بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از مهار آتش سوزی شرق پارک ملی گلستان در محدوده این استان در بعد از ظهر جمعه خبر داد.
تدبیر24: ˈموسی صابریˈ اظهار کرد: آتش عصر دیروز بخشی از محدوده پارک ملی گلستان در نزدیکی روستای ˈدشتˈ در خراسان شمالی را فراگرفته بود که با تلاش دستگاه های مربوط خاموش شد.

وی افزود: علاوه بر نیروهای مستقر منابع طبیعی خراسان شمالی در این محدوده، گروه هایی از نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی استان های خراسان شمالی و گلستان و نیز مردم محلی برای خاموش کردن آتش همکاری داشتند.

وی از گستره آتش سوزی و نیز علت بروز این حادثه اظهار بی اطلاعی کرد.

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اعزام نیروهای محیط زیست این استان برای فرونشاندن آتش پارک ملی گلستان، احتمال داد که علت بروز این حادثه، رهاسازی آتش از سوی مسافران عبوری باشد.

ˈسیداصغر مطهریˈ از مسافران و گردشگران خواست حتی المقدور از برافروختن آتش در مناطق ارزشمند جنگلی و زیست محیطی خودداری کرده و در صورت ضرورت، پس از استفاده، تا زمان مطمئن نشدن از خاموشی کامل آتش، محل را ترک نکنند.

منطقه آتش سوزی پارک ملی گلستان در محدوده سرزمینی خراسان شمالی است اما از سوی اداره کل محیط زیست استان گلستان مدیریت می شود.

بنا به اعلام مسوول روابط عمومی محیط زیست استان گلستان این چهارمین آتش سوزی ظرف یک ماه اخیر است که در محدوده پارک ملی گلستان صورت می گیرد.

پارک ملی گلستان با وسعتی افزون بر 90 هزار هکتار در شرق استان گلستان در حد فاصل این استان و خراسان شمالی قرار دارد که به سبب وجود دره‏ها و چشم اندازهای متنوع، منابع آبی متعدد نظیر رودخانه‏ها، نهرها و چشمه‏ها و آبشارها، از تنوع زیستی و ارزش اکوتوریستی بالایی برخوردار است.

تاکنون 69 گونه پستاندار، 150 گونه پرنده، 3 گونه دوزیست و 24 گونه از خزندگان در این پارک شناسایی شده اند، همچنین گونه‏های گیاهی آن هزار و 365 مورد است.

پوشش گیاهی این پارک شامل ˈبلوط، بلندمازو، ممرز، انجیلی، پلت، شیردار، کرکو، آزاد، اوری، توسکای قشلاقی، کلهو، انجیر، توت، ملچ، داغداغان، ازگیلف ولیک، زالزالک، سیاه تلو، گوجه وحشی، شیر خشت، گردو، تمشک، انار وحشی، گلابی وحشی، زرشک، تاغ، گز، پرند، کاروانکش، گون، چوبک، درمنه، خارشتر و ارسˈ است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها