بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
امروز یک شنبه برابر با پنجم مرداد 1393 هجری خورشیدی، بیست و نهم رمضان 1435 هجری قمری، بیست و هفتم جولای سال 2014 میلادی است. 35 سال پیش در چنین روزی، نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی در دانشگاه تهران برگزار شد.
تدبیر24: مهم ترین رویدادهای تاریخ معاصر در این روز، به شرح زیر است:



5 مرداد 1375

آیت‏اللَّه سیدجواد حسنی خرمشاهی عالم مشهور کرمانشاه و صاحب اثرهای ارزنده ی مفاتیح آیات قرآن، کتاب انساب سادات، فرهنگ لغت قرآن و دیوان اشعار در 91 سالگی درگذشت.



5 مرداد 1367

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات مرصاد را با رمز «یا صاحب الزمان» آغاز کرد. این عملیات با هدف سرکوب نیروهای مهاجم گروهک منافقین که با حمایت رژیم بعث عراق از ناحیه غرب وارد کشور شده بودند به اجرا درآمد.



5 مرداد 1360

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات محدود رمضان را در محور حمیدیه ـ کرخه ی نور آغاز کردند. در نتیجه این عملیات 40 تانک و نفربر دشمن منهدم و 200 تن از نیروهای آنها کشته شدند.



5 مرداد 1359

محمدرضا پهلوی در 61 سالگی در بیمارستان رمادی قاهره در اثر بیماری سرطان خون درگذشت.



5 مرداد 1358

نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی و به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.



5 مرداد 1357

علی امینی نخست وزیر پیشین رژیم پهلوی با صدور اعلامیه یی فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد. وی نبود برنامه و وجود تورم را مشکل اقتصادی دانست که به صورت یک مشکل سیاسی ظاهر شده است و حل هیچ یک بدون دیگری ممکن نیست.



5 مرداد 1347

تیمور بختیار نخستین رییس سازمان اطلاعات و امنیت کشور(ساواک) در دادگاه نظامی لبنان به جرم حمل سلاح به 9 ماه زندان محکوم شد. او در مسیر لبنان به بغداد در فرودگاه بیروت به جرم حمل اسلحه توقیف شده بود.



5 مرداد 1339

شیخ محمد شلتوت رییس دانشگاه الازهر در تلگرافی به محمدرضا پهلوی، نگرانی خود را از اقدام وی در شناسایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد.



5 مرداد 1303

مجلس شورای ملی برای بررسی لایحه ی نفت تشکیل جلسه داد.



5 مرداد 1300

کلنل محمدتقی خان پسیان با تصرف اداره های دولتی، نظامی و انتظامی استان خراسان، قیام خود علیه دولت قوام السلطنه را آغاز کرد. این رویداد، پس از کودتای رضاخان و 2 ماه پس از سقوط کابینه ی سید ضیاءالدین طباطبایی و آغاز به کار دولت قوام السلطنه صورت گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها