بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
چند ماه پس از مذاکره اولیه استاندار کردستان با مسوولان شرکت ˈدروش آلمانˈ به منظور بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری در دریاچه زریوار، روز شنبه دو تن از کارشناسان این شرکت برای ارایه طرح نجات این دریاچه با ˈمحمد فلاحیˈ فرماندار مریوان به گفت و گو نشستند.
تدبیر24: در این نشست تخصصی، وضعیت دریاچه زریوار مریوان با هدف ایجاد طرحی پایدار برای توسعه این مکان گردشگری بررسی شد.

ˈمحمد فلاحیˈ، فرماندار مریوان پس از پایان این نشست  گفت: به دنبال پیگیری های ˈعبدالمحمد زاهدیˈ، استاندار کردستان برای نجات دریاچه زریوار، اطلاعات لازم به منظور تهیه و تدوین طرح نجات این دریاچه در اختیار کارشناسان شرکت آلمانی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی مسوولین استان، دو کارشناس شرکت دروش آلمان به منظور تهیه و تدوین طرحی پایدار برای توسعه این مکان گردشگری وارد مریوان شدند.

وی اظهار کرد: کارشناسان آلمانی سال گذشته نیز برای پیگیری این موضوع به مریوان آمده بودند و سفر امسال در راستای تکمیل اطلاعات لازم در جهت آسیب شناسی مسایل و مشکلات زریوار صورت گرفت.

به گفته وی برای نجات زریوار و ایجاد طرحی پایدار، نیازمند همفکری و همراهی جامعه علمی و دانشگاهی جهان هستیم و این نشست نیز در این راستا انجام شده است.

فرماندار مریوان افزود: دریاچه زریوار یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر است که متاسفانه از مشکلات زیادی رنج می برد و امید است با جذب سرمایه گذار ایرانی و خارجی و همچنین کمک های مالی دولت، بتوان این مشکلات را برطرف کرد.

فلاحی افزود: ورود فاضلاب روستاهای اطراف و قسمتی از فاضلاب شهر مریوان به داخل دریاچه یکی از مهمترین مشکلات این دریاچه است.

وی میزان فاضلاب ورودی به دریاچه را حدود 50 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: اعتبار لازم برای جلوگیری از ورود فاضلاب به دریاچه اختصاص نیافته است و می طلبد شرکت های سرمایه گذار خصوصی در این عرصه وارد شوند.

کارشناسان آلمانی هم در این نشست اعلام کردند اجرای طرح نجات زریوار و توسعه پایدار این منطقه 30 الی 50 سال به طول می کشد.

شهرستان مریوان با بیش از 150 هزار نفر جمعیت یکی از مهم ترین شهرهای توریستی و گردشگرپذیر غرب کشور است که در فاصله 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها