بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
چندین انفجار پی‌درپی در یکی از شهرهای جنوبی تایوان بیش از ۲۴ کشته و ۲۷۱ زخمی بر جا گذاشته است. علت احتمالی این انفجارها نشت گاز از خطوط زیرزمینی گاز اعلام شده است.
تدبیر24: انفجارهای پی‌درپی در شهر جنوبی کائوشیونگ در تایوان چند خیابان را ویران کرده و دست‌کم ۲۴ کشته برجای گذاشته است.

به گفته مقام‌های تایوان، بیش از ۲۷۱ تن بر اثر این انفجارها زخمی شده‌اند. در حال حاضر علت قطعی انفجارها روشن نیست ولی احتمال می‌رود که دلیل آن نشت گاز در خطوط زیرزمینی گاز بوده باشد.

حدود ۱۰ جسد در خیابان‌ها دیده شده و یکی از خیابان‌ها به کلی ویران شده است. مردم از وحشت به اطراف گریخته‌اند و شاهدان عینی از کشته‌های پرشمار در خیابان‌ها سخن گفته‌اند. بسیاری با جراحت‌های ناشی از سوختگی به بیمارستان‌ منتقل شده‌اند.

یکی از حاضران در صحنه به خبرگزاری رسمی سی ان ای تایوان گفت: انفجارها مثل رعد و برق بود و خیابان جلوی مغازه من ویران شد.

برخی از شاهدان، انفجارها را به زمین‌لرزه تشبیه کرده‌اند. به گفته سازمان آتش‌نشانی تایوان، چهار آتش‌نشان بر اثر انفجارها کشته و ۲۲ تن از آنها زخمی شدند.

وزیر اقتصاد تایوان گفت، احتمالا نشت گاز پروپیلن باعث این سوانح شده است. به گفته یکی از مقام‌های رسمی تایوان، آتش صبح جمعه در ابعاد گسترده‌ای مهار شد و تحت کنترل در آمد.

دولت از ساکنان منطقه خواسته است خانه‌های خود را ترک کرده و به سکونت‌گاه‌های موقت پناه بیاورند. ارتش تایوان حدود ۱۴۰۰ سرباز را به محل سانحه فرستاده است.

منبع:پایگاه اینترنتی دویچه وله
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها