بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
منابع مختلف خبری از کشف بقایای یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ الجزایر در صحرای آفریقا خبر می دهند که صبح پنج شنبه با 116 سرنشین در مسیر بورکینافاسو به الجزیره ناپدید شده بود.
تدبیر24: ژنرال ˈژیلبر دیندرهˈ رییس ستاد مشترک ریاست جمهوری بورکینافاسو تایید کرده است که بقایای هواپیمای ناپدیدشده الجزایر در 80 کیلومتری جنوبشرق شهر ˈگوسیˈ مالی در شمال این کشور و در نزدیکی مرز با بورکینافاسو کشف شده است.

خبرگزاری افه به نقل از دیندره گفت که ساکنان منطقه یادشده نیز شاهد سقوط هواپیمای الجزایری بوده اند.

پیش از آن، مقام های الجزایری گفته بودند که بقایای هواپیمای ساقط شده خطوط هوایی این کشور در منطقه صعب العبور موسوم به آگهلوک پیدا شده است.

روزنامه ˈال موندوˈ اسپانیا نیز گزارش داده بود که نیروهای فرانسوی موفق شده اند بقایای هواپیما و اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیمای الجزایری را در منطقه صعب العبور آگهلوک در منطقه مرزی مالی و بورکینافاسو پیدا کنند.

*توفان و قطع ارتباط هواپیما

این هواپیمای بویینگ متعلق به شرکت هواپیمایی الجزایر با شماره پرواز «AH 5017» بود و 110 مسافر و شش خدمه داشت. بنا بر اعلام شرکت هواپیمایی الجزایر، این هواپیما بامداد پنجشنبه ساعت 1 و 17 دقیقه به وقت گرینویچ ، از فرودگاه بورکینافاسو در غرب آفریقا پرواز کرد و قرار بود چهار ساعت بعد حدود ساعت پنج صبح به الجزیره برسد، اما کمتر از یکساعت پس از پرواز ارتباط با آن قطع شد.

به گفته وزارت ترابری بورکینافاسو، خلبان هواپیما حدود بیست دقیقه پس از پرواز اجازه خواسته بود تا به دلیل توفان، تغییر مسیر دهد. هواپیمای مسافربری لحظاتی پس از آن از صفحه رادار محو و از خلبان خواسته شد تا به دلیل هوای بد و دید کم و جلوگیری از خطر احتمالی برخورد با یک هواپیمای دیگر تغییر مسیر دهد.

تمامی شش خدمه این هواپیما اسپانیایی بودند. خلبان این هواپیما، آگوستین کامرون و کمک خلبان خانم ایزابل گوست معرفی شده است.

این هواپیما در مالکیت شرکت «سوئیفت ایر» اسپانیا بود که شرکت ملی هواپیمایی الجزایر آن را اجاره داشت.

سوئیفت ایر شرکت هواپیمایی ویژه حمل بار و مسافر به اروپا، خاورمیانه و آفریقا است که در سال 1986 تاسیس شده و دارای 400 کارمند و 30 فروند هواپیما است.

سوئیفت ایر این هواپیما را از نوع «ام دی 83» معرفی کرده در حالی که مقامات الجزایری، آن را ایرباس 320 اعلام کرده بودند.

بر اساس گزارش رسانه های غربی، سرنشینان هواپیمای سقوط کرده شامل 51 فرانسوی، 24 تبعه بورکینافاسو، یک شهروند مالی، 6 الجزایری، 4 آلمانی، یک کامرونی، 8 لبنانی، یک رومانیایی، یک بلژیکی، یک اوکراینی، یک مصری، یک سوییسی و سه نفر با هویت نامشخص بوده اند. برخی منابع نیز از حضور چند کودک در میان مسافران این هواپیما خبر داده اند.

*مالی: بقایای هواپیما را پیدا کردیم

درهمین حال، رویترز گزارش داد: ابراهیم ابوبکر کیتا رییس جمهور مالی اعلام کرد که بقایای هواپیمای بویینگ خطوط هوایی الجزایر در منطقه صحرایی شمال کشور بین شهرهای آگیلوک و کیدال پیدا شده است اما از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

عمار غول وزیر حمل و نقل الجزایر نیز می گوید کشورش از دولت مالی پیامی را مبنی بر یافت شدن بقایای هواپیما دریافت کرده است.

خبرگزاری افه اسپانیا هم منطقه گائو در مالی را محل مفقود شدن این هواپیما ذکر کرده است.

مقام های مالی می گویند حوالی منطقه گوسی بین مرز بورکینافاسو و گائو اشیایی را رصد کرده اند که گفته می شود متعلق به هواپیمای ساقط شده مذکور است.

ال موندو در این باره نوشت: این هواپیما تجاری بوده و با پلاک تجاری « ec-ltv» در حرکت بود که در میانه صحرا سقوط کرد.

بر اساس این گزارش، برخی افراد محلی صدای انفجار شدیدی را شنیده و به مقامات درباره این سانحه اطلاع داده اند.

*ادامه جستجوی فرانسه

بنا به گزارش رویترز، منابع امنیتی فرانسه نیز گفته اند عملیات جستجو در منطقه الوعره ادامه می یابد؛ جایی که پایگاهی برای شورشیان جدایی طلب طوارق محسوب می شود.

پیش از این مقام های فرانسوی، در ساعات اولیه روز پنج شنبه فرانسه دو فروند هواپیمای شکاری تجسسی را برای یافتن این هواپیما به شمال مالی اعزام کرده بودند.

فرانسه یک هزار و 600 نیروی نظامی مستقر در کشور مالی برای مبارزه با القاعده دارد.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه هم حضور 51 تبعه فرانسوی را در این پرواز تایید کرده و گفته است که این هواپیما احتمالا منفجر شده است.

اولاند ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه تصریح کرد: از همه ابزار های نظامی و مدنی فرانسه در مالی برای یافتن هواپیما استفاده می کنیم و تنها این را می دانیم که هواپیما به دلیل شرایط بد جوی تغییر جهت داده است.

اولاند همچنین سفر پیش بینی شده خود را به جزیره رئونیون به خاطر این سانحه به تعویق انداخت.

*خطرناک ترین منطقه پروازی جهان

پایگاه ال موندو اسپانیا هم در گزارش خود نوشته است: منطقه پرواز هواپیما به صحرای ساحل معروف است؛ منطقه ای خشک که این ایام سال، فصل بارندگی آن است. این روزها درجه هوای این منطقه تا 45 درجه سانتیگراد می رسد و رعد و برق در آن بیشتر از همه فصول سال است.

کارشناسان، این منطقه را دارای اقلیمی پیچیده می دانند و می گویند آفریقای شمالی در این فصل از سال فعالیت های شدید توفانی دارد.

منطقه مذکور همچنین پوشش راداری ندارد و خلبان ها ناچارند در فواصلی 10 تا 15 دقیقه ای با استفاده از فرکانس های رادیویی اعلام وضعیت کنند.

لوموند فرانسه نیز با ذکر اینکه این منطقه به نسبت سایر نقاط کره زمین پرخطر محسوب می شود، گزارش داد: 61 حادثه هوایی از سال 2009 تا 2013 در شمال آفریقا ثبت شده است. این میزان، معادل 13.47 حادثه در هر یک میلیون ساعت پرواز است در حالی که میانگین جهانی آن، 2.51 حادثه است.

بر اساس گزارش این رسانه فرانسوی، هواپیما در ساعت 1 و 38 دقیقه بامداد به برج کنترل محلی میامی نیجر درخواست تغییر جهت به علت دید کم و شرایط نامساعد جوی را داده بود.

پایگاه خبری ال پاییس اسپانیا نیز خبر داد که 4 کشور فرانسه، الجزایر، نیجر و مالی در شمال مالی در جستجوی بقایای هواپیما هستند.

وضعیت در مالی، در همسایگی الجزایر، دچار بی ثباتی است و از یک سال پیش به این سو نیروهای نظامی فرانسه در این کشور با نیروهای شورشی هوادار القاعده مبارزه می کنند. با این حال، هنوز مشخص نیست که سقوط هواپیما کار شورشیان باشد.

منبع:خبرگزاری افه اسپانیا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها