بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
وی وضعیت موجود سالمندی در تهران و نسبت آماری و جمعیتی آن با کل کشور را تبیین نمود و با بیان ضرورت توجه به موضوع سالمندی، این پدیده را (سالخوردگی) پدیده یی دانست که در تهران سریع تر از کل کشور اتفاق می افتد.
تدبیر24: در نشست "طرح شهر دوستدار سالمند" که با حضور نمایندگانی از معاونت های حمل و نقل و ترافیک و شهرسازی شهرداری، سازمان های فرهنگی- هنری و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، ستاد هماهنگی شورایاری ها و شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شد، مسائل و مشکلات رفاهی سالمندان بویژه وضعیت "کارت منزلت" سالمندان مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری که ریاست نشست مذکور را بر عهده داشت، درسخنانی با اشاره به جمعیت قابل توجه سالمندان در شهر تهران، گفت: انتظار همه این است که حق سالمندان در شهر تهران بهتر ادا شود و امکانات لازم خدماتی، رفاهی، بهداشتی و ... مناسب تر در اختیار سالمندان شهر تهران قرار گیرد.

وی با بیان این که باید نگاهمان نسبت به سالمندان تغییر یابد و سالمندان تکریم جدی شوند، بر استفاده از تجربیات سالمندان در امور مختلف اجتماعی تأکید کرد.

امرودی با احصاءانواع و اقسام خدمات عمومی به سالمندان، خواستار بررسی فرصت ها و امکانات موجود مدیریت شهری نظیر تسهیلات بخش های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی- اجتماعی و هنری، و همچنین یکپارچه سازی و چند منظوره شدن کارت های منزلت بمنظور ارائه ی خدمات مناسب تر به سالمندان شد.

حسین زارع صفت مدیرعامل سازمان رفاه ، خدمات و مشارکت های اجتماعی که سازمان متبوعش مسئولیت دبیرخانه ی شهر دوستدار سالمند را بر عهده دارد، با اشاره به پیشینه ی طرح شهردوستدارسالمند،گفت: این طرح تحت عنوان طرح جامع گنجینه ها از سال ۸۳ در تهران شروع و منجر به تشکیل فرهنگسرای سالمند، عضویت بیش از ۲۵۰هزار نفر سالمند در طرح، ارائه ی خدماتی چون تسهیلات استفاده از مترو، اتوبوسرانی، کتابخانه ها، نگارخانه ها، مراکز ورزشی و تفریحی و .. شده بود.

وی وضعیت موجود سالمندی در تهران و نسبت آماری و جمعیتی آن با کل کشور را تبیین نمود و با بیان ضرورت توجه به موضوع سالمندی، این پدیده را (سالخوردگی) پدیده یی دانست که در تهران سریع تر از کل کشور اتفاق می افتد.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی ادامه داد : طرح شهر دوستدارسالمند در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و تاکنون جلسات متعدد همکاری و هماهنگی با حضور نمایندگان ده ها واحد مختلف شهرداری (همچون معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان های فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیباسازی، فرهنگی- هنری شهرداری و ... )که ذیربط در امر خدمات عمومی به شهروندان هستند، برای چگونگی ارائه ی خدمات مطلوب به سالمندان برگزار شده است.

زارع صفت، برگزاری نشست های مستمر ستاد ناظر بر حسن اجراء مصوبات طرح شهر دوستدار سالمند، نشست های شورای هماهنگی و برنامه ریزی این طرح، ارائه ی گزارش های مستمر از اقدامات طرح به ستاد مذکور و شورای اسلامی شهر، تهیه ی آنالیز هزینه های برنامه های اجرائی طرح و ... را از برنامه های در دستورکار وآتی دبیرخانه ی طرح شهر دوستدار سالمند برشمرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها