بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
هواداران آبی و قرمز : همچنان سر کار!
دیدار استقلال و پرسپولیس از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی بدون گل به پایان رسید تا آبی پوشان نخستین تساوی فصل‌شان را برابر سرخپوشان بدست آورند.

 تدبیر24: داربی هفتاد و هفتم با تساوی بدون گل مساوی به پایان رسید.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، دیدار استقلال و پرسپولیس از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تساوی بدون گل به پایان رسید تا آبی پوشان نخستین تساوی فصل‌شان را برابر سرخپوشان بدست آورند.

نیمه نخست:

در این نیمه، آبی پوشان بیشتر به دنبال استفاده از ضربات ایستگاهی و سرخ پوشان بیشتر به دنبال انداختن توپ به پشت مدافعان استقلال بودند.

نخستین فرصت این دیدار را آبی ها در اختیار داشتند. اعلام یک خطا به سود استقلال در دقیقه پنجم، این فرصت را برای استقلال ایجاد کرد تا از این موقعیت استفاده کند. ارسال این ضربه کاشته از سوی تیموریان با ضربه سر قاضی همراه شد که پس از برخورد به مدافع پرسپولیس به شکلی خطرناک راهی کرنر شد. در ادامه باز هم این آبی ها بودند که مالکیت بازی را در اختیار گرفتند هرچند که فشار آنها چندان خطرساز نبود.

در دقایق نخست نیمه اول، علیرضا فغانی داور این دیدار تلاش داشت تا با سوت های زیاد، کنترل بازی را در دستش بگیرد هرچند که در دادن کارت زرد احتیاط لازمه را داشت. هرچند در دقیقه دهم اعتراض قلعه نویی به فغانی با واکنش تند داور مسابقه همراه شد اما فغانی ترجیح داد تا او را از میدان اخراج نکند.

در دقیقه ۲۲ این دیدار و در حالی که بازی روند کند و کسل کننده ای را پشت سر می گذاشت اعلام یک خطا به سود آبی ها تماشاگران را به وجد آورد اما ارسال نا امید کننده تیموریان به ضد حمله ای خطرناک برای شاگردان دایی تبدیل شد که تجربه بالای پژمان نوری و مهدی رحمتی منجر به نجات دروازه استقلال شد تا حساب کار همچنان بدون گل مساوی باقی بماند.

بهترین فرصت نیمه نخست را اما شاگردان دایی در دقیقه ۲۷ از دست دادند. برگشت یک ضربه کرنر از سوی پژمان نوری برابر محمد نوری حاضر شد و شوت کم جان اما دقیق این بازیکن را رحمتی با تلاشی بسیار، تبدیل به کرنر کرد.

سیاوش اکبرپور در دقیقه ۳۵ با یک شوت سنگین از پشت محوطه جریمه تلاش کرد تا دروازه سرخ پوشان را باز کند اما ضربه او با فاصله از بالای دروازه پرسپولیس راهی اوت شد تا کمی از یخ بازی بشکند. تنها یک دقیقه لازم بود تا این حمله استقلال را پرسپولیس جواب دهد. در دقیقه ۳۶ اعلام یک ضربه آزاد برای سرخ پوشان، این فرصت را به محمد نوری داد تا شانس خود را امتحان کند و شوت این بازیکن با فاصله از دروازه استقلال راهی اوت شد.

اما در دقیقه ۳۹ ارسال یک ضربه آزاد از آندرانیک تیموریان، با ضربه سر جواد نکونام همراه شد که ضربه ی سر این هافبک ملی پوش با اختلافی اندک راهی اوت شود. این فرصت بهترین فرصت استقلال در نیمه نخست بود.

در دقیقه ۴۳ در یک ضد حمله پرسپولیسی ها می توانستند به گل برسند که تکل عمران زاده در آخرین لحظه، مانع از تک به تک شدن سیدصالحی با رحمتی شد. در ادامه تلاش های دو تیم برای گلزنی بازهم ناکام ماند تا نیمه نخست با حساب صفر بر صفر به پایان برسد.

در دقیقه ۳۰ این دیدار، خطای محمد مهدی نظری روی نیلسون با واکنش تند محسن بنگر همراه شد تا فغانی هردو این بازیکنان را با کارت زرد جریمه کند.

در دقیقه ۴۳ این دیدار نیز سیاوش اکبرپور جایش را به فرهاد مجیدی داد.

نیمه دوم:

در نیمه دوم، استقلالی ها بیشتر به دنبال رساندن توپ پشت مدافعان پرسپولیس برای فرهاد مجیدی و سرخپوشان هم به دنبال فرارهای سرعتی و ایجاد فضا برای حرکات تاکتیکیشان بودند.

هنوز بیست ثانیه بیشتر از آغاز نیمه دوم نگذشته بود که فرهاد مجیدی در موقعیت بسیار مناسبی درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که ضربه بی دقت این بازیکن را نیلسون به راحتی در آغوش خود گرفت.

تنها یک دقیقه بعد پاس ارسالی از سوی مدافعان استقلال بازهم جلوی مجیدی قرار گرفت که ضربه این بازیکن را بنگر به خوبی بلوکه کرد.

در دقیقه ۵۴ اشتباه پژمان نوری می رفت تا کار دست استقلال بدهد. ارسال یک توپ از جناح راست استقلال با اشتباه نوری همراه شد و برابر دهنوی قرار گرفت که ضربه ضعیف این بازیکن از کنار دروازه استقلال به شکلی خطرناک راهی اوت شد. بعد از این فرصت، آرش برهانی در میان تشویق هوادران به جای محمد مهدی نظری که در این دیدار عملکردی نچندان خوب از خود به نمایش گذاشته بود، به میدان رفت.

در دقیقه ۵۹، محمدرض خلعتبری برای نخستین بار برای پرسپولیس به میدان رفت. او در دقیقه ۵۹ بجای غلامرضا رضایی در میدان حاضر شد.

در دقیقه ۶۰، خطرناکترین موقعیت نیمه دوم را استقلال از دست داد. فرار دیدنی فرهاد مجیدی با جا گذاشتن دو مدافع پرسپولیس همراه شد و در نهایت مجیدی درون محوطه جریمه با یک پاس دیدنی، ساموئل را صاحب توپ کرد که شوت این بازیکن ترینیداد و توباگویی استقلال با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

تنها یک دقیقه بعد از این فرصت، پرسپولیسی‌ها در صدد جبران برآمدند و حرکات انفرادی و تماشایی صادقیان با پاس رو به بیرون به قاسم دهنوی همراه شد که ضربه بی دقت این بازیکن، از بالای دروازه استقلال راهی اوت شد.

در دقیقه ۶۵، خطای بی دلیل محمد نوری روی ساموئل با کارت زرد داور همراه شد.

سی دقیقه پایانی این دیدار بیشتر در تملک سرخپوشان بود. در دقیقه ۶۹، شوت سنگین پیام صادقیان می رفت تا کار را برای استقلال سخت تر کند. شوت سنگین این بازیکن از فاصله سی متری با واکنش دیدنی رحمتی همراه شد و این توپ راهی اوت شد.

در ادامه بازی، اشتباه رضا حقیقی و نیلسون منجر به گرفتن یک کارت زرد برای رضا حقیقی شد و تنها چند ثانیه بعد هند به عمد منتظری هم برای این بازیکن در دقیقه ۷۵ یک کارت زرد به همراه داشت.

ده دقیقه پایانی این دیدار هم بیشتر در میانه میدان سپری شد تا این دیدار با همان تساوی بدون گل مساوی به پایان برسد.

تعداد تماشاگر:
صدهزار نفر

تیم داوری:
علیرضا فغانی، رضا سخندان، رسول فروغی، یدالله جهانبازی

کارت زرد:

نظری در دقیقه ۳۰ ، پژمان منتظری در دقیقه ۷۵ از استقلال، محسن بنگر در دقیقه ۳۰ ، محمد نوری در دقیقه ۶۵ و رضا حقیقی در دقیقه ۷۴ از پرسپولیس.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، پژمان نوری، حنیف عمران‌زاده، جواد نکونام،‌آندرانیک تیموریان، جی‌لوید ساموئل، محمد قاضی، محمد مهدی نظری ( آرش برهانی ۵۵) و سیاوش اکبرپور ( فرهاد مجیدی ۴۳).

ترکیب پرسپولیس: نیلسون، سید جلال حسینی، محسن بنگر، رضا خانزاده، میثم حسینی، قاسم دهنوی (هادی نوروی ۷۸)، رضا حقیقی، محمد نوری، پیام صادقیان، سید مهدی سید صالحی و غلامرضا رضایی (محمدرضا خلعتبری از دقیقه ۵۹).

با این نتیجه، استقلال ۱۵ امتیازی و پرسپولیس نیز ۱۴ امتیازی شدند و همچنان در رده چهارم و پنجم باقی ماندند.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها