بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
محمدتقي فاضل ميبدي عضو مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم
جنايات امروزه غزه توسط اسراييل تاسي به سيره فرعون است. امروز سكوت و بي تفاوتي در برابر اين جنايت به هيچ وجه قابل توجيه نيست. سران كشورهاي اسلامي بايد با سياستي واحد مردم گرفتار غزه را نجات داده و . . .
تدبیر24: از سال 1948 كه رژيمي به نام اسراييل در منطقه خاورميانه اعلام موجوديت كرد، امنيت، صلح و آرامش در اين نقطه از جهان نيز رخت بربسته و همواره و بي وقفه حملات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين يا به صورت اشغال زمين آنان ادامه داشته است، خانه هاي آنان را ويران كرده و مي كنند. مي توان گفت يكي از دولت هايي كه بيشترين نقض حقوق بشر را در پرونده خود دارد اسراييل است. دردمندانه اينكه برخي از كشورهاي قدرتمند جهان نيز براي دفاع از حقوق بشر و حمايت از مردم بي دفاع فلسطين، كمترين اقدام را صورت داده اند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران يكي از دغدغه هاي مهم مرحوم امام خميني (ره) مساله مردم فلسطين بود. مشكلاتي كه تا آن حدي پيش رفت كه بايد از حقوق اين مردم دفاع شود و مسلمانان سراسر جهان با مسلمانان فلسطيني همدردي كنند. در اين راستا بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران جمعه آخر ماه مبارك رمضان را روز قدس اعلام كردند و فرمودند: «روز قدس يك روز جهاني است. روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز قدس را بايد مسلمانان زنده نگه دارند. من مكررا راجع به طمع هاي اسراييل تنبه دادم كه اسراييل اين طور نيست كه اكتفا كند به آن زمين هايي كه غصب كرده است». و در جاي ديگر ايشان فرمودند: «من در پي ساليان دراز خطر اسراييل را گوشزد مسلمين كرده ام كه اكنون اين روزها با حملات وحشيانه خود به برادران و خواهران فلسطيني شدت بخشيده است. »پس از اينكه از سوي امام خميني (ره) جمعه آخرماه رمضان به عنوان روز قدس اعلام شد، هر ساله انبوهي از مسلمانان جهان در اين روز در يك حركت نمادين همدردي و همراهي و حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام مي دارند. جناياتي كه امسال در ماه مبارك رمضان از سوي ارتش اسراييل از هوا و زمين و دريا بر مردم بي گناه غزه وارد شد و صدها زن و كودك و غيرنظامي را شهيد كرد، قلب هر انسان باوجداني را آزرده مي سازد

اين نوع كشتار كه مي توان به عنوان «نسل كشي» آن را تلقي كرد از چشم مردم جهان پوشيده نيست. تاسف بيشتر، سكوت مقامات كشورهاي بزرگ در مواجهه با اين جنايت و بي تفاوتي برخي از سران كشورهاي اسلامي است. ظلم و آدم كشي و آواره كردن انسان ها در تعاليم حضرت موسي و تمام اديان الهي محكوم است و همه پيامبران براي مبارزه با ظلم برانگيخته شدند. تقابل موسي با فرعون اين بود كه فرعون قاتل و آدم كش بود. جنايات امروزه غزه توسط اسراييل تاسي به سيره فرعون است. امروز سكوت و بي تفاوتي در برابر اين جنايت به هيچ وجه قابل توجيه نيست. سران كشورهاي اسلامي بايد با سياستي واحد مردم گرفتار غزه را نجات داده و از هر طريق به آنان ياري رسانند و اين حديث پيامبر را آويزه گوش خود كنند كه فرمود «من اصبح لايهتم بامور المسلمين فليس منهم، و من سمع رجلاينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم».هر كسي كه صبح كند و به امور مسلمانان همت نورزد او مسلمان نيست و هر كس فرياد كمك خواهي كسي را بشنود و به كمكش نشتابد مسلمان نيست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها