداقل و می توانند لغو جلسه رای گیری از طرف شما نیست ... آقا فردا قیامت هم هست به خدا اگر باور نداری یه سری به مزار پدر گرامی تان بزنید و اسفسار کنید... مطمئن باشید روح آن بزرگوار به شما پاسخ لازم را می دهد...
نکن آقا .. نکن در فامیل بازی ها و سوتی دادن ها را ...انتخابات 88 هنوز از ادهان مان پاک نشده و عملکرد شما...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها