بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
فقط 10 درصد محصول زعفران بازارهای جهان، نام و نشان ایرانی دارد.
تدبیر24: محسن احتشام نایب رییس شورای ملی زعفران روز پنجشنبه ضمن اعلام این موضوع افزود: بیش از 94 درصد محصول زعفران دنیا توسط ایران تولید می شود و انحصار آن در اختیار کشور ما است.

وی بیان کرد : همه محصولی که از کشور صادر می شود در بسته بندی چند گرمی تا یک کیلویی صادر می شود اما آنچه که در سبد نهایی مصرف کننده قرار می گیرد عموما با نام دیگران است.

وی ادامه داد: این امر زحمت بسیار دارد اما باید از تولید تا مصرف مورد توجه قرار گرفته و حمایت شود.

وی گفت : نمی توان با نرخ سود 22 درصدی تسهیلات بانکی از تولیدکننده و صادر کننده انتظار کار بر روی تبلیغات و برند و بسته بندی آن هم در سطح این محصول داشت.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع زعفران طی چند سال گذشته، افزود : کار زیادی بر روی این طرح صورت گرفته و از تولید تا فرآوری، صادرات و بازار مصرف در آن دیده و لحاظ شده است.

وی ادامه داد : اگر بودجه لازم به این موضوع اختصاص داده شود تحولی ایجاد می کند و ارتقای تولید و جایگاه این محصول در عرصه داخلی و بین المللی را به همراه دارد.

وی گفت : امروز رقبای جدید وارد عرصه شده اند و حتی افغان ها زعفران ما را می برند و با کمک دیگر کشورها بسته بندی و در بازارهای دنیا می فروشند و تبلیغات گسترده ای هم برای نام این کشور انجام می شود.

سالانه بالغ بر 300 تن زعفران در کشور تولید می شود و خراسان رضوی بالاترین میزان تولید را دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها