بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: حدود 20 هکتار از جنگل های این استان در بخش آسارا نزدیک ˈری زمین ˈدر آتش سوخت.
تدبیر24: حسین محمدی عصر جمعه  گفت: منطقه آتش گرفته جنگلی دست کاشت و دارای حدود 200 هکتار است.

وی توضیح داد: این یک منطقه تحقیقاتی است که در اختیار موسسه تحقیقات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری قرار دارد و سال هاست توسط این موسسه قرق شده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه درختان این جنگل دست کاشت از نوع اُرس است گفت: بنابر اظهارات شاهدان عینی حوالی ظهر جمعه افرادی برای تفریح وارد این منطقه شدند که اقدام به روشن کردن آتش کردند اما به دلیل وزش باد و خشک بودن منطقه آتش گسترش یافت و این افراد اقدام به ترک منطقه کردند.

محمدی اضافه کرد: در ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی محیط بانان و جنگبانان در منطقه حاضر شدند و با انجام اقدامات اولیه اطفاء حریق مانع توسعه این آتش سوزی شدند.

این مقام مسوول در اداره کل محیط زیست استان البرز ادامه داد: نیروهای بخشداری منطقه یادشده به همراه مسوولین ستاد مدیریت بحران، هلال احمر، منابع طبیعی و بسیج منطقه در محل حاضر شدند و به اطفاء حریق پرداختند.

وی گفت: به علت شیب زیاد منطقه آتش سوزی و صعب العبور بودن آن سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یک فروند بالگرد امدادی را به منظور اطفاء حریق به منطقه اعزام کرد که اکنون ( زمان مخابره خبر) بالگرد یادشده برای سوخت گیری به پایگاه امداد و نجات هوایی این سازمان بازگشته و قرار است پس از سوخت گیری برای ادامه عملیات اطفاء حریق به منطقه یادشده باز گردد.

محمدی افزود: در ساعات اولیه وقوع این آتش سوزی خط آتش دو تا سه کیلومتر بوده که اکنون بیش از 90 درصد آن کنترل و مهار شده و تنها بخشی از منطقه همچنان در آتش می سوزد که شامل بخش جنگلی نمی باشد، بلکه در ارتفاعات که دارای پوشش مرتعی و خشک است همچنان شاهد آتش سوزی هستیم.

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت: اطلاعات اولیه دریافتی از محل وقوع این آتش سوزی نشان می دهد که علت وقوع آن عامل انسانی است و از آنجا که در ختان اُرس به راحتی آتش می گیرند؛ این مسئله موجب صورت یافتن آتش شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها