بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۵۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
وزیر اقتصاد اعلام کرد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی ۱۰ میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه، به زودی فهرست جدید یارانه‌بگیران اعلام می شود.
تدبیر24: علی طیب نیا در چهارمین نشست فرصت تاریخی انقلاب(فتا) در اصفهان گفت: این افراد پردرآمد شناسایی شده اند و به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه‌بگیران حذف می شوند.

وی با اشاره به اینکه عدالت نیست به همه افراد کشور یارانه تعلق گیرد، تصریح‌کرد: دولت برای اجرای عدالت یکی از بسته های حمایتی همچون بیمه همگانی و حمایت از تولید داخلی را تدوین و اجرا کرد.

کاهش 75 درصدی تورم
وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش 75 درصدی تورم خبر داد و گفت: در طول یک سال تورم نقطه به نقطه کشور از 45 درصد به زیر 15 درصد رسید.

طیب‌نیا افزود: با افزایش صادارت غیر نفتی و توجه به صنایع خرد پیش‌بینی می‌شود کشور تا دو سال آینده از رکود خارج شود.

وی درباره با نرخ سود بانک‌ها اظهار کرد: رقابت نادرستی میان بانک‌ها بر سر سود بانکی بودکه در نهایت سقف سود به 22 درصد رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه هم اکنون ثبات و آرامش در بازار کشور حاکم است، گفت: کارشناسان اقتصادی معتقدند هم اکنون قیمت‌ها در بازار سرمایه به کف رسیده و دولت با ارائه اوراق مشارکت بدون ضامن در بورس این وضعیت را بهبود می بخشد.

9 هزار میلیارد تومان حاصل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها
وزیر اقتصاد گفت: در پی اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها 9 هزار میلیارد تومان درسه بخش اقشارکم درآمد، بهداشت عمومی و تولید اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که این بودجه حاصل درآمد از افزایش قیمت حامل های انرژی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بود، اظهار کرد: درآمد حاصل از افزایش حامل ها در مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها 27 هزار میلیارد تومان بود.

وزیر اقتصاد بابیان اینکه دولت سال گذشته 2800 میلیارد تومان از محل فروش سهام برخی شرکت های دولتی به دست آورده بود، افزود: این رقم هم در اختیار وزارت بهداشت قرارگرفت تا بتواند هزینه های درمانی بیمارستان ها را کاهش دهد.

طیب‌نیا به مشکلات اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان و طرح احیای زاینده رود از اولویت های دولت است.

برچسب ها: تدبیر24 ، اقتصادی ، تورم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
0
1
سلام. شما چنین حقی را ندارید
البته لازم بتوضیح است که. اینجانب شامل این حذف نمیشوم لیکن شرافتم و دلایل پرداخت یارانه وجدان اینجانب را بابت این مطلب بدرد آورد
قیمت های برق آب گاز و ...... افزایش یافت تا بواسطه پرداخت یارانه به این امور مبلغ به خود شخص پرداخت شود تا مدیریت بر مقرف را یاد بگیریم
پس لطف کنید اگر میخواهید چنین ظلمی کنید بیاید وضع را به پیش از پرداخت یارانه بازگردانید و یارانه را بجای پرداخت به شخص به همان امور آب برق گاز و .... باز گردانید
فراموش نکنید عالم محضر خداست و در محضر خدد بواسطه ادعاهایتان سخت امتحان میشوید ابتدا به ساکن ادعای انسان بودن کرده اید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها