بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
رحمت الله حافظی
تدبیر24: شهرداری تهران این روز‌ها برای انجام اقدامات فرهنگی بسیار مصمم است. چراکه پس از طرح جداسازی زن‌ها و مرد‌ها در شهرداری تهران این روز‌ها به دنبال جذب مردم برای پیوستن به گروه‌های تذکر لسانی در شهر است. در همین راست چندی است، بیلبوردهایی در سطح شهر با آرم شهرداری تهران به نمایش گذاشته است که در آن از مردم دعوت شده که در صورت تمایل به گروه‌های تذکر به بدحجابان یا بی‌حجابان با ارسال پیامکی بپیوندند. اما در پی این اقدام برخی اعضای شورای شهر تهران به انتقاد از شهردار تهران پرداختند. یک عضو اصولگرای شورای شهر تهران در این زمینه معتقد است که نمی‌توان تمام مسائل فرهنگی را با فشار، زور، تهدید و ارعاب به افراد تحمیل کرد.

رحمت الله حافظی، عضو شورای شهر تهران، با انتقاد از این عملکرد شهردار تهران به سلام نو گفت: بر اساس مصوبات قدیم شورا ۲۰ درصد تابلو‌هایی که در سطح شهر وجود دارد، باید به مسائل فرهنگی بپردازد. همین طور استفاده از این ظرفیت برای امور تجاری و بارزگانی منع شده است.

حافظی ادامه داد: باید تیمی مسئولیت محتوای این تابلوهای فرهنگی را بر عهده بگیرد. این امر در قانون تعریف شده است و مجموعه‌ای از اعضای شورا شهر، سازمان‌های مرتبط، نمایندهٔ ارشاد تهران، سازمان نوسازی و... باید در این مجموعه حاضر باشند. از این ظرفیت تا کنون به خوبی استفاده نشده است و فکر می‌کند گام خوبی باشد تا دوستان این ظرفیت را بهتر از گذشته و با محتوای غنی‌تر و با توجه به مسائل جامعه‌شناختی و روان‌شناسی بهره گیرند. اگر با کمک صاحب نظران در مسائل دینی و هنرمندان، بر سر موضوع، محتوا و نحوهٔ تبلیغ کار کنند، اثر گذاری بهتری خواهد داشت.

او همچنین با اشاره به مسأله حجاب و اقدامات اخیر شهرداری در این راستا تصریح کرد: بحث حجاب و عفاف باید با دقت و ظرافت به نحوی به جامعه منعکس و منتقل کرد که آگاهانه و داوطلبانه مورد درخواست قرار گیرد. قطعا نمی‌شود تمام مسائل فرهنگی را با فشار، زور، تهدید و ارعاب به افراد تحمیل کرد. اگر بتوانند از این ظرفیت فوق العاده‌ای که وجود دارد، با درایت استفاده کنند، قطعا اثر گذاری خوبی خواهد داشت.

این عضو اصولگرای شورای شهر تهران، یادآور شد: به نظر می‌آید عضو گیری چه از طریق بیلبورد‌ها و چه از طریق سایت‌ها نتواند چنین مسائلی را در جامعه نهادینه کند.

او همچنین خاطرنشان کرد: حتی اگر یک میلیون نفر در تهران عضو شوند و قرار باشد تذکر لسانی دهند. با این کار شاید یک نابسامانی ایجاد شود ولی اگر قبل از اینکه چنین موجی ایجاد شود، مطالعات دقیق صورت گیرد، از جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، اهل خبره در مسائل دینی و هنرمندان مشورت شود، آن موقع راهکار‌های مناسب پیدا خواهد شد و سپس کارهای فرهنگی انجام می‌شود. این کار اثر بخشی بیشتری خواهد داشت تا اینکه بخواهیم یک موجی را ایجاد کنیم که نتیجهٔ آن خیلی قابل پیش بینی نیست.

حافظی در پایان گفت: باید ساماندهی انجام شود و به صورت علمی، تخصصی، فنی و با حفظ مسائل و حریم‌های شرعی وارد شویم. این کار قطعا مورد اقبال همگان قرار می‌گیرد اما اگر با این روش پیش نرویم شاید واکنش‌هایی به همراه نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها