بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
مقام های امنیتی و بیمارستانی لیبی اعلام کردند که دست کم 36 نفر در جریان درگیری هایی که شامگاه شنبه و روز یکشنبه بین نیروهای ویژه دولتی و شبه نظامیان لیبیایی در شهر بنغازی روی داد، کشته شدند.
تدبیر24: 23 نفر دیگر که جملگی کارگران مصری بودند نیز روز گذشته (شنبه) در جریان درگیری بین شبه نظامیان رقیب که بر سر فرودگاه اصلی شهر طرابلس پایتخت لیبی نبرد می کنند، به هنگام برخورد راکت به محل اقامتشان کشته شدند.

لیبی طی دو هفته گذشته دستخوش مرگبارترین خشونت ها از زمان ناآرامی های سال 2011 که منجر به سرنگونی حکومت ˈمعمر قذافیˈ دیکتاتور سابق این کشور شد، بوده است.

درگیری های اخیر در لیبی، آمریکا، سازمان ملل و ترکیه را برآن داشت تا کارکنان دیپلماتیک خود را از این کشور واقع در آفریقای شمالی خارج کنند.

در حالی که دولت مرکزی قادر به برقراری نظم نیست، دو گروه شبه نظامی رقیب در طرابلس با هم می جنگند و حال آنکه یگان های ارتش تلاش می کنند شبه نظامیانی که کمپ هایی را در حومه شهر بنغازی برپا کرده اند، به عقب رانند.

به دنبال وقوع درگیری در نزدیکی سفارت آمریکا در طرابلس، واشنگتن سفارتش را تعطیل و دیپلمات های خود را با اسکورت ارتش به تونس منتقل کرد.

شرکای غربی لیبی نگران هستند که این کشور تولید کننده نفت اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) در دو قطب مخالف بین دو گروه اصلی شبه نظامی در حال رقابت و متحدان سیاسی شان قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها