بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
وزارت گردشگری و آثار تاریخی عراق، با هدف جلوگیری از فروش آثار تاریخی به غارت رفته توسط داعش در موصل و شمال عراق، یک هیات عالی به فرانسه گسیل کرد.
تدبیر24: این هیات قرار است در پاریس، برای دستیابی به یک توافق با یونسکو جهت جلوگیری از فروش آثار ارزشمندی که داعش سرقت کرده، وارد مذاکره شوند.

در خبری که مرکز خبری شبکه اطلاع رسانی عراق امروز جمعه در اختیار رسانه ها قرار داد، تاکید شده که برخی کشورهای منطقه برای دستیابی به این آثار تاریخی تلاش می کنند.

این هیات تلاش خواهد کرد که در مذاکرات با یونسکو یک توافقنامه جامع بین المللی با هدف منع خرید و فروش آثار تاریخی عراق امضا شود و کلیه کشورها مکلف به اجرای آن شوند.

وزارت گردشگری و آثار تاریخی عراق، ماه گذشته در پی تصرف موصل توسط داعش، برای جلوگیری از سرقت آثار ، یک کمیته متشکل از مدیران استان های درگیر در شمال عراق شامل نینوا، الانبار، دیالی و صلاح الدین، تشکیل داده است.

داعش طی یک ماه گذشته کار تخریب بسیاری از بناها و آثار ارزشمند تاریخی عراق را در دستور کار خود قرار داد که مهمترین آن برج الحدباء است که تاریخی 900 ساله دارد.

این گروه علاوه بر آثار تاریخی به مراقد پیامبران ، اماکن مذهبی اعم از کلیساها و مساجد نیز رحم نکرده و تاکنون بیش از 50 اثر را بطور کامل منهدم کرده است.

گفته می شود در بسیاری از ابنیه ای که داعش تخریب کرده، اموال و آثار ارزشمندی وجود داشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها