بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
‌کارشناس تغذیه مرکز بهداشت هرمزگان گفت: طبق بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده مصرف سرانه میوه و سبزیجات مردم هرمزگان بسیار پایین تر از مقدار استاندارد کشور است.
تدبیر24: لادن صدیق عنوان کرد: پایین بودن سرانه مصرفی میوه و سبزیجات پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، زیرا وقتی بدن به موادی که مورد نیاز است، دست پیدا نکند، ایمنی بدن ما پایین می‌آید و زمینه بیماری‌ها را فراهم می‌کند.

وی افزود: یک برنامه غذایی سالم موجب سلامت جسم و روان می‌شود که هر فرد برای دستیابی به سلامت نیاز به مصرف روزانه تمام گروه‌های غذایی دارد.

صدیق بیان کرد: مواد غذایی به پنج گروه اصلی تقسیم می‌شوند که میوه‌ها و سبزیجات دو گروه مهم هرم غذایی هستند.

وی گفت: گروه میوه‌ها شامل انواع میوه و آب‌میوه طبیعی و کمپوت میوه‌ها‌ست که مواد مغذی این گروه شامل ویتامین A، C، فیبر و مواد معدنی است که میزان مورد نیاز بدن مصرف دو تا چهار واحد آن برای هر فرد است.

صدیق افزود: هر واحد برابر با یک عدد میوه متوسط یا نصف لیوان میوه‌های ریز مثل انگور و توت یا نصف لیوان میوه پخته شده یا سه چهارم آب‌میوه تازه است.

وی در خصوص گروه سبزی‌ها خاطر‌نشان کرد: این گروه شامل انواع سبزی‌ها‌ست که دارای انواع ویتامین‌های A، B و C، و مواد معدنی مثل پتاسیم، منیزیم و مقدار قابل توجهی فیبر است، همچنین میزان توصیه شده مصرف سبزی سه تا پنج واحد است که هر واحد سبزی برابر یک لیوان سبزی خام برگ‌دار مثل کاهو و اسفناج یا نصف لیوان سبزی پخته یا خرد شده است.

این مقام مسئول در خصوص عوامل پایین بودن این سرانه در استان اظهار کرد: در بررسی که انجام شده، عواملی مانند ناآگاهی‌های تغذیه‌ای، عادات بد غذایی که در بین مردم وجود دارد و مسائل اقتصادی در پایین بودن سرانه میوه و سبزیجات استان تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: البته در برخی از نقاط استان مانند روستاهای صعب‌العبور عدم دسترسی به میوه و سبزیجات نیز تاثیر‌گذار است.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان بیان کرد: این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا هنگامی که بدن به مواد مورد نیاز خود دست پیدا نکند، قطعا مقاومت خود را از دست می‌دهد و این سرآغاز ورود بیماری‌ها است.

صدیق در پایان گفت: باید برای مقابله با ادامه این روند و تشویق مردم به استفاده از میوه و سبزیجات آموزش‌های لازم و مناسب به آنها داده شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها