بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
داده های اولیه از آمریکا، کانادا، نروژ، اتریش، نپال و نیوزیلند نشان می دهند که طی سال 2013 و برای بیست و چهارمین سال متوالی یخچال های طبیعی در سراسر جهان رو به کاهش بوده اند. این جریان یکی از نشانه های روشن و مشخص گرمایش جهانی در نظر گرفته می شود.
تدبیر24: محمد مهدی حیدرپور - گزارش سالانه "وضعیت آب و هوا" که توسط سازمان ملی اقیانوسی و اتمسفری آمریکا منتشر می شود نشان می دهد که کره زمین همچنان در مسیر گرمایش هرچه بیشتر قرار دارد. این گزارش هر ساله آخرین داده های منتشر شده توسط دانشمندان از سراسر جهان را گردآوری می کند. از جمله موضوعات مهم سال 2013 که در این گزارش به آنها اشاره شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دمای سطح اقیانوس همچنان گرم‌تر می شود.

چهار مجموعه داده مستقل نشان می دهند که دمای سطح اقیانوس در سال گذشته بین گرم‌ترین رکوردهای 10 سال گذشته قرار داشته است. در همین راستا، اقیانوس آرام شمالی رکورد جدیدی را در این زمینه ثبت کرده است.

سطح آب دریاها به رکورد جدیدی افزایش یافته است.

سطح آب دریاها روند افزایشی خود را دنبال کرده و همگام با جریان افزایش 3.2 میلیمتری سالانه طی دو دهه گذشته بوده است.

یخچال های طبیعی برای بیست و چهارمین سال متوالی کاهش یافته اند.

داده های اولیه از آمریکا، کانادا، نروژ، اتریش، نپال و نیوزیلند نشان می دهند که طی سال 2013 و برای بیست و چهارمین سال متوالی یخچال های طبیعی در سراسر جهان رو به کاهش بوده اند. این جریان یکی از نشانه های روشن و مشخص گرمایش جهانی در نظر گرفته می شود.

میزان گازهای گلخانه ای همچنان رو به افزایش است.

دی اکسید کربن، مهم ترین گاز گلخانه ای، در ماه می 2013 و برای نخستین بار به تراکم 400 ذره در میلیون در اتمسفر رسید. این روند افزایشی همچنان نیز ادامه دارد.

دمای سطح زمین نزدیک به گرم‌ترین رکورد باقی مانده است.

چهار مجموعه داده مستقل نشان می دهند سال 2013 در میان گرم‌ترین دوران های ثبت شده در سوابق مدرن قرار دارد. با توجه به مجموعه داده ها، رتبه سال گذشته بین دوم و ششم بوده است. استرالیا گرم‌ترین سال خود را در سال 2013 تجربه کرده است.

روزهای گرم رو به افزایش و شب های خنک رو به کاهش هستند.

در سطح جهانی، سال 2013 ششمین بیشترین روزهای گرم و هشتمین کمترین شب های خنک را ثبت کرده است. در مجموع، سال گذشته در میان فهرست 10 برترین دماهای شدید قرار داشته است. در این میان، آمریکای شمالی یک استثنای بزرگ بوده و سالی نسبتا مرطوب و معتدل در کشور آمریکا سپری شده است. اروپا و آسیا بیشترین تعداد روزهای گرم را داشته و آسیا کمترین شب های خنک را به خود اختصاص داده است.

منبع:زیست نیوز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها