بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
آتش، خود را به زیستگاه قدیمی گوزن زرد هم رساند و حداقل ٨٠ هکتار از جنگل کرخه را خاکستر کرد. عصر سه‌شنبه، بخشی از سایت قدیمی جنگل کرخه آتش گرفت. آتش به دلیل خشک بودن جنگل و پوشیده شدن کف آن از گیاهان خشک و بادهای محلی به سرعت گسترش پیدا کرد و چندین هکتار را سوزاند. به گفته لاهیجان‌زاده مدیرکل محیط‌زیست خوزستان، هر ساله در فصول گرم به علت خشکی شاخه درختان و علف‌های کف جنگل شاهد آتش‌سوزی‌های زیادی هستیم و از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد حریق اتفاق افتاده است.
تدبیر24: این بار آتش‌سوزی در سایت قدیمی رخ داد که‌ سال گذشته گوزن‌های زرد را از آن‌جا به سایت جدید منتقل کرده ‌بودیم و خوشبختانه آ‌سیبی به آنها نرسید، اما حیوانات کوچکتر ازجمله خرگوش، در این آتش‌سوزی‌ها تلف خواهند شد.

آتش‌سوزی حدود هفت ساعت ادامه داشت و دامنه خود را به شدت افزایش داد.  مدیرکل محیط‌زیست خوزستان از سوختن ٧٠ هکتار از اراضی جنگلی کرخه می‌گوید، حال آن‌که رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شوش، با اشاره به این‌که این آتش‌سوزی گسترده که حوالی ساعت ١٢:٣٠ ظهر سه‌شنبه در منطقه حفاظت شده کرخه شروع شده بود، پس از هفت ساعت مهار شد، مساحت جنگلی که آتش از بین برد را ١٠٠هکتار اعلام می‌کند.
 
همچنین با وجود این‌که مدیرکل محیط‌زیست خوزستان معتقد است، سایت قدیمی جنگل کرخه به دلیل نامعلومی دچار حریق شده اما در گزارشی که فیروز حاجی‌کلی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شوش می‌دهد، در این آتش‌سوزی هم ردپای انسان به چشم می‌خورد.
 
همانطوری که شکارچیان غیرقانونی، عمدا آتش را به جان پارک ملی گلستان انداختند، فیروز حاجی‌کلی هم از احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی و دستگیری  یک  مظنون خبر می‌دهد. او با اشاره به احتمال عمدی بودن آتش سوزی جنگل کرخه به ایرنا می‌گوید:  «فرد دستگیرشده در روز آتش‌سوزی، درحال قطع شاخه درختان و تهیه زغال در پارک ملی کرخه مشاهده شده بود که توسط محیط‌بانان دستگیر شد.» او با اشاره به این‌که تحقیق برای شناسایی سایر عوامل احتمالی این آتش‌سوزی که خسارت جدی به محیط‌زیست منطقه و پارک ملی کرخه وارد کرده‌اند، ادامه دارد، یادآور می‌شود که «در رابطه با این آتش سوزی چند نفر دیگر از اهالی منطقه در مظان اتهام قرار دارند که تحقیقات در مورد آنها آغاز شده است.»

آتش‌سوزی ٤٨٠٠ هکتار از جنگل‌های فارس در ‌سال‌جاری
خانه قدیمی گوزن‌های زرد، تنها قربانی آتش‌سوزی روز سه‌شنبه نبود، ١٠٠ هکتار از جنگل‌های ارتفاعات مهارلو در اطراف سروستان فارس هم در آتش سوخت تا در یک روز حدود ٢٠٠ هکتار از جنگل‌های کشور در آتش نابود شوند.  

کاظم بردبار مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در این خصوص به مهر می‌گوید: «آتش‌سوزی در جنگل‌های ارتفاعات کوهنجان در اطراف سروستان از صبح دوشنبه در این منطقه آغاز شد. پس از ساعت‌ها تلاش این آتش‌سوزی مهار شد، اما آتش ظهر سه‌شنبه باز به منطقه بازگشت. این آتش‌سوزی که در مساحتی حدود ١٠٠ هکتار بود منجر به سوختن تعداد زیادی درختچه و بوته شده بود و درنهایت سه‌شنبه شب مهار شد.»

او با اظهار نگرانی از وقوع این آتش‌سوزی‌ها یادآور می‌شود:  «در‌سال‌جاری بیش از چهار‌هزار و ٨٠٠ هکتار از جنگل‌های فارس در آتش سوخته و خسارت ٣٠‌میلیارد تومانی به عرصه‌ها وارد شده است.»

منبع:شهروند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها