بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۰۷۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
پس از چند سال بی‌رغبتی خودروسازان داخلی به تولید خودروهایی با رنگ‌های متنوع و شاد، این شرکتها تولید این محصولات با رنگ‌های جدید را آغاز کرده‌اند.
تدبیر24: خودروسازان جهانی محصولات خود را با رنگ‌های متنوع و شادی از جمله نارنجی، قرمز، زرشکی، زرد و قهوه‌ای تولید می‌کنند.
 
تولید خودروها با رنگ‌های متنوع و شاد از یک سو علائق و خواست مصرف‌کنندگان به این محصولات را تامین کرده و از سوی دیگر زیبایی بصری خیابانها را به دنیال دارد با این حال در ایران صف خودروها در خیابان‌ها تنها طیفی از چند رنگ محدود را به تصویر می‌کشد.
 
در سال‌های اخیر تنوع رنگ خودروهای تولیدی در کشور کاهش یافته بود به‌گونه‌ای که خودروسازان بیشتر محصولات خود را با رنگهای اصلی و کلیشه‌ای چون سفید، خاکستری، نقره‌ای و نوک مدادی تولید می‌کردند و خودروهای با رنگ متنوع جایی در سبد محصولات این شرکتها نداشت.
 
البته چند سال پیش خودروسازان داخلی به سمت تنوع رنگ خودروهای تولیدی حرکت کردند با این حال چنین اقداماتی مقطعی و محدود بود و ادامه نیافت. با این حال اما خودروسازان داخلی مجددا در چند ماه اخیر تنوع رنگ محصولات تولیدی خود را افزایش داده‌اند و تولید خودروها با رنگ‌هایی چون سفید، نقره‌ای و خاکستری کاهش یافته است.
 
یک کارشناس صنعت خودرو درباره دلایل این موضوع می‌گوید: در چند سال منتهی به سال 1391 تولید خودروسازان در اوج قرار داشته و تقاضای خرید این محصولات نیز متناسب با آن بالا بود.
 
بهروز مشهدی - عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت - با بیان اینکه به همین دلیل فروش خودروسازان تضمین شده بود و آنها توجهی به علائق و خواست مشتریان در زمینه رنگ خودروهای تولیدی نمی‌کردند، خاطرنشان می‌کند: تعویض رنگ خودروها در اتاق رنگ برای خودروسازان هزینه‌بر بوده و آنها ترجیح می‌دادند به دلیل تضمین شده بودن فروش، محصولاتشان را با چند رنگ محدود تولید کنند.
 
عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ادامه می‌دهد: با این حال در دو سال اخیر به دلیل افزایش قیمت خودرو، فروش این محصولات در داخل کشور کاهش یافت و خودروسازان نیز به دلایلی چون تحریم و کاهش نقدینگی با مشکل کاهش تولید مواجه شدند.
 
این کارشناس صنعت خودرو اضافه می‌کند: بنابراین در شرایطی که میزان تقاضا برای خودروهای داخلی کاهش یافته بود خودروسازان مجبور شدند توجه بیشتری به خواست مشتریان در زمینه رنگ خودروهای تولیدی داشته و تنوع رنگ خودروهای خود را افزایش دهند.
 
مشهدی با بیان اینکه واردات خودروهای خارجی با رنگ‌های متنوع و شاد نیز در ترغیب خودروسازان به تولید خودروهایی با رنگ‌های جدید نقش داشته است، تصریح می‌کند: برخی از مصرف‌کنندگان از خودروهای با رنگ‌هایی چون نقره‌ای و سفید خسته شده‌اند و تمایل دارند خودروهایی با رنگهایی جدید سوار شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
کدام تنوع ؟ چند ماه است خودرو ایرانی من به خاطر موجود نبودن رنگ در سایپا تحویل نشده است . دروغ تا کی ؟!!! بروید بپرسید .
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها