بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
آمریکایی ها در حال حاضر روسیه را اصلی ترین دشمن خارجی ایالات متحده می دانند اما از نگاهی دیگر، روسیه دقیقا در همان شرایطی است که اصلی ترین متحد آمریکا یعنی اسرائیل.
تدبیر24: نظرسنجی جدید سی ان ان نشان میدهد 38 درصد آمریکایی ها در حال حاضر دید مثبتی نسبت به اسرائیل که طی روزهای اخیر عملیات های زمینی را در غزه اجرایی کرده و تلفات بیشتری را برجای گذاشته، ندارند. تعداد کشته های فلسطینی در درگیری های اخیر به بیش از 500 نفر رسیده است.

اگر نظرسنجی سی ان ان و موسسه گالوپ را در کنار هم قرار دهیم، آمار بیشترین آمریکایی ها از سال 1992 را نشان می دهد که دید منفی نسبت به اسرائیل دارند.

دید نامطلوب مردم آمریکا نسبت به اسرائیل در بالاترین حد طی دو دهه اخیر

اسرائیل در مقایسه با روسیه چندان منفور نیست، هنوز 60 درصد از آمریکایی ها دید مثبتی نسبت به این رژیم دارند. علاوه بر این، نظرسنجی ها به طور کلی نشان می دهد طی دهه های اخیر این روند افزایش باثباتی داشته است.

اما افزایش آنی نظرات منفی گرایش نوظهوری را در میان رای دهندگان آمریکایی تقویت می کند: گرایشی که کاری با درگیری های خارجی ندارد و ترجیح می دهد وجود چنین درگیری هایی را نادیده بگیرد.

ضمن اینکه نظرسنجی سی ان ان نشان می دهد آمریکایی ها با اختلاف 57 به 34 بر این عقیده اند که عملیات های نظامی اسرائیل توجیه پذیر است. اما در عین حال مخالفت با اقدامات اسرائیل رو به افزایش است. 25 درصد افراد در سال 2012 و 31 درصد افراد در سال 2009 معتقد بودند که حملات قبلی به غزه قابل توجیه نبوده است.

زمانیکه از شرکت کنندگان در نظرسنجی سوال شد که آیا اسرائیل از نیروی نظامی زیادی در غزه استفاده می کند، از هر 10 نفر یک نفر (39 درصد) موافق بودند و رقم نسبتا بیشتری (43 درصد) گفتند که نیروی نظامی به کار گرفته شده، زیاد نبوده است.

آمریکایی ها طی ماه های اخیر با موقعیت های خشونت آمیز خارجی یکی از پس از دیگری روبرو شده اند و این واقعیت که در این درگیری جدید متحد اصلی آمریکا شرکت دارد، از شدت نگرانی ها در مورد اینکه ممکن است پای آمریکا به اتفاقی کشیده شود که مردمش تمایلی به آن ندارد، نکاسته است.

و این یعنی متحد اصلی اسرائیل – دست کم در حال حاضر- دیدگاهی تاریک تر نسبت به این رژیم دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها