بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۰۵۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ۱۰۰۰ مگاوت برق تولیدی از نیروگاه اتمی بوشهر وارد شبکه برق کشور می‌شود، گفت: مذاکرات برای ساخت ۲ نیروگاه جدید تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.
تدبیر24: بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص میزان تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در حال حاضر این نیروگاه ۱۰۰۰ مگاوات برق با ظرفیت کامل تولید می‌کند که وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی در خصوص صادرات برق از این نیروگاه نیز تصریح کرد: ما مستقیما برقی از نیروگاه صادر نمی‌کنیم بلکه برق را به شبکه داخلی منتقل کرده و بر اساس نیاز داخلی اولویت بندی کرده و در صورت لزوم به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

کمالوندی تصریح کرد: برای ساخت ۲ نیروگاه جدید نیز در نزدیکی نیروگاه فعلی برنامه داریم که هر کدام از آن‌ها ۱۰۰۰ مگاوت برق تولید کرده و همچنین مجهز به آب شیرین کن خواهند بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه برای ساخت این نیروگاه‌ها فعلا در بخش پایانی مذاکرات هستیم که در صورت نهایی شدن وارد فاز کلنگ زنی خواهیم شد ادامه داد: برای ادامه کار باید وارد مذاکره با روس‌ها شویم و با توجه به اینکه روس‌ها در ماه آگوست کار نمی‌کنند انجام مذاکرات به بعد از تعطیلات موکول شده كه ظرف یک ماه آینده قرارداد‌ها و پروتکل‌ها نهایی خواهد شد.

وی یادآور شد: مذاکرات کلی برای ساخت این نیروگاه‌ها انجام شده و نیاز به مباحث فنی، تجاری و حقوقی دارد که تا یک ماه آینده نهایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
پردیس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
اشتباه اول واگذاری نیروگاه بوشهر به روسیه بود و حالا همان اشتباه داره دوباره تکرار میشه ؟؟روسها نیروگاه چرنوبیل را نتوانستند باز سازی کنند در حالیکه سونامی ژاپن با آن قدرت 8.2 ریشتری هم نتوانست ژاپن را شکست بدهد >>پس ژاپن بهترین گزینه است تا در بدترین شرائط تحریم هم بتوانند ما را یاری کنند..گزینه بسیار قوی تر آلمان و فرانسه هستند که از روسها بسیار پیشرفته ترند و دستشون هم در مقابل امریکا باز است..حال ما چه اصراری داریم که روسیه را که هشتش گرو نه است دخیل کنیم عجیبه پنداری نوعی باج سازمان مللی است برای وتو کردن ..
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها