بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۳۷۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱
وارونه نمایی ناجوانمردانه تندروها برای حمله به رسانه حامی دولت
بازهم حمله و هجمه رسانه های تندرو و منتقد دولت به رسانه های مستقل و اصلاح طلب حامی دولت
تدبیر24:بازهم حمله و هجمه رسانه های تندرو و منتقد دولت به رسانه های مستقل و اصلاح طلب حامی دولت، بازهم تفاسیر ناهمخوان و ساخته و پرداخته ذهن های سیاست زده، بازهم استفاده ابزاری و وارونه نمایی از آرمان های مورد امتنان و احترام فرزندان انقلاب، روزنامه نگارانی که در این آب و خاک ریشه دارند و با همه سختی ها و مرارت ها مانده اند و قلم توتم آنان است و اعتلای این آب و خاک یگانه هدف شان.

کاریکاتور واضح و روشن با المان های مشخص در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در صفحه آخر روز شنبه روزنامه اصلاح طلب "آرمان" دستمایه دور تازه حملات رسانه ای خبرگزاری تسنیم و بالطبع آن رسانه های همسو با این جریان رسانه ای علیه رسانه مستقل و حامی دولت شده است.

در اقدامی بدیع و البته عجیب کاریکاتوری که پیام واضح و مبرهن آن محکومیت جنایات اسرائیل است از سوی خبرگزاری تسنیم مصداق حمله به مقاومت فلسطینی شده است.

برای تشریح وضعیت خوبست مروری داشته باشیم بر این کاریکتور. در یکسو بازیگری از رژیم صهیونیستی ( با لباس آبی نماد پرچم رژیم غاصب) و در سوی دیگر بازیگری با لباس قرمز قرار دارد که مشغول بازی تنیس میز با بمب هستند و در این میان یک خانواده فلسطینی که در میانه زمین قرار گرفته اند، قربانی این تبادل تسلیحات می شود. تسنیمی ها مدعی شده اند چون میان اسرائیل و حماس این جنگ جاری و ساری است پس منظور طراح قربانی شدن مردم فلسطین در جنگ میان این دو جبهه است و آن فرد لباس قرمز نماد حماس است و با این وصف به جهاد فلسطین که برآمده از مردم است توهین شده چرا که آنان جدای از مردم تصویر شده اند.

این برداشت در حالیست که زمینه طرح میز پینگ پونگ است به نشانه و نماد بده و بستان! بدان معنی که با تبادل تسلیحات و داد و ستد و حمایت از اسرائیل مردم فلسطین قربانی بازی ارباب قدرت و حامیان رژیم صهیونیستی می شوند. در این جا نزدیکترین برداشت و تفسیر از بازیگر قرمز که مورد تصریح طراح و دست اندرکاران روزنامه نیز قرار گرفته " آمریکا" به عنوان نماد حمایت از رژیم غاصب است که با تبادل تسلیحات و کمک به رژیم اسرائیل مردم فلسطین را قربانی می کند و مشخص نیست با کدام تفسیر ناچسب می توان از این طرح استنباطی اینچنینی داشت و از آن معنای تقبیح مقاومت فلسطینی را استنتاج کرد.

نکته جالب در این میانه آنست که یک آرمان همه پذیر و مورد احترام یکایک ایرانیان و دلبستگان به ارزش های انقلابی و انسانی دستمایه تسویه حساب های سیاسی شده و قباحت این رویکرد برای دلسوزان واقعی انقلاب و ایران بیش و پیش از همه چیز است.

همگان می دانند که از هر طرح و نگاری می توان برداشت ها و تفاسیر مختلفی را به انجام رساند و اگر دال بر سوء نیت باشد، استنتاج های عجیب و غریبی را به منصه ظهور رساند اما آیا رواست که از آرمان فلسطین آنهم در این برهه حساس زمینه ای بسازیم برای حمله به رقبای سیاسی و این گزاره خطیر را به ثمن بخس خرج کنیم.

مع الاسف خبرگزاری تسنیم که در عمر کوتاه خود کلکسیونی از بداخلاقی های سیاسی و هجمه به همکاران رسانه ای در روزنامه های اصلاح طلب را بر جا گذاشته، این بار هم مطابق سنوات گذشته از هیچ و مطلقا هیچ، کوهی ساخته و هجمه آغازیدن کرده است.

جالب آنکه کشف بدیع این خبرگزاری به یکباره و بتدریج پر و پیمان شده و با اصرار به یکی از اصلی ترین اخبار این خبرگزاری آنهم در آستانه عید فطر و در بحبوحه جنگ ناجوانمردانه غزه تبدیل می شود بدون آنکه تبعات داخلی و بین المللی اینگونه لفاظی ها در این میانه ملحوظ شود.

از آن جالب تر آنکه سایت ها و رسانه های منتقد دولت گویی که غنیمتی سترگ یافته اند بدون توجه به بدیهی ترین الزامات اخلاقی و حرفه ای رسانه ای این خبر و تحلیل خبرگزاری تسنیم را با تیترهای غلوآمیز درج و نشر کرده و از سوی دیگر تسنیمی ها نیز به هر نحوی در پی بال و پر دهی به جوسازی خود بوده و درصدد به راه انداختن موج رسانه ای برآمدند و از یکسو با بکارگیری عبارت ناپخته و ناملموس "کاریکاتور موهن" سعی در بزرگنمایی در این زمینه کرده اند و از سوی دیگر با شدت در پی درج گفت و گو ولو به شکل یک خطی برای جو سازی بر آمده اند.

البته در این میانه یک نکته کلیدی و بسیار حیاتی را نباید به فراموشی بسپاریم. یکی، دو ماه پیش بود که سردار فیروز آبادی به رسانه های وابسته به نهادهای نظامی اخطار داده بود که دست از رویکردهای تخریبی علیه دولت برداشته و فضای رسانه ای را ملتهب نکنند، سخنانی که پس از اشاره وزیر محترم اطلاعات ابعاد دیگری از آن نیز هویدا شد.

رهبر معظم انقلاب در جلسه ای خطاب به فرماندهان عالیرتبه نظامی با گلایه تند و صریح نسبت به برخی رویکردهای رسانه ای التهاب آفرین و تندروانه خواستار اصلاح این روندها و پرهیز از رویکردهای نامنصفانه و تخریبی رسانه های وابسته به نهادهای خاص شده بودند و اکنون باید پرسید که این جنجال افکنی ها و هیاهوهای بی پشتوانه آیا در راستای توصیه ها و انذارهای مقام معظم رهبری است و چه توجیه عقلانی و شرعی دارد. مضاف بر آنکه خوبست دوستان در تسنیم و دیگر رسانه ها به جای ایراد گیری های اینچنینی در پی اصلاح ساختاری و رویکردهای رسانه ای خود رفته و در راستای منافع نظام که بی گمان در این برهه بر آرامش و پرهیز از مجادلات سیاسی طیفی و جناحی است وقعی بنهند.

منبع : خرداد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
روح اله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
1
1
برید خودتونو رنگ کنین تفسیر تسنیم و سایر خبرگزاریهای دلسوز کاملا روشن و دقیقه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
1
1
خود روزنامه هم فهمید چه گندی زده و سریع ماله کشی کرده، حالا شما دارین ماله کشی اونو خراب میکنین؟!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
1
1
مرگ نفرت بر خائنین و وابستگان صهیونیسم که با قلم و کاریکاتور از اربابان خود برای رسیدن به امیال حیوانی خود دفاع میکنند.
سید میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
0
0
کاملا واضحه ،
ببینم ، مگه مبارزای مقاومت ، فلسطینی و تحت ظلم نیستند که کنار خانواده نشونشون نداده.
تازه اشم ، نماد آمریکا «عمو سام» ، نه رنگ قرمز پیرهن حریف .
این توجیح شما بی شرمانه است.
غیر از این هم ما صحبتهایی از اصلاح طلبا در نفی کمک به مبارزای فلستینی شنیده بودیم . مثالشم روز قدس 88.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها