بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
سید رضا اکرمی

تدبیر24: اکرمی در گفت‌و‌گو با خرداد گفت: ما در جامعه قانون عفاف و حجاب داریم و وزارت کشور باید این قانون را عملیاتی کند. البته در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد 26 دستگاه دیگر در مسئله حجاب دخالت دارند که وزارت کشور هماهنگ‌کننده این دستگاه‌هاست. اگرهر گروهی خودش برای اجرای قوانین وارد عمل شود اخلال و هرج و مرج در جامعه بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: در اسلام اجرای امر به معروف و نهی از منکر دو مرحله دارد. مرحله اول که قرآن هم درباره آن صحبت کرده این است که همه افراد بالغ و عاقل و عالم نسبت به مسائل امر به معروف و نهی از منکر می توانند نسبت به نادیده گرفتن مسائل شرعی به مردم تذکر دهند.

اکرمی گفت: در این محله  امربه معروف و نهی از منکر وظیفه همه گروه‌هاست و نیاز به قشر یا طبقه خاص نیست. اما در مرحلی بعدی که مرحله بالاتری است وقتی فرد با مسائل اجتماعی برخورد می‌کند، یعنی  در مواجهه با افرادی که می‌خواهند در جامعه هنجارشکنی کنند و در جامعه اخلال ایجاد کنند، لازم است که افراد خاصی اینکار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پاسخگوی همه نیازهای اجتماعی امروز ما قانون اساسی است تاکید کرد: ما در جامعه قانون عفاف و حجاب داریم و وزارت کشور باید این قانون را عملیاتی کند. البته در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد 26 دستگاه دیگر در مسئله حجاب دخالت دارند که وزارت کشور هماهنگ‌کننده این دستگاه‌هاست. اگر هر گروهی خودش برای اجرای قوانین وارد عمل شود اخلال و هرج و مرج در جامعه بوجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه گروه فشار و یا هر گروه خاص با عناوین متعدد برخورد با مسئله اجتماعی حجاب نیست. ما باید در هر صورت،  اصل مراجعه به قانون و قانون‌گرایی را در الویت قرار بدهیم و اجازه بدهیم هر نهادی خود به وظایف واقعی‌اش عمل کند.

منبع: خرداد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها